noor-one-ένα-πλοίο-φάντασμα-στα-χέρια-των-αρχ-211532
ΔΗΜΟΙ | 29.06.2014 | 20:01

Noor One: Ένα πλοίο φάντασμα στα χέρια των Αρχών. Από τον παροπλισμό του στη μεταφορά ηρωίνης

Το μικρό δεξαμενόπλοιο μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν παροπλισμένο στην Ελευσίνα. Περίμενε καρτερικά τη μοίρα του που ήταν να πάει ‘απέναντι”, δηλαδή στο διαλυτήριο παλαιών πλοίων στη θαλάσσια περιοχή τις Ελευσίνας.

Τότε το ανακάλυψε ο βασικός εμπλεκόμενος στο κύκλωμα διακίνησης της ηρωίνης και εφοπλιστής. Το αγόρασε οπότε αυτό ξεκίνησε ξανά να αρμενίζει τις θάλασσες. Ο εφοπλιστής έδωσε εντολή και ταξίδεψε μέχρι το στο Ντουμπάι, με σκοπό και στόχο να το εντάξει στο στόλο των υπολοίπων τριών βαποριών που φέρεται να έχει στην περιοχή. Τουλάχιστον αυτό φαίνεται στα χαρτιά που παρουσίασε ο ίδιος στο Λιμενικό.

Η γέννηση του “Κύθνος” το 1963

Το 1963 “γεννιέται” το μικρό δεξαμενόπλοιο, τότε ναυπηγήθηκε, και ξεκινά να μεταφέρει πετρέλαιο σε κοντινές περιοχές. Συνεχίζει όλη τη δεκαετία αλλάζοντας τόσο εταιρείες όσο και σημαίες πάντα όμως μεταφέρει υγρά καύσιμα.

Τη δεκαετία του 1980 σταθεροποιείται. Περνά στα χέρια πολύ γνωστού Έλληνα ιδιοκτήτη εταιρείας πετρελαιοειδών και πραγματοποιεί τον ναύλο Πειραιά -Ηγουμενίτσα, για τροφοδοσία πλοίων με καύσιμα και με ελληνική σημαία. Όσο για την ονομασία του, αυτή είναι το “Κύθνος”.

Στις αρχές του 2012 το πλοίο παροπλίζεται στην Ελευσίνα και περιμένει να πάει στο διαλυτήριο.

Αντί να διαλυθεί περνά στον εμπλεκόμενο στο κύκλωμα ηρωίνης εφοπλιστή και αποκτά σημαία Τόγκο

Στον κόλπο του Βλυχού στην Ελευσίνα και λίγο πριν πάει για διάλυση, πιο συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2012, εμφανίζεται ο εφοπλιστής ως νέος αγοραστής του και το επιθεωρεί. Τότε το πλοίο αποκτά τη σημαία Τόγκο.

Αυτό το γεγονός από μόνο του καθιστά τα δρομολόγια του ύποπτα, καθώς για το Διεθνή Οργανισμό Ελέγχου Νομιμότητας Πλοίων, η σημαία Τόγκο είναι ύποπτη. Για έναν περίεργο λόγο, όσοι πλοιοκτήτες είναι μπλεγμένοι σε αυτό που λέμε βρώμικες δουλειές, επιλέγουν τη συγκεκριμένη σημαία.

Από κει και πέρα όλα αλλάζουν. Με το που αποπλέει το μικρό δεξαμενόπλοιο, με Έλληνα καπετάνιο και μικτό πλήρωμα, ξεκινά επισκευές στο πλοίο ώστε να είναι αξιόπλοο. Ίσως τότε να έγιναν και οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή ειδικών “περιοχών”, για να μπαίνουν τα ναρκωτικά. Στη συνέχεια μπαίνει σε λειτουργία και το σύστημα εντοπισμού του.

Στις 15 Ιουλίου, έχοντας ως όνομα πια το “Noor One”, το σκάφος έδινε στίγμα από το Πορτ Σάιντ τις Αιγύπτου. Εκεί έγινε και ο πρώτος έλεγχος στης δεξαμενές και διαπιστώθηκε πως πράγματι ήταν κενές, όπως αναγραφόταν δηλαδή και στο βιβλίο μηχανής και κίνησης του.

