δασ-θεσσαλονίκης-συνεχίζεται-η-ιδιωτ-72498
ΔΗΜΟΙ | 18.12.2016 | 11:58

ΔΑΣ Θεσσαλονίκης: Συνεχίζεται η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του Μηχανουργείου

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δ. Θεσ/νίκης, τη Δευτέρα 19 Δεκέμβρη, επανέρχεται με το θέμα 91 η συνέχιση της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών του μηχανουργείου, για 2 χρόνια, ύψους 3.893.290 ευρώ, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΑΣ Θεσσαλονίκης, η οποία, σε ανακοίνωσή της, υπενθυμίζει ότι το θέμα είχε συζητηθεί και ψηφισθεί τον περασμένο Ιούλιο και «επανέρχεται λόγω λάθους που είχε γίνει στην τότε εισήγηση. Τότε, είχαμε ζητήσει τη συνεδρίαση και παρέμβαση του δσ του ΣΕΔΘ και η πλειοψηφία αρνήθηκε. Παρόμοια στάση κρατούν και σήμερα».

Η ανακοίνωση της ΔΑΣ συνεχίζει και καταλήγει ως εξής:

«Δεν μας προξενεί έκπληξη η στάση των «μεγάλων» παρατάξεων «Μέτωπο Αλλαγής»(τώρα «Δύναμη Ενότητας») και «Ανεξάρτητο»(τώρα «ΑΔΗΚ»). Στα ψηφοδέλτιά τους έχουν τους νέους και παλιούς διορισμένους προϊσταμένους και διευθυντές του Μπουτάρη, που εισηγούνται αυτά τα θέματα και εφαρμόζουν στο ακέραιο και με μεγάλο ζήλο την πολιτική της διοίκησης. Στις τάξεις τους έχουν όλο τον ταϊσμένο με θέσεις, «αξιώματα», υπερωρίες, νυχτερινά μηχανισμό της διοίκησης. Όλοι αυτοί μαζί είχαν στηρίξει την πρώτη είσοδο των ιδιωτικών εταιριών στο μηχανουργείο το 2012. Ένας από τους λόγους που είχαν καθαιρέσει τότε τη ΔΑΣ από τη θέση του προέδρου του ΣΕΔΘ ήταν επειδή αντιδρούσαμε και αποκαλύπταμε τους στόχους και την αντιλαϊκή-αντεργατική πολιτική της διοίκησης Μπουτάρη και σε αυτό το θέμα (και «είναι πολλά τα λεφτά, Άρη»).

Αυτές οι «μεγάλες» παρατάξεις, «Δύναμη Ενότητας» και ΑΔΗΚ, και οι «μεγάλες μορφές» που είναι επικεφαλής τους αισθάνονται «δικαιωμένες» για τη στάση τους και την πρακτική τους μετά και τα τελευταία αποτελέσματα των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αναρωτηθούν αν η στήριξη αυτών των παρατάξεων βοηθά στη λύση των μεγάλων και μικρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως εργαζόμενοι. Την ώρα, μάλιστα, που νέα αντεργατικά μέτρα ετοιμάζονται από κυβέρνηση-ΕΕ και η διοίκηση Μπουτάρη συνεχίζει την πολιτική απαξίωσης και διάλυσης υπηρεσιών, διοικητικών και τεχνικών, και ταυτόχρονα γυρίζει την Ελλάδα και την Ευρώπη για να βρει δανειστές και χορηγούς και να εξασφαλίσει εκατομμύρια ευρώ για τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων.

Ακολουθεί μέρος του δελτίου τύπου της ΔΑΣ του περασμένου Ιούλη για τη συνέχιση της ιδιωτικοποίησης του μηχανουργείου που ισχύει στο ακέραιο.

Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την Πέμπτη 28 Ιούλη, με το θέμα 12, η διοίκηση Μπουτάρη ξεκινά τη διαδικασία για να δώσει εκ νέου την επισκευή και τη συντήρηση των οχημάτων του δήμου σε ιδιωτικές εταιρίες. Θυμίζουμε ότι ανάλογες αναθέσεις έγιναν το 2012 ύψους άνω των 2.000.000 €, το 2013 1.300.000 €, το 2014 άνω των 4.000.000 € για 2 χρόνια. Ενδιάμεσα, δόθηκαν αρκετές χιλιάδες ευρώ και για άλλες αναθέσεις για οχήματα και μηχανήματα. Το 2015, ο δήμος Θεσ/νίκης προμηθεύτηκε 80 οχήματα, τα 50 απορριμματοφόρα. Επισημαίνουμε κάποια γεγονότα και θέτουμε κάποια ερωτήματα:

