οι-έλληνες-εξοικειώνονται-με-τις-e-αγορ-135416
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 06.12.2015 | 20:05

Οι Έλληνες εξοικειώνονται με τις e-αγορές – Τι παραμένει πρόβλημα – Τι συμπεραίνει ο ΣΕΠΕ

Αύξηση της τάξης του 10% σημείωσε η αξία των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες το 2015, σε σχέση με το 2014. Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, η ετήσια έρευνα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B-C στην Ελλάδα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταγράφει μια ουσιαστική ανάπτυξη το 2015 και θετικές προοπτικές για το 2016. Σύμφωνα με την έρευνα, το 43% των Ελλήνων εκτιμά ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% αναφέρει το αντίθετο.

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2015 σε σχέση με το 2014 είναι εμφανής, καθώς καταγράφεται συνολική αύξηση 5% όσον αφορά τον αριθμό των προϊοντικών κατηγοριών, που αγοράσθηκαν online.

Επιπλέον, για το 25% των online αγοραστών οι αγορές μέσω internet αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω από το 50%) των συνολικών τους αγορών. Το 2014 αυτό συνέβη μόνο για το 9% των online αγοραστών.

Σημειώνεται ότι η έρευνα υποδεικνύει τάση αξιοποίησης των κινητών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού το 32% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί εφαρμογές για τη διευκόλυνση των αγορών τους, ενώ το 11% κάνει download applications, που αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων.

Μάλιστα, στους Έλληνες online αγοραστές, για πρώτη φορά το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%.

Οι καταναλωτές κάνουν το 33% των offline αγορών, αφού πραγματοποιήσουν αναζήτηση στο internet.

Το 16% των online αγορών γίνεται, αφού ο καταναλωτής επισκεφθεί τα φυσικά καταστήματα. Οι κύριες πηγές πληροφόρησης πριν αγοράσουν online είναι, πλέον, τα ψηφιακά κανάλια με τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (72% από 63% το 2014), τα websites των εταιριών (62%) και τα review pages (52%).

Οι τρεις κύριοι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών σχετίζονται με τιμές/προσφορές, αφού αναφέρθηκαν στις πρώτες θέσεις: η εύρεση καλύτερων τιμών (66%), η άμεση σύγκριση προϊόντων/τιμών (53% από 39% το 2014), η εύκολη εύρεση προσφορών (38% από 30% το 2014).

Πρόβλημα η μεταφορά

Παραμένει το πρόβλημα με τη μεταφορά προϊόντων, που παραγγέλνουν online, αφού το 19% αναφέρει ότι τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν, συνήθως, μεγάλο ποσό σε σχέση με την τιμή των προϊόντων.

Οι κατηγορίες των προϊόντων/υπηρεσιών, που αγοράστηκαν online το 1ο εννιάμηνο του 2015, παραμένουν, σχεδόν, αμετάβλητες, σε σχέση με το 2014.

Κυριαρχούν και πάλι στις δυο πρώτες θέσεις, οι ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, ενώ τα εξαρτήματα και εξοπλισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή ανέβηκε από την τέταρτη στην τρίτη θέση.