ο-έλληνας-δουλευταράς-καταπολέμησ-234762
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 14.01.2014 | 21:37

Ο Έλληνας «Δουλευταράς»: Καταπολέμηση της ανεργίας μέσω online πλατφόρμας

Είναι άνθρωποι νέοι, με όνειρα και κυρίως ιδέες. Η κρίση τους βρήκε στο εξωτερικό, ή την άφησαν πίσω τους φεύγοντας από την Ελλάδα. Αλλά ο Γιάννης, η Μυρτώ, ο Νίκος και ο Ανδρέας δεν σταμάτησαν να κοιτούν με ανησυχία το τι συμβαίνει στη χώρα. Και ένας συνδυασμός όλων αυτών τους έκανε να δημιουργήσουν τον… Ελληνα «Δουλευταρά».

Ο Γιάννης Πουλουπάτης, από τη Νέα Υόρκη, η Μυρτώ Χλιόβα από τη Βαρκελώνη, ο Νίκος Δούνης από την Αθήνα και ο Ανδρέας Γραμμάτης από το Λονδίνο υπήρξαν η ψυχή αυτής της ομάδας που δημιούργησε την online πλατφόρμα που φιλοδοξούν να βοηθήσει στην καταπολέμηση της ανεργίας. Στην πορεία, η παρέα μεγάλωσε, αφού πλέον μαζί με τους Γιώργο Παπαδρόσο, Αρι Χελά, Αλέξανδρο Φατλέ και Αριάδνη Γραμμάτη, «τρέχουν» τη συγκεκριμένη ιδέα κάνοντας video conference, μια και είναι σκορπισμένοι σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Η ιδέα προέκυψε πριν από 1,5 χρόνο και έπειτα από πολλές συζητήσεις, λάθη και άπειρες εργατοώρες, επίσημα άρχισε να λειτουργεί στις αρχές Νοεμβρίου. Ο λόγος που τους οδήγησε σε αυτό ήταν η προσωπική τους εμπειρία. Οπως λένε τα μέλη της ομάδας, διαπίστωσαν ότι οι δουλειές που αναλάμβανε ο καθένας τους ήταν κυρίως μέσω γνωστών, κάτι που σήμαινε πως ήταν εγκλωβισμένοι σε μία αγορά που λειτουργούσε «από στόμα σε στόμα». Την ίδια ώρα, όταν αναζητούσαν έναν επαγγελματία, άρχιζαν τα τηλέφωνα σε γνωστούς. Πιο απλά, μία διαδικασία χρονοβόρα και ίσως μη αξιοκρατική.

Γιατί το έκαναν όλο αυτό; «Αν και γνωριζόμασταν αρκετά χρόνια, μας ένωσε περισσότερο το τελευταίο διάστημα η κοινή επιθυμία να κάνουμε κάτι δημιουργικό για την Ελλάδα», εξηγεί ο Γιάννης Πουλουπάτης και προσθέτει πως στο μυαλό τους είχαν το κέρδος, αλλά όχι για να γίνουν… πλούσιοι οι ίδιοι. «Μακροπρόθεσμα στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε κάποιες θέσεις εργασίας. Εχουμε προσαρμόσει το business model του Douleutara στις εξειδικευμένες ανάγκες της ελληνικής αγοράς που έχει πολλά κοινά με άλλες αναπτυσσόμενες χώρες στη μετά-κρίση εποχή», εξηγεί.

Η ανταπόκριση είναι ήδη ενθαρρυντική, παρότι η πλατφόρμα ακόμη είναι υπό επεξεργασία. Τις τρεις πρώτες ημέρες, γράφτηκαν 500 επαγγελματίες, ενώ «ανέβηκαν» 15 project που αναζητούσαν κάποιον για συνεργασία. «Ξέραμε ότι θα υπάρχει πολύς κόσμος που ενδιαφέρεται να βρει ευέλικτη εργασία στην Ελλάδα και ειδικά στη σημερινή κατάσταση με την κρίση και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας. Από την άλλη μεριά όμως, ο Ελληνας έχει συνηθίσει να βρίσκει άτομα να του κάνουν τη δουλειά που τα ξέρει προσωπικά ή του τα έχει συστήσει κάποιος φίλος του», λέει ο Γιάννης Πουλουπάτης εκφράζοντας τις πρώτες ανησυχίες της ομάδας, που δεν ήταν σίγουρη για το αν η ιδέα τους θα έχει βάση.

Τι είναι ο «Δουλευταράς»

Πρόκειται για μία online πλατφόρμα που φέρνει σε επαφή ανθρώπους με διάφορες δεξιότητες και εμπειρία σε οποιοδήποτε αντικείμενο εργασίας, με οποιονδήποτε ψάχνει τον κατάλληλο επαγγελματία για προσωπικό ή εταιρικό πρότζεκτ δεδομένης χρονικής διάρκειας.

Η διαδικασία είναι απλή: ο υποψήφιος «δουλευταράς» μπορεί να δημιουργήσει εύκολα και γρήγορα ένα προφίλ, να συμπληρώσει τις υπηρεσίες που προσφέρει, και να στείλει προσφορές σε «εργοδότες» που αναζητούν αντίστοιχες υπηρεσίες. Αντίστοιχα, ο «εργοδότης» συμπληρώνει το προφίλ του, αναρτά περιγραφή του πρότζεκτ και επικοινωνεί με «δουλευταράδες» με τα κατάλληλα προσόντα.

Ποια είναι τα μέλη της ομάδας

Η… παρέα είναι «πολυμορφική», ενώ βρίσκεται σε τέσσερις διαφορετικές χώρες. Ο 26χρονος Γιάννης Πουλουπάτης μόλις τελείωσε το μεταπτυχιακό του σε Financial Engineering στο New York University και δουλεύει ως αναλυτής δεδομένων σε χρηματιστηριακή εταιρεία. Ο 30χρονος Ανδρέας Γραμμάτης είναι σύμβουλος επενδύσεων στο Λονδίνο. Ο συνομήλικός του Νίκος Δούνης σύμβουλος επιχειρήσεων που βιώνει τη διαδικασία αναζήτησης εργασίας, η 30χρονη Μυρτώ Χλιόβα είναι υποψήφια διδάκτωρ κοινωνικής επιχειρηματικότητας στη Βαρκελώνη. Ο 33χρονος Αλέξανδρος Φατλές εργάζεται ως προγραμματιστής σε μεγάλη τεχνολογική εταιρεία στην Αθήνα, ο 30χρονος Αρις Χελάς είναι designer μεγάλης διαφημιστικής εταιρείας στην ίδια πόλη, ενώ οι… πιτσιρικάδες της ομάδας είναι οι 23χρονοι Γιώργος Παπαδρόσος- προγραμματιστής- και Αριάδνη Γραμμάτη, απόφοιτη μάρκετινγκ της ΑΣΟΕΕ.

Πηγή: iefimerida.gr