  • Στο μηχανουργείο του δήμου αυτή την περίοδο εργάζονται 70 εργατοτεχνίτες όλων των ειδικοτήτων. Η διοίκηση Μπουτάρη όλα αυτά τα χρόνια συνεχίζει συνειδητά την πολιτική απαξίωσης του μηχανουργείου και των άλλων υπηρεσιών. Για μεγάλο χρονικό διάστημα η αποθήκη του μηχανουργείου δεν έχει ανταλλακτικά, δεν υπάρχουν τα απαραίτητα εργαλεία και μηχανήματα, οι ράμπες δεν λειτουργούν ή είναι επικίνδυνες κ.α. Το ίδιο, βέβαια, συμβαίνει και στις υπόλοιπες τεχνικές υπηρεσίες. Οι εργαζόμενοι του μηχανουργείου, όλο αυτό το διάστημα, ζητούν τα απαραίτητα ανταλλακτικά, εργαλεία και μηχανήματα, να τους γίνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια για τα νέα οχήματα, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας κ.α. Οι καταγγελίες των εργαζομένων για το τι γίνεται τα τελευταία 5 χρόνια με την είσοδο των ιδιωτικών εταιριών έχουν συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο και έχουν δημοσιευθεί σε ΜΜΕ. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι εργαζόμενοι του δήμου επισκεύασαν βλάβες σε οχήματα με ανταλλακτικά που προμήθευσε η ιδιωτική εταιρία και η ιδιωτική εταιρία πληρώθηκε ανταλλακτικά και εργασία, αφού οι συμβάσεις είναι για επισκευή και όχι μόνο για παροχή ανταλλακτικών. Μεγάλες είναι και οι υπερτιμολογήσεις που προβλέπονται από τις συμβάσεις για την επισκευή και τη συντήρηση των οχημάτων. Αν το μηχανουργείο εξοπλιστεί με τα απαραίτητα ανταλλακτικά, εργαλεία και μηχανήματα, οι εργαζόμενοι του δήμου μπορούν να επισκευάσουν και συντηρήσουν τα οχήματα με πολύ μικρότερο κόστος.
  • Ο δήμος Θεσ/νίκης προμηθεύτηκε απορριμματοφόρα και άλλα οχήματα το 2015, κάτι που έπρεπε να γίνει από το 2011. Αυτό είχε επισημανθεί όχι μόνο από τους εργαζόμενους, αλλά και από τον πρώτο αντιδήμαρχο καθαριότητας της διοίκησης Μπουτάρη σε δημοτικό συμβούλιο. Η διοίκηση Μπουτάρη προτίμησε για χρόνια να ρίχνει χρήματα σε τρύπιο κουμπαρά, τα παλιά απορριμματοφόρα, με μόνους κερδισμένους τις ιδιωτικές εταιρίες. Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι τα νέα απορριμματοφόρα ήταν στο αμαξοστάσιο του δήμου από τον Μάη του 2015, μεγάλο μέρος τους πληρώθηκε τον Αύγουστο του 2015, αλλά βγήκαν στην κυκλοφορία σταδιακά από τις αρχές Δεκέμβρη του 2015 έως και τον Απρίλη του 2016. Αυτό έγινε μετά από καταγγελία της ΔΑΣ. Ξαναρωτάμε, όπως και τότε: Μήπως αυτή η καθυστέρηση έγινε για να συνεχίζουν να είναι στην κυκλοφορία μόνο τα παλιά οχήματα και έτσι να τρέχουν οι συμβάσεις με τις ιδιωτικές εταιρίες;
  • Στις 18 Νοέμβρη του 2015, έγινε από τη διοίκηση η παρουσίαση των νέων οχημάτων. Σύμφωνα με τα όσα είπαν, αποσύρθηκαν 7 παλιά απορριμματοφόρα. Αρχικά, η σκέψη ήταν να αποσυρθούν περισσότερα. Ο δήμαρχος Θεσ/νίκης δήλωσε ότι με την προμήθεια των νέων οχημάτων θα μειωθεί κατά πολύ και το κόστος συντήρησης. Τις περισσότερες συντηρήσεις και επισκευές τις χρειάζονται τα οχήματα της καθαριότητας. Ο δήμος απέκτησε 50 νέα απορριμματοφόρα και άλλα οχήματα για την υπηρεσία καθαριότητας. Η σύμβαση με τις ιδιωτικές εταιρίες του 2014, διάρκειας 2 χρόνων ή μέχρι να τελειώσουν τα χρήματα, ήταν ύψους κάτι παραπάνω από 4.000.000 €. Η νέα σύμβαση που θέλουν να κάνουν, ίδιας χρονικής διάρκειας, είναι ύψους 3.861.892 €. Για ποια μεγάλη μείωση του κόστους συντήρησης μιλάνε;
  • Η διοίκηση Μπουτάρη μπορεί να δηλώνει υπερήφανη για τον στόλο των οχημάτων, λείπουν, όμως, μικρά απορριμματοφόρα, σάρωθρα, μικρά φορτηγά για τα ογκώδη απορρίμματα, τρίκυκλα και άλλα οχήματα, ενώ εξακολουθούν να κυκλοφορούν επικίνδυνα οχήματα.