Τον Αύγουστο του 2012 το “Noor One” δένει ανοιχτά του λιμανιού της Σάρσα ή Σάλσα κατά άλλους και κάποιος κλείνει το σύστημα εντοπισμού του. Τώρα πιο πρόκειται κυριολεκτικά για πλοίο φάντασμα.

Αντί όμως να εξαφανιστεί,όπως γίνεται συνήθως δηλαδή, το δεξαμενόπλοιο παραμένει εκεί για περίπου δύο ολόκληρα χρόνια. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει πειστική απάντηση για το τι έκανε το σκάφος να παραμείνει έξω από τη Σάρσα για τόσο μεγάλο διάστημα.

Μία σειρά περίεργων γεγονότων στα οποία δεν υπάρχει ακόμα απάντηση

Ενώ λοιπόν το σκαρί είναι αγκυροβολημένο και…περιμένει, όλο το πλήρωμα αναχωρεί για την Ελλάδα. Και το πλοίο μένει μόνο του έξω από το Ντουμπάι.

Ο ήδη προφυλακισμένος εφοπλιστής αποκτά εκείνη την περίοδο συνέταιρο. Πρόκειται για γνωστό έμπορο των Αθηνών, ο οποίος φέρεται να είχε σχέση και με μεγάλη ΠΑΕ τις Α’ Εθνικής. Κάτι όμως δεν πάει καλά, ίσως ο έμπορος να αντιλήφθηκε κάτι, αφού λίγο καιρό μετά αποχωρεί.

Όλο αυτό το διάστημα το πλοίο στη Σάρσα του Ντουμπάι τι κάνει; Άγνωστο σε όλους, αν και κάποιες φήμες θέλουν να έχει προσληφθεί άλλο πλήρωμα με Ινδούς και να γίνονται ταξίδια μυστύριο, κυρίως νύχτες. Οι ίδιες φήμες συνδέουν τα ταξίδια αυτά με τον εμφύλιο στη Συρία. Όπως και να χει, αυτά παραμένουν ουσιαστικά φήμες και ερωτήματα για τις Αρχές οι οποίες προσπαθούν μέσα από έρευνες να βρούνε απαντήσεις.

Το Μάιο του 2014 οι μηχανές του “Noor One” παίρνουν μπροστά και υποτίθεται πως μεταφέρει πετρέλαιο για λογαριασμό Έλληνα ιδιοκτήτη περιφερειακής εταιρείας πετρελαιοειδών, με εγκαταστάσεις στην Αχαία. Ο επιχειρηματίας εμφανίζεται να έχει ναυλώσει το σκαρί έναντι 100.000 ευρώ.

Όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια, γνωστό πλέον από τα στοιχεία που ήρθαν στο φως, ανοιχτά τις θάλασσας του Ομάν φορτώνονται με λάντζες στο βαπόρι τόνοι ηρωίνης.

Εδώ έρχεται όμως ένα ακόμα σχετικά περίεργο γεγονός. Το δεξαμενόπλοιο φτάνει ξανά στο Πορτ Σάιντ, όπου γίνεται ενδελεχής έλεγχος. Τι συμβαίνει εκεί; Από τη μία δεν λειτουργεί το σύστημα εντοπισμού, για την ακρίβεια εξακολουθεί να μην λειτουργεί. Από την άλλη τα αμπάρια του έχουν ηρωίνη. Παρόλα αυτά φτάνει στης 7 Ιουνίου πάλι στο Βλυχό τις Ελευσίνας.

Και κάτι τελευταίο. Αν και στα χαρτιά το πλοίο φέρει το όνομα “Noor One” αυτό δεν αναγράφεται στην πλώρη του. Δηλαδή, πέρασε ελέγχους επί ελέγχων και ουδείς είπε κάτι γι αυτό! Ας είναι γνωστό στην πιάτσα των ναυτικών πως βαπόρι το οποίο χρησιμοποιείται για παράνομους σκοπούς δεν βάζει ποτέ το όνομα του στην πλώρη του. Αντίθετα, διατηρεί το όνομα που είχε στην προηγούμενη ιδιοκτησία του για να χάνονται τα δορυφορικά του ίχνη.

Του Στέλιου Μπαμιατζή

Πηγή: news247.gr