ΠΕΔΚΜ: Αντιδράσεις για τις καθυστερήσεις των δρομολογίων του ΟΑΣΘ

Τα σοβαρά ζητήματα που απασχολούν τους Δήμους και τις τοπικές κοινωνίες, σχετικά με τις μεγάλες καθυστερήσεις των δρομολογίων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιακών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αλλά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του οργανισμού προς τους πολίτες, συζήτησε στη σημερινή συνεδρίασή του το Δ.Σ της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), παρουσία του προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά και του προέδρου του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Κώστα Αμπατζά.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ, δήμαρχος Αμπελοκήπων –Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου από τότε που έγινε κρατικός ο ΟΑΣΘ, οι δήμοι περίμεναν αρκετούς μήνες αλλά δεν είχαν καμία ενημέρωση για το θέμα, κυρίως για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από τις μεγάλες καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

«Καλέσαμε τους υπευθύνους να έρθουν να μας ενημερώσουν, γιατί διαπιστώνουμε ότι η κατάσταση χειροτερεύει καθημερινά και δεν βελτιώνετε. Οι συνάδελφοι Δήμαρχοι διαμαρτύρονται, το ίδιο και οι πολίτες. Για αυτό ζητούμε ενημέρωση σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της εξόδου από αυτό το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί» δήλωσε ο ίδιος.

Κατά την τοποθέτηση του στο Δ.Σ της ΠΕΔ-ΚΜ, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, παρουσίασε στους δημάρχους τα προβλήματα που υπήρχαν στον Οργανισμό από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε η νέα διοίκηση, τονίζοντας πως παρέλαβε ένα καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας, με αρνητικές πολιτικές παρεμβάσεις, με σοβαρά προβλήματα διαχείρισης και στο έργο του. «Όμως ο ρόλος μας είναι να εκκαθαρίσουμε τον ΟΑΣΘ εν λειτουργία το 2019» είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος, κληθείς από δημάρχους να απαντήσει για το αν θα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του Οργανισμού μετά το 2019, δήλωσε ότι «ο ΟΑΣΘ θα διαλυθεί το 2019. Κάνουμε εκκαθάριση και τελείωσε. Μετά αρχίζει ο ΑΣΥΘ Α.Ε».

Ο κ. Παππάς αναγνώρισε τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην αστική συγκοινωνία της πόλης, ενώ ανέλαβε τη δέσμευση ό,τι εντός του πρώτου τριμήνου του έτους θα δοθούν στην κυκλοφορία 40 – 50 λεωφορεία για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Είπε ότι σήμερα, συνολικά 402 ικανά και ασφαλή οχήματα του ΟΑΣΘ κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, όταν στις 10 Αυγούστου του 2017 η νέα διοίκηση παρέλαβε μόλις 245 οχήματα. Διαβεβαίωσε πάντως ότι τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους σήμερα είναι ασφαλή, ενώ σχετικά με τις συχνές ζημιές των οχημάτων, εξήγησε ότι «λεωφορεία που έπρεπε να κάνουν προληπτική συντήρηση κάθε 1,5 μήνα, έκαναν κάθε 3,5 χρόνια».

Ο πρόεδρος επισήμανε ακόμη ότι ο ΟΑΣΘ χρειάζεται να εξοικονομήσει πόρους, ενώ η νέα διοίκηση του Οργανισμού, είπε, μέσα σε ένα πεντάμηνο, κατάφερε να έχει έσοδα 15 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τις ενστάσεις των δημάρχων για την αναδιάρθρωση των δρομολογίων, ο κ. Παππάς, υποστήριξε ότι «θα πρέπει να δούμε ενιαία το Πολεοδομικό Συγκρότημα τηρουμένων των δυνατοτήτων μας. Δεν είναι υπόθεση μόνο ενός δήμου το σχέδιο για την αναδιάρθρωση των δρομολογίων».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην κακή κατάσταση στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, λέγοντας ότι οχήματα δέκα, έντεκα και δώδεκα ετών, τα οποία έχουν μία αναπόσβεστη αξία της τάξεως των 80.000 ευρώ το καθένα περίπου, χρειάζονται σήμερα 20.000 με 30.000 για την αποκατάσταση των βλαβών τους. «Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει φθορά δημόσιας περιουσίας» είπε χαρακτηριστικά.

«Στείλτε στη δικαιοσύνη του υπεύθυνους»

Απαντώντας στην τοποθέτηση του προέδρου του ΟΑΣΘ, ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ κ. Κυρίζογλου δήλωσε πως «ο πρόεδρος ΟΑΣΘ είπε πράγματα χιλιοειπωμένα. Τεκμηριώστε όσα λέτε και στείλτε τους υπεύθυνους στη δικαιοσύνη. Εφαρμόστε το νόμο να γίνουν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες, καλύτερες».

Ανέφερε ότι οι δήμαρχοι ως εκπρόσωποι των τοπικών κοινωνιών αναγνωρίζοντας την κακή κατάσταση που επικρατούσε και επικρατεί, δεν βλέπουν οι φιλόδοξοι στόχοι της νέας διοίκησης να υλοποιούνται. «Χωρίς καμία μελέτη για το νέο εγχείρημα πολύ φοβάμαι ότι θα πάρουμε γουρούνι στο σακί και θα πάμε στη λογική βλέπουμε και κάνουμε» είπε χαρακτηριστικά.

«Δεν θα διαταραχθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΣΕΘ»

Στη νέα εποχή που εγκαινιάζει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) αναφέρθηκε με τη σειρά του ο πρόεδρος, Κώστας Αμπατζάς, λέγοντας πως ο ΟΣΕΘ θα γίνει το κυρίαρχο μέσο στη Θεσσαλονίκη για τα επόμενα 30 χρόνια. Αυτό, όπως είπε, σχεδιάστηκε από το νόμο και αποτελεί στοίχημα της διοίκησης και ολόκληρης της πόλης, καθώς πρόκειται για ένα κοινωνικό αγαθό και αφορά το σύνολο των πολιτών.

Εξήγησε ότι με τη νομοθετική παρέμβαση του καλοκαιριού για την αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ διασώθηκαν οι αστικές συγκοινωνίες της πόλης, καθώς, όπως τόνισε «οδεύαμε στην πλήρη κατάρρευση».

Δήλωσε ότι η διοίκηση του ΟΣΕΘ συμμερίζεται τα προβλήματα επιβατικού κοινού, αλλά σημείωσε ότι αυτά προϋπήρχαν και δεν δημιουργήθηκαν τώρα. Ο κ. Αμπατζάς, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του Οργανισμού, ανακοίνωσε βραχυπρόθεσμη αναδιάταξη λεωφορειακών γραμμών, δημιουργία μιας μελέτης που θα απαντά στο νέο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και καθιέρωση ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ανέφερε μάλιστα ότι εντός του 2018 θα υπάρξει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα υλοποιηθεί.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, κληθείς να απαντήσει με τη σειρά του, για το αν θα διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΣΕΘ δήλωσε «δεν υπάρχει καμία περίπτωση να διαταραχθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του ΟΣΕΘ. Προβλέπεται μάλιστα στη θυγατρική εταιρεία, την ΑΣΥΘ, στο μετοχικό της κεφάλαιο να υπάρξει δυνητικά συμμετοχή των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ)».

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΟΑΣΘ, ΠΕΔ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