κόλπα-από-τους-τσαμπατζήδες-των-μμμ-87090
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 10.10.2016 | 08:38

Κόλπα από τους «τσαμπατζήδες» των ΜΜΜ – Το… λιποζάν και η λακ

Λίγο η κρίση, λίγο η αύξηση των εισιτηρίων και το ελληνικό δαιμόνιο, κάποιοι χρησιμοποιούν λιποζάν για να γλιτώσουν το εισιτήριο! Με το… «λιποζάν» αλείφουν την πλευρά του εισιτηρίου που χτυπούν στο αυτόματο μηχάνημα ακύρωσης, και στη συνέχεια αφού το βγάλουν, σκουπίζουν την ουσία και μαζί της «σβήνεται» και κάθε είδους «αποτύπωμα» της σφραγίδας του μηχανήματος. Έτσι το εισιτήριο παραμένει ολοκαίνουργιο!

Βέβαια χρησιμοποιούν και άλλα «καλλυντικά», όπως το διαφανές μανό αλλά και το σπρέι μαλλιών η γνωστή σε όλους λακ!

Επίσης μετά τα σχολικά βιβλία «ντύνουν» και τα εισιτήρια. Η διαφάνεια βοηθά και μετά την ακύρωση σβήνει εύκολα το μελάνι της ακύρωσης. Το εισιτήριο είναι έτοιμο για μία ακόμα χρήση! Όμως η ευρηματικότητα δεν σταματά εκεί. Η πλαστικοποίηση εισιτηρίου είναι ακόμα μία λύση!

Όπως σημειώνει η imerisia.gr, από το 2011 «ανθεί» και μία άλλη μορφή λαθρεπιβίβασης, η οποία πλέον έχει γίνει καθημερινότητα για πολλούς επιβάτες. Πρόκειται για την πρακτική της παραχώρησης επικυρωμένων εισιτηρίων του μετρό από επιβάτες που δεν εξάντλησαν τα 70 λεπτά χρήσης της υπηρεσίας, προς τους επιβάτες που εισέρχονται στις εγκαταστάσεις του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ. Αν και η Αττικό Μετρό Α.Ε. «απάντησε» πριν από τρία χρόνια τυπώνοντας στην πίσω πλευρά των εισιτηρίων ότι: «Η παραχώρηση και αποδοχή επικυρωμένου εισιτηρίου, καθώς και η προτροπή παραχώρησης απαγορεύεται και τιμωρείται από το νόμο (Π.Κ. ΆΡΘ.186.2 & 392).» ωστόσο άμεση ήταν και η απάντηση όσων δεν δέχονται να πληρώσουν εισιτήριο. «Αν πληρώσω το εισιτήριό μου για 70 λεπτά έχει ισχύ και αν θέλω να το παραχωρήσω μπορώ νόμιμα και χωρίς νομικές επιπτώσεις να το κάνω», διοχετεύτηκε στο διαδίκτυο. Πρόκειται για το κίνημα των «Ρομπέν των εισιτηρίων» που υποστηρίζει μια συμβολική πράξη, η οποία χαρακτηρίζεται από τους υποστηρικτές του ως μέσο διαμαρτυρίας για την ολοένα αυξανόμενη τιμή των εισιτηρίων. Η «ανταλλαγή» γίνεται με πολλούς τρόπους. Είτε από χέρι σε χέρι επιβάτη που βγαίνει από το μέσο μεταφοράς προς τον επιβάτη που μπαίνει, είτε αφήνοντας το εισιτήριο σε εμφανές σημείο. Άλλοτε είναι οι κυλιόμενες σκάλες, άλλοτε το παγκάκι στην στάση του λεωφορείου, άλλοτε στα ακυρωτικά μηχανήματα.

Επίσης υπάρχει εφαρμογή για κινητά που ενημερώνει πού βρίσκονται ανά πάσα στιγμή οι ελεγκτές των εισιτηρίων σε σταθμούς του μετρό και συρμούς. Μάλιστα περιλαμβάνει και χάρτη στον οποίο αναβοσβήνει κόκκινο φωτάκι στις στάσεις όπου πραγματοποιείται έλεγχος,

Πατώντας πάνω στην κάθε στάση ο καθένας μπορεί να δει ή να ενημερώσει για την παρουσία ελεγκτών. Και δεν σταματά εδώ. Στην ενημέρωση υπάρχει πολλές φορές και περιγραφή της εμφάνισης των ελεγκτών, ώστε να τους αναγνωρίζει κάποιος εύκολα!

Την ίδια στιγμή το διαδίκτυο έχει… «γεμίσει» με συμβουλές για όσους συλληφθούν χωρίς εισιτήριο. Τα κείμενα ενημερώνουν αναλυτικά τι επιτρέπεται δια νόμου να κάνει ένας παραβάτης όταν πιαστεί στα ΜΜΜ χωρίς εισιτήριο. Πρόκειται για 13 «συμβουλές» που εμμέσως, πλην σαφώς, αναφέρουν ότι είναι δικαίωμα του κάθε επιβάτη να μη δεχθεί έλεγχο, να μη δώσει τα στοιχεία του στον ελεγκτή, αλλά και να μη δεχθεί έλεγχο από την αστυνομία.