Οικονομική ενίσχυση πλημμυροπαθών: Πού θα πρέπει να καταθέσετε τις αιτήσεις- Απαραίτητα δικαιολογητικά & προϋποθέσεις

Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση των πλημμυροπαθών, με 586,94 ευρώ ανά νοικοκυριό, για την κάλυψη των άμεσων βιοτικών τους αναγκών αποφασίστηκε στο πλαίσιο της υλοποίησης των κυβερνητικών αποφάσεων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων από τις πλημμύρες, ενώ προβλέπεται επίσης και η οικονομική ενίσχυση με 1.174 έως 5.869 ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών κατοικίας και αντικατάσταση οικοσκευής.

Οι πολίτες θα πρέπει να απευθύνονται στην περιφέρεια αν πρόκειται για επαγγελματικό χώρο και στον εκάστοτε δήμο αν πρόκειται για οικία.

Πιο συγκεκριμένα:

ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Για την καταγραφή ζημιών σε επαγγελματικούς χώρους οι πληγέντες , ανεξάρτητα σε ποιον δήμο ανήκουν, θα απευθύνονται στη Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας Αττικής, που έχει την εν λόγω αρμοδιότητα. Οι ζημιές σε επαγγελματικούς χώρους θα καταγραφούν από συνεργεία της περιφέρειας. (Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2132063663, 2132063655.)

ΓΙΑ ΟΙΚΙΕΣ

  • Δήμος Αχαρνών

Αιτήσεις δέχεται το Πρωτόκολλο του δήμου, ενώ για  την καταγραφή των ζημιών από τις δημοτικές υπηρεσίες, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται από την κα Σοφία Κοσμίδη στο τηλέφωνο 2132072421. Υπεύθυνες για τις αιτήσεις για αυτοψία είναι οι υπάλληλοι Βάλια Μούτα και Βάσω Λασκαρίδη από το τμήμα Διοίκησης.

  • Δήμος Ιλίου

Οι πρώτες επιταγές των 586,94 ευρώ δόθηκαν τη Δευτέρα από ίδιους πόρους του Δήμου Ιλίου στις οικογένειες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στέγασης, μετά την πλημμύρα της Παρασκευής, σύμφωνα με ανακοίνωση από το γραφείο Τύπου του δημάρχου.

Για καταγραφή ζημιών οι δημότες θα πρέπει να απευθύνονται στην Τεχνική Υπηρεσία Δήμου Ιλίου (213 2030 023 & 213 2030 191), ενώ υπεύθυνη για κοινωνικά περιστατικά είναι η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Ανδριάνα Αλεβίζου (6972 860 701)

Για την αποκομιδή και απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων, οι δημότες μπορούν να απευθύνονται όλο το 24ωρο στα εξής τηλέφωνα: 2102632369 και 2102691901.

  • Δήμος Περιστερίου

Κλιμάκια του Δήμου Περιστερίου από την Τεχνική και την Κοινωνική Υπηρεσία ξεκίνησαν την καταγραφή και φωτογράφιση των ζημιών. Τα αποτελέσματα της καταγραφής θα παραδοθούν στις αρμόδιες αρχές για την αποκατάσταση των πληγέντων.

Τηλέφωνο επικοινωνίας για υποβολή αιτήσεων είναι το 15963, ώρες 8:00 – 20:00.

Οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι είναι οι εξής: Πολιτικής Προστασίας: Τσιώτα – Μάρκου Μαίρη (κινητό 6972666517), Τεχνικών Υπηρεσιών: Λύκος Παναγιώτης (κινητό 6972666522), Μπέτσης Βασίλειος (κινητό 6978117288), Ποθητός Κων/νος (κινητό 6932391378), Κοινωνικής Υπηρεσίας: Θεοδωράκος Αναστάσιος (κινητό 6944226353).

  • Δήμος Αιγάλεω

Όσοι από τους κατοίκους της πόλης έχουν υποστεί ζημιές από τις πρόσφατες πλημμύρες, μπορούν να δηλώσουν τα στοιχεία τους στο 1515 επί 24ωρου βάσεως, και στη συνέχεια θα πρέπει να προσέλθουν στο δημαρχείο, γραφείο Πρωτοκόλλου, για να υποβάλλουν αίτηση προς την Πολιτική Προστασία.

  • Δήμος Πειραιά

Υποβολή αιτήσεων των πληγέντων του Δήμου Πειραιά γίνονται στη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών, στην διεύθυνση Ηρώων Πολυτεχνείου 19 (3ος όροφος), τηλέφωνο επικοινωνίας 2131601802, μέχρι την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014 (8:00 π.μ. έως 14:00 μ.μ.).

Υπενθυμίζουμε τις προϋποθέσεις χορήγησης των επιδομάτων:

  • Για το βοήθημα των 586,94 ευρώ:

– Αίτηση του πληγέντος από τις πλημμύρες στο Δήμο.

– Βεβαίωση Πυροσβεστικής, έκθεση αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου ότι η κατοικία επλήγη από το συγκεκριμένο γεγονός.

– Αίτημα του Δήμου προς το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας για το συνολικό εκτιμώμενο ποσό που θα απαιτηθεί (βάσει των αιτήσεων και των καταγραφών που πραγματοποιούνται) για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση.

– Η καταβολή του συνόλου της προβλεπόμενης ενίσχυσης σε κάθε δικαιούχο εφόσον πληρούνται όλες οι λοιπές προϋποθέσεις.

  • Για την καταβολή του βοηθήματος των 1174 ευρώ έως 5.869 ευρώ τα κριτήρια είναι:

– Ο αριθμός μελών οικογένειας

– Ο βαθμός ζημιών (Α, Β, Γ κατηγορία ζημιών)

– Μέγεθος κατοικίας (μικρότερο των 50 τ.μ., 50-80 τ.μ., μεγαλύτερο των 80 τ.μ.)

Η ενίσχυση αυτή χορηγείται στους πληγέντες ανεξάρτητα αν η κατοικία είναι ιδιόκτητη ή παραχωρημένη.

Στην περίπτωση όμως της ενοικιαζόμενης ή παραχωρημένης κατοικίας το 25% της αποζημίωσης που αφορά την επισκευή της κατοικίας αποδίδεται στον μισθωτή μόνο με την συναίνεση του ιδιοκτήτη για να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την επισκευή της κατοικίας.

Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την καταβολή της αποζημίωσης, είναι η εξής:

– Αίτηση του πληγέντος από τις πλημμύρες στο Δήμο.

– Εξέταση των αιτημάτων από την τριμελή επιτροπή που συγκροτεί ο Δήμος

– Αίτημα του Δήμου προς το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας για το συνολικό εκτιμώμενο ποσό που θα απαιτηθεί (βάσει των αιτήσεων και των καταγραφών που πραγματοποιούνται) για την οικονομική ενίσχυση, την αποκατάσταση κατοικιών και οικοσκευής.

– Καταβολή του συνόλου της προβλεπόμενης ενίσχυσης σε κάθε δικαιούχο με βάση την απόφαση της τριμελούς επιτροπής εφόσον πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις.

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΕΠΙΔΟΜΑ, ΑΙΤΗΣΕΙΣ, ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ, ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ


Αφήστε μια απάντηση