μυλόπουλος-παράδοση-του-μετρό-θεσσαλ-108240
ΔΗΜΟΙ | 11.06.2016 | 10:24

Μυλόπουλος: Παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης το 2020

Μελέτη ολοκληρωμένου συγκοινωνιακού σχεδιασμού, που θα λαμβάνει υπόψη όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχιάς και μη, θα εκπονήσει η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, σε συνεργασία με τους φορείς της πόλης, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας την Παρασκευή από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Επανέλαβε ότι στόχος είναι να τεθούν σε πλήρη ανάπτυξη οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα της βασικής γραμμής, ώστε να παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη το έργο το πρώτο εξάμηνο του 2020, χωρίς όμως τον σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα τεθεί σε λειτουργία αργότερα.

Υπογράμμισε ότι το κόστος του έργου αυξάνεται κατά 20% εξαιτίας των καθυστερήσεων ενώ γνωστοποίησε ότι η τεχνική λύση που θα δοθεί για το Σταθμό Βενιζέλου (σ.σ. όπου έχουν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες) δεν θα ξεπεράσει το 2% του συνολικού κόστους του έργου

Στο μεταξύ, την πεποίθηση ότι «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα γίνει δεύτερης κατηγορίας αν τα κρηπιδώματα δεν αποκτήσουν μεγαλύτερο βάθος και δεν γίνουν επενδύσεις», εξέφρασε από το βήμα της ίδιας εκδήλωσης ο διευθυντής Μελετών και Κατασκευής Έργων της ΟΛΘ ΑΕ, Σάββας Σισμάνης. Όπως εξήγησε σήμερα τα πολύ μεγάλα πλοία δεν μπορούν να δέσουν στο λιμάνι καθώς έχουν βύθισμα 13 μέτρα, ενώ το λιμάνι δέχεται πλοία με βύθισμα έως 11 μέτρα. «Το αποτέλεσμα είναι να μην έρχονται, να πηγαίνουν πρώτα στον Πειραιά για να ξεφορτώσουν και επιστρέφουν μετά. Αυτό όμως έχει κόστος στη μεταφορά των αγαθών», είπε. Επανέλαβε ότι τα κρηπιδώματα πρέπει να έχουν βάθος 16 μέτρα για να δέχονται μεγάλα πλοία, ενώ σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει ανάγκη επενδύσεων ύψους 833 εκατ. ευρώ έως το 2050, εκ των οποίων τα 309 εκατ. ευρώ την επόμενη πενταετία. «Ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ.) θα αγγίξει τα όρια του το 2019-2020, ενώ εκείνος των συμβατικών φορτίων το 2018», πρόσθεσε. Ο κ. Σισμάνης υπογράμμισε πως αν βελτιωθούν οι συνδέσεις του λιμανιού, μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και τη Ρουμανία, ενώ αν δεν γίνουν έργα τα επόμενα χρόνια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα χάσει όλα τα πλεονεκτήματά του.

Το δίκτυο των εμπορευματικών σταθμών που προωθεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και Λάρισα παρουσίασε στην εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας. Στη Θεσσαλονίκη θα γίνει στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου», όπου ήδη συνεργεία καθαρίζουν τον χώρο, ο οποίος είναι γεμάτος από βλήματα, βόμβες, νάρκες και χειροβομβίδες. «Συνεχίζουμε να καθαρίζουμε τον χώρο και το κόστος θα ανέλθει σχεδόν στο ένα εκατομμύριο ευρώ», είπε. Παρουσίασε τα σχέδια της εταιρίας για την ανάπλαση του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης, όπου θα δημιουργηθεί εμπορικό κέντρο και αναφέρθηκε στην κατασκευή Μουσείου Ολοκαυτώματος της Εβραϊκής Κοινότητας που σχεδιάζεται στον χώρο του Παλιού Σιδηροδρομικού Σταθμού. «Χάσαμε σχεδόν 1,5 χρόνο εξαιτίας της διαφωνίας που έχουμε με τον δήμο Θεσσαλονίκης σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς, αλλά συνεχίζουμε τη προσπάθεια», κατέληξε.