ανοιχτό-κέντρο-εμπορίου-έκτασης-15-στρε-169608
ΔΗΜΟΙ | 29.04.2015 | 19:01

Ανοιχτό κέντρο εμπορίου έκτασης 15 στρεμμάτων αποκτά η Θεσσαλονίκη

Ανοιχτό κέντρο εμπορίου έκτασης 15 στρεμμάτων αποκτά απ’ το φθινόπωρο η Θεσσαλονίκη, με δεκάδες εμπορικές επιχειρήσεις του κέντρου της πόλης να εντάσσονται σε αυτό το ιδιόμορφο “mall”, που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους στο “φυσικό” περιβάλλον της ιστορικής αγοράς. Στόχος είναι η αγορά να “κερδίσει” ξανά κάποιους από τους πελάτες της που έχουν χαθεί τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της λειτουργίας των μεγάλων εμπορικών κέντρων στην περιφέρεια της πόλης. Το ανοιχτό κέντρο εμπορίου, με την επωνυμία “Thess Mall”, οριοθετείται από τις οδούς Λεωφόρου Νίκης, Παύλου Μελά, Μητροπόλεως κι Αριστοτέλους (συμπεριλαμβανομένων των καθέτων τους) και θα περιλαμβάνει σε πρώτη φάση 100 επιχειρήσεις από τις περίπου 450, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Η δημιουργία του κέντρου, προϋπολογισμού 166.000 ευρώ, υλοποιείται στο πλαίσιο του πιλοτικού έργου ‘Ενίσχυση ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου’, το οποίο εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα “Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα’ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

   Στόχος τα εγκαίνια στην περίοδο της ΔΕΘ

Όπως επισήμανε σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, ο Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, που υλοποιεί το έργο, παρότι η καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσής του είναι η 31η Οκτωβρίου, στόχος είναι το “Thess Mall” να λειτουργεί κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης του Σεπτεμβρίου (ΔΕΘ), ώστε με την ευκαιρία της διοργάνωσης, να το γνωρίσουν οι χιλιάδες επισκέπτες της πόλης. Μάλιστα, προωθητικές ενέργειες προγραμματίζονται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κατά την υποδοχή των επιβατών της κρουαζιέρας. Ο κ.Φιλιππίδης εξέφρασε μάλιστα την ελπίδα η πρωτοβουλία να επεκταθεί και αντίστοιχες υποδομές να δημιουργηθούν και σε άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης.

   Κανονικό ωράριο λειτουργίας

Διευκρίνισε ότι το ωράριο λειτουργίας των επιχειρήσεων του ανοιχτού εμπορικού κέντρου δεν θα διαφέρει από εκείνο των καταστημάτων που λειτουργούν έξω από τα όριά του, καθώς -παρότι στόχος του είναι να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από τα μεγάλα malls στην περιφέρεια της Θεσσαλονίκης- δεν παύει να αποτελεί μέρος της ιστορικής αγοράς της πόλης και άρα θα λειτουργήσει με τους ίδιους κανόνες.

Η είσοδος στον χώρο του κέντρου θα γίνεται από τέσσερις “πύλες”, που θα τοποθετηθούν σε σημεία-κλειδιά του Thess Mall, οριοθετώντας τη ζώνη της λειτουργίας του, στην οποία υπάρχουν 221 κτήρια, 12 ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης, οκτώ λεωφορειακές γραμμές και τέσσερις ανοιχτοί δημόσιοι χώροι. Μάλιστα, σύμφωνα με τη Χριστίνα Μολφέση, επίτιμο μέλος της διοίκησης του ΕΣΘ, ήδη έχουν κλειστεί συμφωνίες με κάποια πάρκινγκ, ώστε να παρέχεται στάθμευση με προνομιακούς όρους στους καταναλωτές που θα επισκέπτονται το ανοιχτό εμπορικό κέντρο.

Με σύνθημα “Η καρδιά χτυπά στο κέντρο”, το open mall θα προσφέρει στους επισκέπτες και μια σειρά από δυνατότητες υψηλής τεχνολογίας, όπως εξήγησε ο συγκοινωνιολόγος-μηχανικός Σταύρος Κωνσταντινίδης, που εκπόνησε τη μελέτη χωροθέτησης και ενεργειών του mall. Μεταξύ άλλων θα υπάρχει ειδικό portal κι εφαρμογή (app) επαυξημένης πραγματικότητας για λειτουργικά iOS και Android, που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να μαθαίνουν για τις προσφορές στα καταστήματα ή για νέες αφίξεις “σκανάροντας” το αντίστοιχο QR Code με το έξυπνο κινητό τους. Παράλληλα, προβλέπεται διασύνδεση με την κάρτα προνομίων “Agora Bonus Card” ενώ θα διατίθενται ψηφιακά όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τα μνημεία της περιοχής, τις εκδηλώσεις εντός του Open Mall και τις συγκοινωνίες.

   Χώρος βιώσιμης αστικής κινητικότητας

Εξίσου βασικός πυλώνας των δράσεων του κέντρου είναι κι αυτός που αφορά τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, ο οποίος θα λάβει υπόσταση μέσα από μια σειρά δράσεων, όπως η δημιουργία προθηκών πληροφοριακής σήμανσης πεζών, οριζόντιων σημάνσεων διευκόλυνσης και ασφάλειας πεζών, σήμανσης που απαγορεύει τη στάθμευση μοτοσυκλετών στα πεζοδρόμια κ.ά. Στον χώρο θα υπάρχουν ακόμη υπόστεγα για προστασία των καταναλωτών από τη βροχή αλλά και χώροι φροντίδας για κατοικίδια ζώα.

Άλλωστε, η αστική βιώσιμη κινητικότητα είναι στόχος και του δήμου Θεσσαλονίκης,που έχει στόχο “να σταματήσει τη βαρβαρότητα των ΙΧ που έχει επικαθήσει σε όλο το κέντρο” όπως χαρακτηριστικά είπε ο αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς. Πρόσθεσε ότι η πολιτική που θα εφαρμόζει ο δήμος Θεσσαλονίκης ώς προς το θέμα, μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά και για την επιχειρηματικότητα.

“Η αναβίωση του ιστορικού εμπορικού κέντρου θέλουμε να έχει να κάνει με τις πολιτικές βιώσιμης κινητικότητας. Να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις σημαντικής αστικής αναβάθμισης, αστικές αναπλάσεις. Ενόψει του νέου ΕΣΠΑ, οι προτάσεις που θα δομηθούν από τον δήμο Θεσσαλονίκης θα στοχεύουν σε αυτή την κατεύθυνση” διευκρίνισε ο κ.Παππάς._