δήμος-θεσσαλονίκης-nέα-παραίτηση-στην-8054
ΔΗΜΟΙ | 23.09.2017 | 13:07

Δήμος Θεσσαλονίκης: Nέα παραίτηση στην παράταξη Μπουτάρη

Την παραίτησή της από τη θέση της Συμβούλου στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης υπέβαλε στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, η Ρεβέκκα Καράσσο, ασκώντας μάλιστα δριμύτατη κριτική σε βάρος της διοίκησης του δήμου καθώς και δημοτικών υπηρεσιών, μεσω της επιστολής της.

Η κ. Καράσσο υπέβαλε την παραίτησή της στις 19 Σεπτεμβρίου η οποία έγινε αποδεκτή από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Στην επιστολή, την οποία παρέδωσε στον Γιάννη Μπουτάρη, αναφέρεται σε μια σειρά περιστατικά προκειμένου να καταδείξει θέματα και καταστάσεις που η ίδια επιχείρησε να αλλάξει αλλά απέτυχε -με ευθύνη όπως υποστηρίζει των υπηρεσιών και της διοίκησης- και γι’ αυτό δηλώνει απογοητευμένη και υποβάλλει την παραίτησή της.

Η κυρία Καράσσο τονίζει στην επιστολή της ότι στρατεύτηκε με την «Πρωτοβουλία» για να «αντιμετωπίσουμε βασικά προβλήματα της Α’ Δημοτικής Κοινότητας και πιο συγκεκριμένα την καταπάτηση του δημόσιου χώρου, την ηχορύπανση, την καθαριότητα».

«Δυστυχώς, παρά τις προσδοκίες μας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, η οποία, στις περισσότερες περιπτώσεις, είτε δεν εφάρμοζε την υγειονομική διάταξη που όριζε τον τρόπο υπολογισμού των εξυπηρετούμενων ατόμων (δυναμικότητα επιχείρησης) στον υπαίθριο χώρο είτε εφάρμοζε επιλεκτικά και ερμήνευε κατά το δοκούν τις διατάξεις της ισχύουσας κανονιστικής στις εισηγήσεις της», αναφέρει μεταξύ άλλων

Η κυρία Καράσσο κατηγορεί τη διοίκηση του δήμου ότι δεν αντέδρασε στη νέα υγειονομική διάταξη που ψήφισε η κυβέρνηση για τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων τροφίμων/ποτών, με την οποία αυξάνονται τα τραπεζοκαθίσματα περίπου κατά 72%!

Τέλος, επικρίνει τη διοίκηση του δήμου για «έλλειψη ενημέρωσης και συνεργασίας με τις Αντιδημαρχίες για έργα και εκδηλώσεις που γίνονται στις Κοινότητες», για «αποφάσεις που λαμβάνονται για τις Κοινότητες χωρίς να ζητείται η γνώμη τους», για «ανεπαρκείς ελέγχους στην καταπάτηση του δημόσιου χώρου», για «απουσία ελέγχων για την παραβίαση των ωραρίων μουσικής». Τονίζει ότι ο ρόλος των Κοινοτήτων είναι υποβαθμισμένος «λειτουργούν μόνον ως μικρά ΚΕΠ, με ελάχιστες αρμοδιότητες», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Καταλήγοντας η κυρία Καράσσο σημειώνει ότι «έπειτα από τρία χρόνια, αισθάνομαι απογοητευμένη, χωρίς κανέναν ενθουσιασμό, νιώθω ότι δεν μπορώ να προσφέρω κάτι στη Κοινότητα και γι’ αυτό σας υποβάλλω την παραίτησή μου».

Τη θέση της παραιτηθείσας κατέλαβε ο Στέλιος Ρίμπας.

Να σημειωθεί ότι την επιστολή παραίτησης της κ. Καράσσο αναδημοσίευσε και ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου της Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, με ανάρτησή του στο facebook. Αναλυτικότερα, έγραψε τα εξής :

«Με λυπεί το γεγονός ότι, η Μπέκυ Rebecca Carasso, ένα από τα σημαντικά και σοβαρά στελέχη της “Πρωτοβουλίας για τη Θεσσαλονίκη”, που ήταν από την αρχή της ίδρυσής της μαζί μας και ανάλωσε χρόνο, προσπάθεια και ψυχή, παραιτήθηκε. Παραθέτω, άνευ σχολίου, την επιστολή της παραίτησής της. Οι λόγοι που την οδήγησαν στην απόφασή της αυτή, ψυχρά και λογικά αποτυπωμένοι στο κείμενό της, αποτελούν μία από τις πτυχές της αποτυχίας της διοίκησης του Δήμου που μας εκθέτει στους πολίτες σε σχέση με τον προγραμματικό λόγο και τις διακηρύξεις μας, που προβληματίζει και απογοητεύει πολλούς από εμάς. Να είσαι πάντα καλά, Μπέκυ!»

avramopoulos karasso

Ολόκληρη η επιστολή της Ρεβέκκας Καράσσο :

“Κύριε Δήμαρχε,
Με την επιστολή μου αυτή παρακαλώ να κάνετε αποδεκτή την παραίτησή μου από τη θέση της Κοινοτικής Συμβούλου στην Α’ Δημοτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης.
Το 2014 μου κάνατε την τιμή και σας ευχαριστώ γι’αυτό, να με συμπεριλάβετε στους υποψήφιους για τις δημοτικές εκλογές πιστεύοντας ότι θα μπορούσα να βοηθήσω να αντιμετωπίσουμε βασικά προβλήματα της Α’ Δημοτικής Κοινότητας και πιο συγκεκριμένα την καταπάτηση του δημόσιου χώρου, την ηχορύπανση, την καθαριότητα.

Στα 3 χρόνια της θητείας μου ασχολήθηκα ιδιαίτερα με την καταπάτηση του δημόσιου χώρου, επειδή θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Α’ Κοινότητας. Συμμετείχα ενεργά στην επιτροπή Αστικού σχεδιασμού για την εκπόνηση της Κανονιστικής Πράξης που απορρίφθηκε και προτιμήθηκε η ‘σαλαμοποίησή’ της, αφήνοντας πολλά ανοιχτά ‘παραθυράκια’ καθώς και με τις αδειοδοτήσεις των ΚΥΕ για την χωροθέτηση των παραχωρούμενων κοινοχρήστων χώρων.

Δυστυχώς, παρά τις προσδοκίες μας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου, η οποία, στις περισσότερες περιπτώσεις, είτε δεν εφάρμοζε την Υγειονομική διάταξη που όριζε τον τρόπο υπολογισμού των εξυπηρετούμενων ατόμων (δυναμικότητα επιχείρησης) στον υπαίθριο χώρο είτε εφάρμοζε επιλεκτικά και ερμήνευε κατά το δοκούν τις διατάξεις της ισχύουσας κανονιστικής στις εισηγήσεις της.

Πρόσφατα, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 2161/23.6.17) η νέα Υγειονομική Διάταξη με τους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας επιχειρήσεων τροφίμων/ποτών, σύμφωνα με την οποία αλλάζει ο συντελεστής στον τρόπο υπολογισμού των εξυπηρετούμενων ατόμων στον υπαίθριο χώρο, αυξάνοντας τα τραπεζοκαθίσματα περίπου κατά 72% στον παραχωρούμενο χώρο!

Η Υγειονομική διάταξη τέθηκε σε διαβούλευση από τις 29/03/16 μέχρι τις 18/4/16, στη διάρκεια της οποίας ο Δήμος Θεσσαλονίκης, μαζί ίσως και με άλλους Δήμους, θα μπορούσε να εκφράσει έντονα τις αντιρρήσεις του, όμως, ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν είχε ιδέα γι’αυτή την διαβούλευση ή κι αν είχε, δεν θέλησε ν’αντιδράσει.

Ετσι, όλα τα παραβατικά ΚΥΕ που καταστρατηγούν ήδη την άδεια που έχουν, πλέον νομιμοποιούνται!

Μία από τις αρμοδιότητες που έχουν οι Κοινότητες είναι οι άδειες και οι παρατάσεις-επεκτάσεις των ωραρίων μουσικής. Επειδή, η ηχορύπανση στην Α’ Κοινότητα είναι το δεύτερο μεγάλο πρόβλημά της, με πάρα πολλές καταγγελίες από τους Δημότες, δεν εγκρίναμε παρατάσεις-επεκτάσεις ωραρίων μουσικής όταν το ΚΥΕ είχε καταγγελίες ή βεβαιώσεις παραβάσεων. Ουδεμιάς εξαιρουμένης, όλες οι αρνητικές αποφάσεις μας απορρίφθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, στην οποία προσφεύγουν οι καταστηματάρχες, χωρίς ποτέ η Νομική Υπηρεσία του Δήμου να εξετάσει το σκεπτικό των αποφάσεων της Αποκεντρωμένης ώστε να βρει τον τρόπο και τη σωστή διατύπωση για να μην απορρίπτονται οι δικές μας.

Η ανεπάρκεια της Νομικής Υπηρεσίας έγινε εξάλλου εμφανής και με τις πρόσφατες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για την Αγία Σοφία και τη Νέα Παραλία, που απορρίφθηκαν από την Αποκεντρωμένη.

Η Α’ Κοινότητα σε συνεργασία με τα ΤΕΦΑΑ συμμετέχει κάθε χρόνο στην εβδομάδα NOW WE MOVE, που γίνεται το μήνα Μάιο σε όλη την Ευρώπη. Η εκδήλωση είναι μέσα στον προϋπολογισμό της Κοινότητας, το δε αίτημά μας να τυπώσουμε διαφημιστικό υλικό προς ενημέρωση των πολιτών δεν έχει ικανοποιηθεί ποτέ γιατί εξαρτάται από τον διαγωνισμό, που πρέπει να κάνει ο κεντρικός Δήμος. Δεν γνωρίζω τους λόγους, οι Υπηρεσίες όμως του Δήμου μας προτρέπουν να κάνουμε εκδηλώσεις μετά τον Σεπτέμβριο!

Για την ίδια εκδήλωση είναι απαραίτητη και μικροφωνική εγκατάσταση, την προμήθεια της οποίας έχουμε ζητήσει εδώ και τρία χρόνια. Ο διαγωνισμός δεν έγινε ποτέ.

Αντιλαμβάνομαι ότι το νομοθετικό πλαίσιο δεν επιτρέπει μεγάλη ευελιξία, ένας στόχος, όμως, της Διοίκησης ήταν και η αλλαγή του.

Στις δυσλειτουργίες της Διοίκησής μας συμπεριλαμβάνονται ακόμη η έλλειψη ενημέρωσης και συνεργασίας με τις Αντιδημαρχίες για έργα & εκδηλώσεις που γίνονται στις Κοινότητες, οι αποφάσεις που λαμβάνονται για τις Κοινότητες χωρίς να ζητείται η γνώμη τους, οι ανεπαρκείς έλεγχοι στην καταπάτηση του δημόσιου χώρου, η απουσία ελέγχων για την παραβίαση των ωραρίων μουσικής.

Οι Κοινότητες λειτουργούν μόνον ως μικρά ΚΕΠ, όχι Δημαρχεία, με ελάχιστες αρμοδιότητες και έπειτα από 3 χρόνια, αισθάνομαι απογοητευμένη, χωρίς κανέναν ενθουσιασμό, νιώθω ότι δεν μπορώ να προσφέρω κάτι στη Κοινότητα και γι αυτό σας υποβάλλω την παραίτησή μου.

Με εκτίμηση
Ρεβέκκα Καράσσο
Σύμβουλος Α’ Κοινότητας”