Δ. Αθηναίων και ξενοδόχοι στη World Travel Market του Λονδίνου

Για τέταρτη συνεχή χρονιά, η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) και η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής (ΕΞΑΑ) συνένωσαν τις δυνάμεις τους και συμμετείχαν από κοινού στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού World Travel Market 2012, που πραγματοποιήθηκε από τις 5 έως τις 8 Νοεμβρίου 2012 στο εκθεσιακό κέντρο ExCel στο Λονδίνο.

Η συνέργεια των δύο φορέων είχε ως στόχο την προβολή ενιαίας εικόνας του τουριστικού προϊόντος και του ξενοδοχειακού δυναμικού της Αθήνας με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωση των επαγγελματιών επισκεπτών της έκθεσης και τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των δράσεων.

Κατά τη διάρκεια της WTM, το stand της Αθήνας – εντός του Ελληνικού Περιπτέρου του ΕΟΤ – επισκέφθηκαν επαγγελματίες της τουριστικής αγοράς της Μ. Βρετανίας καθώς και άλλων ξένων αγορών, δημοσιογράφοι, bloggers και εκπρόσωποι βρετανικών media, οι οποίοι ενημερώθηκαν για τις υποδομές και τις δυνατότητες της Αθήνας ως προορισμού τουρισμού αναψυχής, City Break, συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων καθώς και για το ευρύ φάσμα τουριστικών προϊόντων, υπηρεσιών και δραστηριοτήτων που μπορεί να προσφέρει η πόλη στους επισκέπτες της.

Κεντρικό μήνυμα των παρουσιάσεων ήταν ότι η Αθήνα είναι ένας ασφαλής, ιδανικός προορισμός για κάθε μορφή και κατηγορία τουρισμού, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Για αυτόν τον σκοπό, τα στελέχη της ΕΑΤΑ και της ΕΞΑΑ είχαν ετοιμάσει δύο ειδικές παρουσιάσεις, οι οποίες και κέρδισαν τις εντυπώσεις, αποσπώντας ιδιαίτερα θετικά σχόλια.

Μολονότι τις ημέρες της Έκθεσης η Αθήνα βρισκόταν στο επίκεντρο της επικαιρότητας των βρετανικών και των διεθνών ΜΜΕ, λόγω των πολιτικών εξελίξεων και των κινητοποιήσεων, το ενδιαφέρον για τον προορισμό υπήρξε αξιόλογο και στοχευμένο, με ιδιαίτερη έμφαση στον πολιτιστικό τουρισμό, στις νέες υποδομές, στις επιλογές δραστηριοτήτων καθώς και στο θαλάσσιο μέτωπο. Τα ερωτήματα, βεβαίως, για τις εξελίξεις και την κατάσταση στην Αθήνα, κυριαρχούσαν σε κάθε συνάντηση.

Σε γενικές γραμμές, σύμφωνα με τουριστικούς παράγοντες της Ελληνικής και της Βρετανικής αγοράς καθώς και από τις πρώτες εκτιμήσεις στελεχών των βρετανικών tour operators η ζήτηση για Ελλάδα από τη Μ. Βρετανία, κινείται αυτήν την περίοδο σε θετικό επίπεδο, κυρίως για συγκεκριμένους νησιωτικούς προορισμούς ενώ αναφέρεται ότι η Ελλάδα προσφέρει γενικά πολύ καλή σχέση τιμής προς αξία (value for money). Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις υπάρχουν ακόμα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στα ποιοτικότερα μερίδια της αγοράς, όπως ο τουρισμός πολυτελείας και το wellness.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Arkenford που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΕΟΤ, η πλειονότητα των βρετανών καταναλωτών στρέφεται περισσότερο προς καταλύματα 4 και 5 αστέρων καθώς και τουριστικές επαύλεις, οι δύο κύριες πελατειακές ομάδες είναι οι οικογενειάρχες 40-60 ετών που ταξιδεύουν την περίοδο αιχμής καθώς και νεότερα σε ηλικία ζευγάρια ή συνταξιοδοτημένα ζευγάρια που ταξιδεύουν και εκτός περιόδου αιχμής.

Οι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες της Ελλάδας τείνουν να κάνουν τις κρατήσεις τους πολύ νωρίς, ενώ υπάρχει και ένας σημαντικός όγκος επισκεπτών που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος ως προς το κόστος, που θεωρεί μεν την Ελλάδα ιδιαίτερα ελκυστική, αλλά περιμένει ευκαιρίες «τελευταίας στιγμής». Σύμφωνα με την έρευνα τέλος, μεταξύ των Βρετανών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια, ποσοστό 37% αναφέρει σοβαρή πιθανότητα νέου ταξιδιού στη χώρα μας, ενώ ένα ποσοστό 34% αναφέρει ότι είναι μάλλον πιθανό να ταξιδέψει ξανά σε ελληνικό προορισμό.

Ο δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων και πρόεδρος της ΕΑΤΑ Γιώργος Μπρούλιας δήλωσε σχετικά: «Η προσπάθεια προβολής της Αθήνας και αντιστροφής του αρνητικού κλίματος στη διεθνή τουριστική αγορά απαιτεί συνεργασία και στοχευμένες ενέργειες όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Η ΕAΤΑ και η ΕΞΑΑ συνεχίζουν με επιτυχία τη συνέργειά τους προς αυτήν την κατεύθυνση προβάλλοντας μία ενιαία και ολοκληρωμένη εικόνα του προορισμού στις αγορές ενδιαφέροντος».

Ο πρόεδρος της ΕΞΑΑ Αλέξανδρος Βασιλικός, τονίζει: «Οι στρατηγικές συμμαχίες και η συνένωση δυνάμεων ενισχύουν σημαντικά την προσπάθεια επανατοποθέτησης της Αθήνας στον διεθνή τουριστικό χάρτη. Το άριστο ξενοδοχειακό δυναμικό της περιοχής μας μπορεί να καλύψει κάθε απαίτηση, κάθε κατηγορίας επισκέπτη και η συντονισμένη και στοχευμένη προβολή του σε συνδυασμό με το συνολικό φάσμα υπηρεσιών του προορισμού συμβάλλει στην επίτευξη των κοινών μας στόχων».

Το stand της Αθήνας επισκέφθηκαν η υπουργός Τουρισμού Ο. Κεφαλογιάννη, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Ν. Καραχάλιος, ο πρόεδρος του ΕΟΤ Κ. Ζήκος, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Α. Ανδρεάδης κ.ά.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ


Αφήστε μια απάντηση