εκκίνηση-για-την-εταιρεία-τηλεγνούς-γ-23396
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 24.07.2017 | 15:20

Εκκίνηση για την εταιρεία Τηλεγνούς για τους μπαταχτσήδες της κινητής τηλεφωνίας

Ντεμπούτο κάνει σήμερα η εταιρεία εκτίμησης φερεγγυότητας πελατών κινητής τηλεφωνίας Τηλεγνούς που ιδρύθηκε από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, Cosmote, Cyta, Vodafone και Wind Hellas. Έργο της είναι να καταγράφει τους συνδρομητές-πελάτες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.

Πιο συγκεκριμένα στο μικροσκόπιο της υπηρεσίας Τηλεγνούς μπαίνουν όσοι:

• οφείλουν ποσό ίσο ή μεγαλύτερο των διακοσίων (200) ευρώ και το οποίο έχει καταστεί ληξιπρόθεσμο για περισσότερο από ενενήντα (90) ημέρες.

• έχουν οποιαδήποτε ληξιπρόθεσμη οφειλή και δεν έχουν πληρώσει κανένα λογαριασμό και επιδιώκουν την αποσύνδεση ή μεταφορά σε άλλο δίκτυο μέσω φορητότητας.

Το μητρώο Τηλεγνούς, σημείωσε ο κ. Γ. Στεφανόπουλος μιλώντας το Σάββατο το πρωί στην ΕΡΤ «είναι ένας νέος θεσμός που θα βοηθήσει να ξεπεραστούν τα προβλήματα με τις κακές πρακτικές, δηλαδή με κακοπληρωτές που αφήνουν χρέος σε μια εταιρεία και πηγαίνουν στην επόμενη.»

Η θεσμική διαδικασία, όπως εξήγησε, είναι πολύ αυστηρή, επιτηρείται από την ΑΠΔΠΧ και περιορίζεται μόνο σε όσους έχουν οφειλή άνω των 200 ευρώ μη ρυθμισμένη για 90 ημέρες. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα καταστεί δυνατή η επιβράβευση των καλοπληρωτών, αλλά και όσων παρά τις δυσκολίες προχωρούν σε ρυθμίσεις, πρόσθεσε ο κ. Στεφανόπουλος.

Κύριος στόχος είναι να εντοπιστούν οι κατ΄ επάγγελμα μπαταχτσήδες που εναλλάσσουν παρόχους αφήνοντας απλήρωτους λογαριασμούς. Το ύψος δε των τελευταίων εξελίσσεται σε βάρος για τις εταιρίες που εμποδίζει την παροχή σε άλλους συνεπείς συνδρομητές άλλων προνομίων.

Οι εταιρείες κινητών επικοινωνιών θα συμβουλεύονται την Τηλεγνούς πριν από τη σύναψη σύμβασης με τους νέους πελάτες τους, στο πλαίσιο του προσυμβατικού πιστοληπτικού ελέγχου. Η μόνη πληροφορία που θα μπορούν να αντλήσουν είναι εάν ο συνδρομητής είναι ενταγμένος στην Τηλεγνούς ή όχι και εάν ναι, σε ποια από τις δύο παραπάνω κατηγορίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την εταιρεία εκτίμησης φερεγγυότητας πελατών κινητής τηλεφωνίας Τηλεγνούς η ένταξη ενός συνδρομητή-πελάτη στο σύστημα ανταλλαγής πληροφόρησης δεν συνεπάγεται με κανένα τρόπο τον αποκλεισμό του από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ή τη λήψη αυτοματοποιημένων αποφάσεων από τον εκάστοτε πάροχο. Αντιθέτως, όπως αναφέρει η Καθημερινή ο κάθε πάροχος δύναται να χρησιμοποιεί το σύστημα αυτό ως συμπληρωματικό και συμβουλευτικό εργαλείο κατά τη διαδικασία σύναψης νέας σύμβασης με τον υποψήφιο συνδρομητή-πελάτη.

Επίσης, οι συνδρομητές θα ενημερώνονται εγκαίρως από τον πάροχό τους (π.χ. μέσω λογαριασμού ή επιστολής ή/και γραπτού μηνύματος) για τη διαβίβαση των δεδομένων τους στην Τηλεγνούς, οπότε και θα τους παρέχεται εύλογη προθεσμία τακτοποίησης των οφειλών τους. Μάλιστα, στο πλαίσιο της σύστασης του φορέα, οι συνδρομητές που εμπίπτουν στις διατάξεις ένταξης στο σύστημα Τηλεγνούς έχουν ήδη ενημερωθεί για την ένταξή τους σε αυτόν. Και με την τακτοποίηση της ληξιπρόθεσμης οφειλής, η εταιρεία διαγράφει άμεσα την εγγραφή από το αρχείο της Τηλεγνούς.

Πηγή: reporter.gr