βήμα-ενίσχυσης-του-τουριστικού-ρεύμα-111826
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 07.11.2017 | 11:39

Βήμα ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος από την Ιαπωνία

Άλλη μια εξωτική πρωτεύσασα, η Ιαπωνική, δηλαδή το Τόκιο βελτιώνει την πρόσβασή της με την Αθήνα καθώςη  EGYPTAIR, ο εθνικός αερομεταφορέας της Αιγύπτου και μέλος της Star Alliance, στο πλαίσιο της ενίσχυσης του δικτύου της και ανταποκρινόμενη στις ανάγκες του επιβατικού κοινού, επαναφέρει από τις 29 Οκτωβρίου 2017 την πτήση από την Αθήνα προς το Τόκυο με ενδιάμεσο σταθμό το Κάιρο. Η EGYPTAIR θα πραγματοποιεί τη συγκεκριμένη πτήση μία φορά την εβδομάδα, έχοντας ως στόχο σταδιακά να αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων.

Πλέον  ΔΑΑ αποκτά ακόμη καλύτερη διασύνδεση με την άπω Ανατολή και πιστοποιεί το ρόλο τους ως κόμβου με πάνω από 65 εταιρίες το χειμώνα και 144 το καλοκαίρι  να πετούν από τις πίστες του.

Ουσιαστικά η επαναφορά της πτήσης της Egyptair είναι ένα σημαντικό βήμα ενίσχυσης των διμερών σχέσεων στον Τουρισμό. Αυτό άλλωστε ήταν το θέμα πρόσφατης συνάντησης που είσε η υπουργός τουρισμού, Έλενα Κουντουρά με τον νέο Πρέσβη της Ιαπωνίας στην Ελλάδα κ. Yasuhiro Shimizu.

Στη συνάντηση τονίστηκε το κοινό ενδιαφέρον να αναπτυχθεί η τουριστική συνεργασία με στόχο, μεταξύ άλλων, την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την Ιαπωνία προς την Ελλάδα, που στο παρελθόν είχε ανακοπεί λόγω της διακοπής της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης και της κατάργησης το 2013 του γραφείου ΕΟΤ στο Τόκιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί σημαντικά οι αφίξεις τουριστών από την Ιαπωνία στην Ελλάδα. Το 2007, 57.650 Ιάπωνες επισκέφθηκαν την Ελλάδα (το 2004 με τους Ολυμπιακούς Αγώνες άγγιξαν τις 80.000). Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής οι Ιάπωνες τουρίστες που επισκέφθηκαν τη χώρα μας το 2013 ήταν μόλις 27.870 ενώ τo 2015 οι αφίξεις από την Ιαπωνία ήταν μόλις 9.983.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε το 2015 το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών της Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Τόκιο το πρόβλημα βρίσκεται σε δύο καθοριστικούς παράγοντες: Την έλλειψη απ’ ευθείας αεροπορικής σύνδεσης και την έλλειψη προγραμμάτων προώθησης του τουριστικού προϊόντος της χώρας, ώστε να καθιερωθεί στην συνείδηση του Ιάπωνα πολίτη ως εξαιρετικός τουριστικός προορισμός.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση την ίδια μελέτη κυριώτερος προορισμός για τους Ιάπωνες είναι η Ιταλία (περ. 1,4 εκ. τουρίστες) ακολουθούμενη από την Γαλλία (1,1 εκ.), την Γερμανία (712 χιλ.), την Ισπανία (683 χιλ.), την Ελβετία (287 χιλ.),  την Αυστρία (259 χιλ.), το Βέλγιο (218 χιλ.), την Κροατία (160 χιλ.) και την Τσεχία (138 χιλ.).

Ωστόσο, δεν υπάρχει ίδια διαχρονική τάση για όλες τις χώρες. Η Ιταλία, η Γαλλία και ιδίως η Ελβετία κινούνται πτωτικά τα τελευταία χρόνια. Η Γερμανία, η Ισπανία, η Αυστρία και η Τσεχία βελτιώνουν τα μεγέθη τους. Εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζει η Κροατία. Η Κροατία σε μία δεκαετία δεκαπλασίασε τον αριθμό Ιαπώνων που την επισκέπτονται. Αν και δεν έχει απ’ ευθείας αεροπορική σύνδεση, ακολουθεί μία συνεπή πολιτική τουριστικής προώθησης με συνεχή παρουσία στις τουριστικές εκθέσεις και παράλληλες δράσεις.

Γιώργος Αλεξάκης