Δ. Παύλου Μελά: «Θεμέλια» για το ΣΜΑ της Ευκαρπίας

Έπειτα από 111 έγραφα και πιστοποιητικά που απαιτήθηκαν από τις ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες, αλλά καθυστέρησαν στο γραφειοκρατικό μηχανισμό, ανοίγει επιτέλους ο δρόμος για την κατασκευή του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Ευκαρπία.

Είναι το δεύτερο μεγάλο περιβαλλοντικό έργο, μετά τον ΧΥΤΑ Μαυροράχης, που θα αρχίσει να κατασκευάζεται εντός δύο εβδομάδων. Με τη λειτουργία του η πόλη της Θεσσαλονίκης και η περιφέρεια θα απαλλαγούν οριστικά από τα βουνά των σκουπιδιών που σωρεύονται στους κάδους και τα πεζοδρόμια ελλείψει προσωπικού και απορριμματοφόρων.

Ο σταθμός μεταφόρτωσης,θα είναι ο πρώτος κλειστού τύπου στην Ελλάδα, θα έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύει 1.100 τόνους σκουπιδιών ημερησίως σε 24ωρη βάρδια, πριν αυτά καταλήξουν στον ΧΥΤΑ, συμβάλλοντας σε μια καθαρή πόλη, αφού οι κάδοι θα μένουν πλέον άδειοι. Το φιλόδοξο έργο, το οποίο εντάχθηκε για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ, κινδύνευσε με απένταξη εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων των αρμοδίων υπηρεσιών να εκδώσουν τα σχετικά έγγραφα, γεγονός που ανέφερε προ ημερών και η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ, που ανακοίνωσε τα 14 έργα της Θεσσαλονίκης που εμφανίζουν καθυστέρηση.

Σύμφωνα με το Γιάννη Ζουρνά, πρόεδρο του Συνδέσμου ΟΤΑ νομού Θεσσαλονίκης, που είναι και ο φορέας υλοποίησης του έργου, σήμερα ή αύριο αναμένεται και το τελευταίο, 111ο χαρτί, από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, προκειμένου να καλυφθεί πλήρως ο φάκελος που έχει υποβληθεί στην Πολεοδομία Θεσσαλονίκης για την έκδοση οικοδομικής άδειας.

Το έργο του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων δημοπρατήθηκε στις 21 Οκτωβρίου 2010, επιλέχθηκε ο ανάδοχος εργολάβος, αλλά δυστυχώς δεν μπορούσαν να αρχίσουν οι εργασίες, επειδή για την οικοδομική άδεια απαιτούνταν συνολικά 111 έγραφα από δημόσιες υπηρεσίες.

Ο σταθμός μεταφόρτωσης χωροθετήθηκε σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Συνδέσμου ΟΤΑ στην Ευκαρπία, ενώ τα οφέλη του θα είναι πολλαπλά τόσο για το περιβάλλον όσο και για τους δήμους, οι οποίοι με τη λειτουργία του ΣΜΑ εκτιμάται ότι θα μειώσουν κατά 15% τα ανταποδοτικά τους τέλη.

Στο σταθμό θα μεταφορτώνεται το 60% των απορριμμάτων του κεντρικού δήμου, ενώ θα μειώνεται ο όγκος των απορριμμάτων. Επίσης με τη λειτουργία του θα απαλλαγεί η πόλη από τα σκουπίδια σε περιόδους απεργίας, καθώς η αποκομιδή θα γίνεται κανονικά, δεδομένου ότι τα απορρίμματα θα μπορούν να παραμείνουν στο σταθμό για 3-4 μέρες.

Μεγαλώνει ο ΧΥΤΑ
Στην τελική ευθεία βρίσκεται και η κατασκευή των δύο νέων κυψελών του ΧΥΤΑ Μαυροράχης, έργο που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, κόστους 7,3 εκατ. ευρώ. Στις 4 Οκτωβρίου θα κατατεθούν οι προσφορές από εργολάβους, προκειμένου ο ανάδοχος να αναλάβει την ενεργοποίηση των άλλων δύο κυψελών (χώροι όπου αποτίθενται τα σκουπίδια), προκειμένου να μεγαλώσει η επιφάνεια του ΧΥΤΑ και στο μέλλον να αποτίθενται περισσότεροι τόνοι σκουπιδιών (σήμερα δέχεται 1.500 τόνους).

Πάρκο η χωματερή των Ταγαράδων

Ο Σύνδεσμος ΟΤΑ Θεσσαλονίκης αναμένει από μέρα σε μέρα το τελικό ΟΚ από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, για να βγάλει στον αέρα τον διαγωνισμό για την κατασκευή του μεγαλύτερου μητροπολιτικού πάρκου της Θεσσαλονίκης έκτασης 800 στρεμμάτων.
Πρόκειται για την ανάπλαση της παλιάς χωματερής Ταγαράδων, που λειτουργούσε 26 ολόκληρα χρόνια.

Ο χώρος αυτός, που σταμάτησε να δέχεται σκουπίδια τον Αύγουστο του 2008. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί δύο φάσεις αποκατάστασης, 100 στρεμμάτων η πρώτη και 240 στρεμμάτων η δεύτερη. Μόνο το 2008 φυτεύτηκαν 35.000 δέντρα και θάμνοι. Το έργο είναι προϋπολογισμού 17,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Με πληροφορίες από makthes.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