αναμέτρηση-για-τη-hellenic-sea-ways-46920
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 20.04.2017 | 09:54

Αναμέτρηση για τη Hellenic Sea Ways

Με ενδιαφέρον αναμένουν οι εμπλεκόμενες πλευρές την σύγκληση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης της Hellenic Sea Ways σήμερα. Η τοποθέτηση κάθε μιας θα δώσει στίγμα προθέσεων για τις επόμενες κινήσεις στη μάχη για τον έλεγχο της εταιρίας. Σημειώνεται ότι έχει περάσει ένας περίπου μήνας από την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για το ποσοστό που κατέχει η Πειραιώς στην HSW. Ωστόσο απόφαση δεν υπάρχει ως αναμενόταν καθώς αναμφισβήτητα τον τελευταίο λόγο θα τον έχει η νέα διοίκηση της Τραπέζης Πειραιώς υπό τον Χρήστο Μεγάλου.

Το σταυρόλεξο πάντως της πώλησης έχει πολλές παραμέτρους καθώς η Τράπεζα Πειραιώς θα πρέπει να συνυπολογίσει, όπως αναφέρουν γνώστες των ακτοπλοϊκών θεμάτων, το πώς θα διαμορφωθεί ο χάρτης συνολικά. Άλλωστε η Τράπεζα με έμμεσο (ενέχυρα, ομολογιακό δάνειο, δανεισμό κτλ) ή άμεσο (μετοχική συμμετοχή) έχει λόγο και στου άλλους μεγάλους του κλάδου την ΑΝΕΚ και την Attica. Μια π.χ. πώληση στον ισχυρό όμιλο Grimaldi της HSWμπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ακμαία παρουσία των άλλων παικτών όπου έχει οικονομική έκθεση η Πειραιώς.

Στο κλίμα αυτό η έκτακτη γενική συνέλευση, που ζήτησε η «Μινωικές Γραμμές» ως μέτοχος μειοψηφίας (έχει το 48,53% της HSW), με θέμα το αίτημα διαχειριστικού ελέγχου, λαμβάνει χώρα σήμερα. Άγνωστο φυσικά είναι εάν θα γίνει με δεδομένο ότι μπορεί να ζητηθεί αναβολή από κάποιο μέτοχο.

Ουσιαστικά η ΓΣ είναι άλλο ένα επεισόδιο στο σήριαλ της κόντρας του μεγαλομετόχου της HSW Ομίλου Grimaldi με τη διοίκηση της εταιρίας.

Η κίνηση του ομίλου Γκριμάλντι, που όμως δεν ελέγχει τη διοίκηση της εταιρίας, έγινε προκειμένου να συζητηθούν αποφάσεις και επιλογές ζητώντας μάλιστα να καταλογιστούν ευθύνες και να ληφθούν μέτρα. Συγκεκριμένα, “την πώληση του πλοίου HIGHSPEED 6 έναντι 19,65 εκατ. ευρώ χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση της εταιρείας μας και παρά την ύπαρξη εξωδίκου προς το δ.σ. της εταιρείας”, “την απραξία της διοίκησης για τον έλεγχο και κατανομή ευθυνών και τη λήψη αναγκαίων δικαστικών μέτρων για υπερβάσεις μετασκευών του Νήσος Σάμος”, και την “αξιολόγηση και εξηγήσεις του δ.σ. για τα πραγματικά (σ.σ. υπογραμμίζεται η λέξη) αποτελέσματα της HSW από την ανάληψη των καθηκόντων του νέου δ.σ. έως σήμερα”. Σε αυτά, προστέθηκε και το αίτημα για αντικατάσταση των διοικούντων.

Οι Ιταλοί αμφισβητούν την οικονομική πορεία και τα αποτελέσματα που εμφάνισε η Hellenic, ενώ έχουν αποδώσει ευθύνες στην υπάρχουσα διοίκηση, τονίζοντας σε ανακοίνωσή των Μινωικών ότι “οι επιλογές της μετέπειτα εκτελεστικής διοίκησης δεν καθιστούν πιστευτό ότι αυτή ασκείται “όπως επιβάλλει η χρηστή και συνετή διαχείριση”.

Σημειώνεται ότι πριν λίγες μέρες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αντώνης Αγαπητός, κατά την παρουσίαση νέου αποκτήματος της εταιρείας του Νήσος Σάμος το οποίο δρομολογείται στη γραμμή Πάρος Νάξος Σαντορίνη, έστειλε σαφές μήνυμα στην Ιταλική πλευρά. Δήλωσε ότι “τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους και δείχνουν ότι η εταιρεία πάει από το καλό στο καλύτερο”. Αναφέρθηκε στην αναδιάρθρωση του δανεισμού της HSW και αναφερόμενος στη στάση του ομίλου Γκριμάλντι, σημείωσε πως “θα χαιρόμουν ιδιαίτερα εάν είχα ακούσει μια πρόταση εποικοδομητική για το μέλλον της εταιρείας από όλους τους μετόχους”.

Η HSW, μετά την αναδιάρθρωση των δανείων το 2015 και έπειτα από 4 χρόνια ζημιών, πέρασε το 2016 σε λειτουργική κερδοφορία, εμφανίζοντας EBITDA 24,6 εκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα στόλο με 18 συμβατικά και ταχύπλοα πλοία και προσεγγίζει 35 προορισμούς στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα.