προσποιούνταν-τους-υπαλλήλους-της-δε-74522
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 08.12.2016 | 13:54

Προσποιούνταν τους υπαλλήλους της ΔΕΗ και έκλεβαν σπίτια ηλικιωμένων

Εννέα άτομα χτυπούσαν τα κουδούνια των κατοικιών ηλικιωμένων, προσποιούνταν οτι είναι υπάλληλοι της ΔΕΗ, έμπαιναν μέσα και έκλεβαν.

Εφτά άντρες και δύο γυναίκες ,ηλικίας 24- 56 χρόνων, αποτελούν την εγκληματική σπείρα πήγαιναν στα σπίτια των θυμάτων και προφασιζόμενοι κίνδυνο πρόκλησης βραχυκυκλώματος ή πυρκαγιάς από τον δήθεν ελαττωματικό ηλεκτρολογικό πίνακα, τους έπειθαν για την αντικατάσταση του. Κατάφερναν να τους πείσουν να συγκεντρώσουν τα χρήματα και τα χρυσαφικά σε συγκεκριμένα σημεία του σπιτιού για να μην καούν από υποτιθέμενο βραχυκύκλωμα κατά την διάρκεια των υποτιθέμενων εργασιών και στη συνέχεια αποσπώντας την προσοχή τους, τα αφαιρούσαν. Για να γίνονται πιο πειστικοί επικοινωνούσαν τηλεφωνικά με κάποιο από τα μέλη του κυκλώματος, παρουσιάζοντας τον ως τον υποτιθέμενο προϊστάμενο τους. Έξω από το κάθε σπίτι περίμενε ο τσιλιαδόρος της ομάδα με αυτοκίνητο.

Από την μέχρι στιγμής έρευνα από τους αστυνομικούς του τμήματος Ασφάλειας Γιαννιτσών έχουν εξιχνιαστεί εφτά περιπτώσεις κλοπών στα χωριά Παλαιός Μυλοπόταμος, Αχλαδοχώρι, Κρύα Βρύση, Λεπτοκαρυά στην Πέλλα , δύο περιπτώσεις στα Γιαννιτσά και μία στην Δράμα.

Οι παραπάνω κλοπές έγιναν από τον Ιούλιο του 2015 και η συνολική λεία τους σύμφωνα με εκτιμήσεις των παθόντων ξεπερνά τις 30.000 ευρώ. Η δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα που σχηματίστηκε σε βάρος τους υποβλήθηκε στον κ. Εισαγγελέα.

Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών,η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, προτρέπει τους πολίτες :

–Να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει

– επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική να πηγαίνουν οι υπάλληλοί τους σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν

-Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)

-Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι. Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους

-Να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών

–Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία,Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)

-Να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκαοχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών Αρχών να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σεπερίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους