δίκτυο-για-τη-βιώσιμη-κινητικότητα-μο-275408
ΔΗΜΟΙ | 06.11.2012 | 16:22

Δίκτυο για τη Βιώσιμη Κινητικότητα: Μονόδρομος η χρήση ποδηλάτου στις πόλεις

Δράση για τη χρήση του ποδηλάτου στις πόλεις, το οποίο θεωρεί ως μονόδρομο προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά και βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών, που πλήττεται μέσω αυτοκινήτου με πάσης είδους ρύπανση, αναλαμβάνει το Δίκτυο για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο, το οποίο συγκροτήθηκε σήμερα εξέλεξε νέο διοικητικό συμβούλιο.

Ανάμεσα στις δράσεις, οι συνεργασία με φορείς της Αυτοδιοίκησης αλλά και τα αρμόδια υπουργεία, όπως το Παιδείας & Πολιτισμού και Ανάπτυξης & Υποδομών για μια σειρά δράσεις, π.χ., το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, αλλά και η αλλαγή του ΚΟΚ με εμπλουτισμό του με άρθρα για την κίνηση του ποδηλάτου και του πεζού να διαμορφωθεί ένα πιο πολιτισμένο οδικό περιβάλλον.

Στο μεταξύ, σήμερα το πρωί, στην αίθουσα εκδηλώσεων στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Λαμιέων, η γενική συνέλευση του Δικτύου Ελληνικών Πόλεων για την Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο προχώρησε στην τροποποίηση του Καταστατικού του Δικτύου, προσαρμόζοντάς το στα νέα δεδομένα του «Καλλικράτη». Έτσι, εξέλεξε το νέο 7μελές δ.σ., όπου πρόεδρος παραμένει ο δήμαρχος Λαμιέων Γιώργος Κοτρωνιάς, καθώς και τα τρία αναπληρωματικά μέλη και εξέδωσε ψήφισμα.

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΗ
ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Εμείς οι αιρετοί εκπρόσωποι των Ελληνικών πόλεων-μελών του “Δικτύου για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο” που συγκεντρωθήκαμε στη Λαμία, την Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

Διαπιστώνουμε ότι:

– τα κυκλοφοριακά προβλήματα στις Ελληνικές πόλεις οξύνονται. Σε πολλές περιπτώσεις τα ατυχήματα, η ρύπανση, ο θόρυβος και οι καθυστερήσεις αυξάνουν και οι πόλεις χάνουν κεφάλαια και επισκέπτες. Η φυσιογνωμία τους αλλοιώνεται και η ποιότητα ζωής υποβαθμίζεται,

– συγχρόνως, ενώ το αυτοκίνητο στα κέντρα εμποδίζει τη λειτουργία τους και την οικονομική τους ανάπτυξη, στην πλειονότητα των πόλεων, η δημόσια συγκοινωνία είναι από ανεπαρκής έως ανύπαρκτη, τα πεζοδρόμια υπερβολικά στενά και με ελάχιστες εξαιρέσεις, υποδομή ποδηλάτου δεν υπάρχει.

Στόχοι:

Το Δίκτυο μας προωθεί την προοπτική της Βιώσιμης Κινητικότητας, που στηρίζεται στη δημόσια συγκοινωνία, το περπάτημα, το ποδήλατο και άλλους εναλλακτικούς τρόπους φιλικούς στο περιβάλλον.

Πιστεύουμε ότι, η υπόθεση Βιώσιμη Κινητικότητα δεν είναι μόνο μία ανάμεσα σε πολλές επιλογές. Αποτελεί μονόδρομο για τις πόλεις.

Βιώσιμη Κινητικότητα σημαίνει:

  • παρέμβαση και άσκηση πολιτικής, σχεδιασμό και ολοκληρωμένη εφαρμογή των μελετών,

  • στρατηγική σε εθνικό επίπεδο.

Οι Ελληνικές πόλεις λειτούργησαν μέχρι σήμερα μεμονωμένα. Παρακολούθησαν παθητικά την κατάκτησή τους από το αυτοκίνητο. Μπροστά σε μια στρατηγική τόσο μεγάλης σημασίας ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πλαίσιο του Δικτύου με στόχους:

  1. να βοηθηθούν, να συνεργαστούν και να ωριμάσουν στον τομέα του σχεδιασμού, αξιοποιώντας την εμπειρία των υπολοίπων,

  2. να έρθουν πιο κοντά στην Ευρώπη,

  3. να πληροφορηθούν για πολιτικές, τεχνικές, τεχνολογίες και τα καλά παραδείγματα,

  4. να μοιραστούν εμπειρίες,

  5. να συνεργαστούν με τους Ευρωπαϊκούς οργανισμούς και τους φορείς που εργάζονται για την πολεοδομία, τις μεταφορές και το περιβάλλον,

  6. να δώσουν Ευρωπαϊκή διάσταση στην Ελληνική επαρχιακή πόλη.

  7. να διεκδικήσουν χρηματοδοτήσεις από τις Εθνικές και Ευρωπαϊκές πηγές για την ανάπτυξη των υποδομών της Βιώσιμης Κινητικότητας.

Πιστεύοντας, ότι το Δίκτυο μπορεί να γίνει η φωνή της Ελληνικής επαρχίας που θα μιλήσει για ότι πιο μοντέρνο, ευγενές και πολιτισμένο αφορά την Ευρωπαϊκή πόλη του 21ου αιώνα.
Αποφασίζουν

  • Μετά από σοβαρή δουλειά προετοιμασίας, να ανοιχτούν προς τα έξω, αποδεικνύοντας ότι την προοπτική της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Ποδηλάτου την εννοούν πραγματικά και ότι έχουν πάρει απόφαση να ασκήσουν πολιτικές, συμβάλλοντας με ότι καλύτερο έχει η κάθε μια σε στελέχη , εξοπλισμό και εμπειρία.

  • να έχουμε ενεργό συμμετοχή:

  • στην καθημερινή δουλειά του Δικτύου, στους τομείς της συγκέντρωσης και της διάχυσης της γνώσης (έντυπου υλικού, προδιαγραφών και βιβλιογραφίας, έκδοσης εντύπων κ.λπ.),

  • στον τομέα της άσκησης πολιτικών ευαισθητοποίησης σε Εθνικό επίπεδο,

  • στις Ευρωπαϊκές υποχρεώσεις του Δικτύου,

  • στις Επιτροπές εργασίας για τη χάραξη πολιτικών σε διάφορα θέματα,

  • να καλύψουν με το “Δίκτυο για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο” το κενό της απουσίας πραγματικού συντονιστικού οργάνου στην Ελλάδα στα θέματα μεταφορών. Το Δίκτυο, θα συνδέσει τα Υπουργεία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η Πολιτεία έχει ανάγκη τις απόψεις των πόλεων για το σωστό σχεδιασμό των πολιτικών.

  • να διοργανώνουν ανοικτό συνέδριο σε ετήσια βάση σε εκείνη την πόλη κάθε φορά που θα προωθεί αποτελεσματικότερα τους σκοπούς του Δικτύου,

  • να αναβαθμίσουν το Τμήμα Κυκλοφορίας τους σε Τμήμα για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο,

  • να θεσπίσουν την ετήσια βράβευση της Ελληνικής πόλης με το καλύτερο έργο στον τομέα της Βιώσιμης Κινητικότητας και του Ποδηλάτου,

  • τη συνεργασία του Δικτύου με το Υπουργείο Παιδείας, ώστε στα μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής που θα ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να περιλαμβάνονται παρουσιάσεις του συγκεκριμένου έργου των πόλεων που θα επικαιροποιούνται κάθε χρόνο,

  • τη συνεργασία του Δικτύου με το Υπουργείο, για αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε με τον εμπλουτισμό του με άρθρα για την κίνηση του Ποδηλάτου και του Πεζού να διαμορφωθεί ένα πιο πολιτισμένο οδικό περιβάλλον.