Δ. Θεσ/νίκης: Σχέδια για νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης οχημάτων

Ένα νέο, σύγχρονο, σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης οχημάτων σχεδιάζει να εγκαταστήσει μέσα στο 2014, σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα, η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης. Με τον τρόπο αυτό, θα επιχειρήσει να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, να μειώσει τα παράνομα διπλοπαρκαρισμένα και παράλληλα να αυξήσει τα έσοδα.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, με τη συμμετοχή των αντιδημάρχων Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης, Χασδάι Καπόν, και Καθαριότητας, Θανάση Παππά, καθώς και του εντεταλμένου Συμβούλου Κυκλοφορίας, Γιώργου Δημαρέλου, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της μελέτης του Ινστιτούτου Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) που αφορούν την εγκατάσταση του νέου συστήματος.

Σύμφωνα με τη μελέτη, θα απομακρυνθούν τα παρκόμετρα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα πεζοδρόμια και θα πάψει ο τρόπος χρησιμοποίησής τους (με μετρητά ή ειδικές κάρτες), καθώς για το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο ή το διαδίκτυο. Θα έχουν έναν προσωπικό κωδικό τον οποίο θα πληκτρολογούν και θα ανανεώνουν τον χρόνο στάθμευσης και θα πληρώνουν το ποσό που τους αναλογεί.

«Θα δημιουργήσουμε ένα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης όμοιο μ’ αυτό άλλων ευρωπαϊκών χωρών», δήλωσε ο κ. Μπουτάρης, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Περιμένουμε μεγάλες αντιδράσεις γιατί ο καθένας πιστεύει ότι μπορεί να παρκάρει όπου θέλει χωρίς κόστος».

Σύμφωνα μάλιστα με όσα ανέφερε ο αντιδήμαρχος κ.Καπόν το υπάρχον σύστημα, που ισχύει μόνο για το κέντρο της πόλης, δεν «προχωρούσε» καθώς είτε τα μισά παρκόμετρα δεν λειτουργούσαν, είτε επιτήδειοι είχαν φροντίσει να τα καταστρέψουν, με αποτέλεσμα να είναι ελάχιστα τα έσοδα του δήμου.

«Με το νέο σύστημα η χρέωση θα γίνεται ανά λεπτό. Γιατί αν κάποιος παρκάρει 15′ λεπτά να χρεωθεί όλη την ώρα; Το σύστημα θα επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα και σύμφωνα με τη μελέτη θα βελτιωθεί κατά 20% το κυκλοφοριακό. Θα σχεδιαστούν ειδικές θέσεις για τους επισκέπτες, ενώ θα υπάρχουν και θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους χωρίς χρέωση», είπε ο κ.Καπόν.

Σε πρώτη φάση οι αλλαγές δεν περιλαμβάνουν το βασικό οδικό δίκτυο του Δήμου Θεσσαλονίκης. Η μελέτη θα τεθεί προς διαβούλευση στα δημοτικά διαμερίσματα, ενώ ακολούθως θα συζητηθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής για να καταλήξει στο δημοτικό συμβούλιο και στη συνέχεια με διεθνή διαγωνισμό να υπάρξει ανάδοχος. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα αρχίσει τη λειτουργία του στις αρχές του 2014 και η ώρα θα χρεώνεται από 1,7 έως 2 ευρώ, ενώ θα συσταθεί Σώμα Ελεγκτών για τους παραβάτες.