Η διοίκηση Μπουτάρη για τα παραπάνω θα επικαλεστεί το χάλι που παρέλαβε το 2011 (κανείς δεν το αμφισβητεί, αλλά έχουν περάσει σχεδόν 6 χρόνια από τότε), τη γραφειοκρατία, τις καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς για προμήθειες κ.α. Αυτό που βλέπουμε εμείς είναι ότι οι διαγωνισμοί για προμήθειες ανταλλακτικών, εργαλείων, υλικών κ.α. πάντα καθυστερούν ή και κολλάνε. Οι διαγωνισμοί για αναθέσεις σε ιδιωτικές εταιρίες μια χαρά προχωρούν, παρά τις ενστάσεις ή και την απόρριψή τους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τμήματα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το τι ακριβώς παιχνίδι γίνεται με τις ιδιωτικές εταιρίες στην υπηρεσία καθαριότητας το αποδεικνύουν και όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, με τη διοίκηση Μπουτάρη να προσπαθεί να ρίξει τις ευθύνες στους «κακούς» εργαζόμενους. Σκάνδαλο για εμάς είναι οι νόμοι, τα διατάγματα και η αντεργατική-αντιλαϊκή πολιτική που ιδιωτικοποιούν δημοτικές και δημόσιες υπηρεσίες και υποδομές, με τους μεγαλοεπιχειρηματίες να θησαυρίζουν και τον λαό να χρυσοπληρώνει. Αντεργατική- αντιλαϊκή πολιτική που και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθεί πιστά και απαρέγκλιτα και η διοίκηση Μπουτάρη εφαρμόζει όλα αυτά τα χρόνια.

*Σχόλιο

Στο θέμα 55 της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, με τίτλο «Εργασιακός Αθλητισμός στον Δήμο Θεσσαλονίκης», η διοίκηση εισηγείται πρόγραμμα εκγύμνασης στον εργασιακό χώρο για όσους εργαζόμενους ασκούν καθιστικό επάγγελμα. Η διοίκηση Μπουτάρη ας σταματήσει πρώτα την πολιτική απαξίωσης των υπηρεσιών και των εργαζομένων, με τις ελλείψεις προσωπικού σε υπηρεσίες και την εντατικοποίηση της εργασίας. Ας φροντίσει να υπάρχουν υλικά και εργαλεία για να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Ας κοιτάξει τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων, από τις διοικητικές υπηρεσίες πχ. Πολεοδομία με τις κατσαρίδες και τα ποντίκια μέχρι την καθαριότητα και τις άλλες τεχνικές υπηρεσίες, όπου δεν δίνονται μέσα ατομικής προστασίας, τα εργοτάξια είναι απαράδεκτα, δεν γίνονται οι εμβολιασμοί και οι εξετάσεις που προβλέπονται, απορριμματοφόρα και άλλα οχήματα είναι επικίνδυνα. Ας φροντίσει να υπάρχουν χλωρίνες και άλλα απορρυπαντικά για να καθαρίζονται τα γραφεία και τα εργοτάξια κ.α., και μετά να κάνει προγράμματα «γυμναστικών επιδείξεων», κάνοντας ότι νοιάζεται για την υγεία των εργαζομένων. Ας σταματήσουν να παίζουν με τη νοημοσύνη μας.

Γραμματεία της ΔΑΣ

                                                                                                17/12/2016