Έρευνα του Οικονομικού Επιμελητηρίου για την ανάπτυξη της Περιφέρειας

Αποκαλυπτικά για την εικόνα, που έχουν οι πολίτες γύρω από τις προοπτικές της περιφέρειας, στην οποία διαμένουν, είναι τα στοιχεία της έρευνας, που διενήργησε το τμήμα στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό τον καθηγητή, Επαμεινώνδα Πανά, για λογαριασμό του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

 

Τα στοιχεία, που παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση με τη συμμετοχή του προέδρου του Επιμελητηρίου, Γιώργου Κυδωνάκη, του υπουργού Εσωτερικών, Ευριπίδη Στυλιανίδη και του περιφερειάρχη Αττικής, Γιάννη Σγουρού, δείχνουν ότι τα 1553 άτομα από όλη την Ελλάδα, που πήραν μέρος, θεωρούν ότι η ανεργία, η ακρίβεια και η φτώχεια υπονομεύουν τις προσπάθειες ανάπτυξης των περιφερειών.

 

Στο ερώτημα “πόσο σημαντικό θεωρείτε κατά την άποψή σας το ακόλουθο πρόβλημα για την περιοχή σας ;”, απάντησαν :

 

 

ΑΝΕΡΓΙΑ 97,1

 

ΑΚΡΙΒΕΙΑ 91,2

 

ΦΤΩΧΕΙΑ 90,1

 

ΔΙΑΦΘΟΡΑ 85,7

 

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ 80,5

 

ΥΠΟΔΟΜΕΣ 78,9

 

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ 75,9

 

ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ 73,6

 

ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΥΠΑΙΘΡΟΥ 73,0

 

ΑΠΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΣΗ 71,5

 

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ 66,5

 

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΚΜ. ΟΡΥΚΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ 62,3

 

 

Το 86% εκτιμά ότι οι συχνές αλλαγές στη φορολογία δεν βελτιώνουν επενδυτικό κλίμα και το 54% ότι δεν αυξάνουν τα δημόσια έσοδα.

 

Επιπλέον, σχεδόν όλοι (98%) θεωρούν ότι η κρίση θα φέρει λουκέτα επιχειρήσεων και ότι θα οδηγήσει στο να χάσουν εργαζόμενοι τη δουλειά τους (99,1%).

 

Στο ερώτημα για τις τρεις σημαντικότερες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις επέλεξαν :

 

Πρώτη επιλογή : Οικονομική αβεβαιότητα

 

Δεύτερη επιλογή : Υψηλοί φορολογικοί συντελεστές

 

Τρίτη επιλογή : Πρόσβαση στις τράπεζες

 

 

Στο ερώτημα για τις τρεις σημαντικότερες δραστηριότητες για τη μελλοντική ανάπτυξη της περιφέρειας του καθενός, επέλεξαν :

 

Πρώτη επιλογή : Τουριστικές δραστηριότητες

 

Δεύτερη επιλογή : Εμπορικές δραστηριότητες

 

Τρίτη επιλογή : Εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου

 

Στο ερώτημα τι πρέπει να γίνει για να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιφέρειάς των ερωτώμενων, οι απαντήσεις ήταν οι εξής :

 

Ενίσχυση δημιουργίας νέων επιχειρήσεων 41,1%

 

Φορολογικά κίνητρα 28,4%

 

Αξιοποίηση κοινωνικών δικτύων 13,9%

 

Ενημέρωση ταλαντούχων νέων 12,5%

 

Επιμόρφωση στελεχών 4,1%

 

Τέλος, το 95% υποστηρίζει ότι οι συνθήκες της τοπικής αγοράς δημιουργούν αβεβαιότητα για την ίδρυση νέων επιχειρήσεων, ενώ το 81,5% ότι η επιχειρηματικότητα αντιμετωπίζεται με δυσπιστία στην περιοχή τους.