το-λουκέτο-της-cyprus-airways-και-τι-σημαίνει-αυτό-185962
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 12.01.2015 | 10:11

Το λουκέτο της Cyprus Airways και τι σημαίνει αυτό για την Aegean

Στη διευκόλυνση της διεύρυνσης της δραστηριότητας της Aegean στην αγορά των κυπριακών αερομεταφορών αναμένεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, να οδηγήσει το «λουκέτο» της Cyprus Airways ύστερα από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ορίζει ότι ο ιστορικός αερομεταφορέας θα πρέπει να επιστρέψει κρατικές ενισχύσεις ύψους 66 εκατ. ευρώ.

Oι “επίσημοι”, όμως, «τίτλοι τέλους» της Cyprus Airways δημιουργούν νέες ευκαιρίες για την Aegean, όπως και για κάθε αερομεταφορέα που θα επιδίωκε τη δραστηριοποίησή του στην Κύπρο. Ήδη η αεροπορική, προβλέποντας τις εξελίξεις, από τέλος Μαρτίου, θα συνδέει την Λάρνακα με το Ισραήλ και το Κίεβο.

Μετά τη Cyprus Airways

Πώς διαμορφώνεται το τοπίο των αερομεταφορών στην εποχή μετά το “λουκέτο” στην προβληματική κρατική κυπριακή εταιρεία;

Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει ο υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, η κυπριακή κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου αερομεταφορέα σε συνεργασία με ιδιώτες. Ωστόσο, ο δρόμος είναι μακρύς για τη δημιουργία μίας νέας ημικρατικής εταιρείας σε μία χώρα με μνημόνιο, ενώ θα απαιτηθεί μεγάλο χρονικό διάστημα εωσότου προσδιοριστεί η μετοχική σύνθεση του νέου σχήματος, το χρηματοοικονομικό μοντέλο στο οποίο θα στηριχθεί ή οι δείκτες απόδοσης.

Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν στο Capital.gr πρώην στελέχη της CA, το ενδιαφέρον των επενδυτών εστιάζεται στην απόκτηση του σήματος και του ονόματος της αεροπορικής που αγόρασε παλαιότερα το κυπριακό Δημόσιο από την εταιρεία προς 1,2 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η Ryanair είχε προσφέρει για την απόκτηση του σήματος και του ονόματος (όσο βρισκόταν σε εξέλιξη το εγχείρημα εξαγοράς της CA) 1.000 ευρώ, σε ετήσια βάση, για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόκτηση του σήματος θα επέτρεπε στον αγοραστή να εκμεταλλευτεί τις διακρατικές συμφωνίες που είχε συνάψει η CA, μεταξύ άλλων, με το Ντουμπάι, το Κατάρ και το Αμπού Ντάμπι. Πρόκειται για ορισμένα μόνο από τα «χρυσοφόρα» δρομολόγια που εκτελούσαν μονοπωλιακά οι κυπριακές αερογραμμές και ενδεχόμενη ανάληψή τους από την Aegean θα επέτρεπαν τη διεύρυνση της παρουσίας της στην Μέση Ανατολή, σύμφωνα με αναλυτές.

Ωστόσο, η αξιοποίηση της μοναδικής περιουσίας της CA, ήτοι του σήματος και του ονόματος αποτελεί πολιτική απόφαση, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς. Σε κάθε περίπτωση, είτε δηλαδή δημιουργηθεί ένα καινούργιο σχήμα όπου συμμετοχή θα διαθέτει το Δημόσιο είτε αποφασιστεί, εν τέλει, η πώληση του brand η «ανάσταση» των κυπριακών αερομεταφορών θα στηριχθεί σε εκτός Κύπρου αερομεταφορείς.

Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία εξυπηρετούσε ένα δίκτυο περισσότερων από 10 προορισμών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Κόλπο, ενώ διέθετε στόλο έξι αεροσκαφών Airbus Α320.

Πηγή: capital.gr