εν-αναμονή-νέου-πλαισίου-ξεκινούν-οι-ε-83342
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 27.10.2016 | 11:44

Εν αναμονή νέου πλαισίου ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

Από την 1η και μέχρι τις 10 Νοεμβρίου η ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος δημιουργεί κλίμα ώστε να «ζεσταθεί» η αγορά λιανικής.

Στο μεταξύ η ενδιάμεση αυτή περίοδος εκπτώσεων, η δεύτερη σε ετήσια βάση ίσως να είναι και η τελευταία με αυτήν την μορφή, καθώς το θέμα των ενδιάμεσων – κι όχι μόνο – εκπτωτικών περιόδων έχει συζητηθεί εκτενώς μεταξύ των θεσμών και του Υπ. Οικονομίας.

Αναμένεται μάλιστα σχετική πρωτοβουλία ρύθμισης το επόμενο διάστημα στη βάση των συνεννοήσεων κυβέρνησης – θεσμών. Σύμφωνα με πληροφορίες οι όποιες αλλαγές, πέρα από ρυθμίσεις τις πρακτικές προσφορών, θα αφορούν μόνο τις ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδου, όπου ο ρόλος των τοπικών κοινωνιών θα αποκτήσει περαιτέρω βαρύτητα.

Πάντως η ενδιάμεση αυτή περίοδος έρχεται στο φόντο των πρόσφατων ανακοινώσεων της ΕΛΣΤΑΤ για μείωση της καταναλωτικής δαπάνης.

Πιο συγκεκριμένα μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και της τελικής καταναλωτικής δαπάνης καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ για το β΄ τρίμηνο του 2016 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ειδικότερα, το β΄ τρίμηνο του 2016, το διαθέσιμο εισόδημα του τομέα νοικοκυριών και μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά μειώθηκε κατά 0,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 29,9 δισ. ευρώ σε 29,7 δισ. ευρώ.

Η τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μειώθηκε κατά 1,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, από 32,2 δισ. ευρώ σε 31,8 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την ΕΛΣΤΑΤ, αύξηση 9,7% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Ιούλιο εφέτος, με χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν μόνον στα καταστήματα φαρμακευτικών και καλλυντικών.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε Ένδυση- υπόδηση (45,1%), Πολυκαταστήµατα (22,1%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισµό (20,1%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη δώρων κ.ά. (15,6%), Καύσιµα και λιπαντικά αυτοκινήτων (13,1%), Τρόφιµα- ποτά- καπνό (7,7%) και Μεγάλα καταστήµατα τροφίµων (4,8%). Αντίθετα, πτωτικά κινήθηκαν σε Φαρµακευτικά – καλλυντικά (2,2%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιµές) στο λιανικό εμπόριο, σηµείωσε αύξηση 9,7% τον Ιούλιο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2015, ενώ σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2016 σηµείωσε αύξηση 7,9%.

Γιώργος Αλεξάκης