πειραιάς-το-μικρολίμανο-του-μέλλοντ-171170
ΔΗΜΟΙ | 20.04.2015 | 18:55

Πειραιάς: Το Μικρολίμανο του “μέλλοντος” – Παρουσίαση αρχιτεκτονικής μελέτης

Το πρώτο βραβείο του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το Μικρολίμανο κατέληξε στο αθηναϊκό γραφείο A-G ARCHITECTS με επικεφαλής τον κ. Βασίλη Γκικαπέππα και συμμετέχοντες τους συναδέλφους του Κ. Νασοπούλου, Δ. Παρασκευά, Μ. Ι. Τζαννέ, Χ. Τσιρώνη, σύμβουλος: Α. Αναστασοπούλου.

Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η Καθημερινή, η πρόταση για την Ακτή Κουμουνδούρου (Μικρολίμανο) αποτελεί μια αναλογία αμφιθεάτρου («το αμφιθέατρο της θάλασσας») που εκφράζεται με διαβαθμίσεις και οργανώνεται με ομόκεντρες ζώνες διαφορετικής υφής και λειτουργίας. Στην Ακτή Δηλαβέρη αναπτύσσεται ήπια παρέμβαση με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, συμπεριλαμβανομένης της ζώνης των καταστημάτων αναψυχής ενώ στο Ίδρυμα Ζαχαρίου και στον γειτνιάζοντα χώρο στάθμευσης επιχειρούνται δράσεις, ενταγμένες στο περιβάλλον και στον δομημένο ιστό. Ειδική μνεία γίνεται και για ένα «μέτωπο κήπου».

Στην πραγματικότητα, η ευρηματική πρόταση επιχειρεί να αναδιατάξει τον δημόσιο χώρο προς όφελος του πεζού και να «τακτοποιήσει» αισθητικά το πάντα ευαίσθητο όριο κατά μήκος της ακτογραμμής.

Αυτό επιτυγχάνεται με σειρά επιμέρους επεμβάσεων όπως η απόδοση της παραλιακής διαδρομής ως δημόσιου ελεύθερου χώρου για τον πολίτη κάθε ηλικίας, η πεζοδρόμηση 1.500 μ. ενιαίου λιθόστρωτου με ζώνες θεματικών φυτεύσεων και δενδροφυτεύσεων, η ενοποίηση οδοστρώματος με ενιαίο υλικό δαπεδόστρωσης για τη μεγέθυνση των αντιληπτικών ορίων, η διαμόρφωση ζώνης περιπάτου από ξύλινο deck σε επαφή με το θαλάσσιο όριο, συνεχούς διαδρομής και σε οπτική επαφή με τον ορίζοντα, και η δημιουργία χώρων στάσης χωρίς εμπόδια, που θα αξιοποιούν την υψομετρική διαφορά. Οι εμπορικές χρήσεις διατηρούνται με την απόδοση ισοδύναμου υπαίθριου χώρου ανάπτυξης της δραστηριότητάς τους, προβλέπεται μελέτη χώρων βιοκλιματικού σχεδιασμού με περσιδωτά σκίαστρα στις όψεις των καταστημάτων για ενιαίο αισθητικό μέτωπο και φυτεύονται 225 δένδρα σε σειρές, ορισμένες σε ζώνες μαλακού δαπέδου, για την προστασία των πεζών και την εξασφάλιση της δραστηριότητας των χρήσεων αναψυχής.

Επίσης, δημιουργούνται νέες πλατείες, θεματικοί κήποι και ποδηλατόδρομος δύο χιλιομέτρων σε όλο το μέτωπο και σε επαφή με τη θάλασσα.

Όσο για την κυκλοφορία, ο κύριος άξονας δεν θα κλείσει για τα αυτοκίνητα αλλά μονοδρομείται και διαμορφώνεται διαδρομή ήπιας κυκλοφορίας αυτοκινήτου ελεγχόμενης ροής και ταχύτητας.

Πηγή: Καθημερινή