Άρειος Πάγος: Stop στα μηχανάκια που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες

Υπαίτια για τον τραυματισμό της έκρινε ο Άρειος Πάγος ότι ήταν γυναίκα οδηγός μηχανής, η οποία εκινείτο στη διακεκομμένη διαχωριστική γραμμή των λωρίδων κυκλοφορίας κι όχι εντός των ορίων μιας λωρίδας κυκλοφορίας.  Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Δικαστήριο στο οποίο προσέφυγε κατά του οδηγού της νταλίκας, μετά τον σοβαρό τραυματισμό της στο χέρι («λόγω της διέλευσης από πάνω του πίσω δεξιού τροχού του με χαμηλή ταχύτητα, κινουμένης  νταλίκας») εξαιτίας ελιγμών που έκανε προκειμένου να περάσει μεταξύ Ι.Χ. και νταλίκας ύψους 18,5 μέτρων, έκρινε ότι είναι «αποκλειστικά υπαίτια του ατυχήματος και της πρόκλησης του σοβαρού τραυματισμού της και των υλικών ζημιών της μοτοσυκλέτας που οδηγούσε», επιδικάζοντάς της, μάλιστα, και δικαστικά έξοδα 2.700 ευρώ, λόγω του ότι:

  • Ως μέσος συνετός οδηγός όφειλε και μπορούσε να συμμορφωθεί με την υπάρχουσα επί του οδοστρώματος διαγράμμιση που υπεδείκνυε κίνηση οχημάτων σε στοίχους, πλην όμως εκείνη δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός της ώστε να δύναται σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς (άρθρο 19 ΚΟΚ), και
  • Επιχείρησε να διενεργήσει παράνομα, αντικανονικά και ανέλεγκτα προσπέραση επί της διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων κυκλοφορίας, δεν εκινείτο μέσα στα όρια μιας λωρίδας κυκλοφορίας (άρθρο 16 παρ. 3 ΚΟΚ) και
  • Εν γένει δεν οδηγούσε με σύνεση και με διαρκώς τεταμένη την προσοχή της, δημιουργώντας έτσι κινδύνους ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων και εν γένει των λοιπών χρηστών της οδού (άρθρο 12 ΚΟΚ)».

Σε άλλο σημείο οι αρεοπαγίτες αναφέρουν ότι «η  οδική συμπεριφορά της, που αποκλειστικά είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση του   τροχαίου ατυχήματος και τον αποτόκων αυτού συνεπειών, του οδηγού του φορτηγού    μη βαρυνομένου με συνυπαιτιότητα αφού αυτός εκινείτο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του και μάλιστα, αναγκαστικά λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, με ελαχίστη ταχύτητα».

Τέλος, στην απόφαση του Αρείου Πάγου τονίζεται ότι το γεγονός ότι η νταλίκα ήταν στην αριστερή αντί της δεξιάς λωρίδας του οδοστρώματος (παράβαση άρθρου 17 του ΚΟΚ) «δεν θεμελιώνει αυτή καθεαυτή υπαιτιότητα του οδηγού αυτής».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ, ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ, ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ, ΚΙΝΗΣΗ, ΛΩΡΙΔΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ


Αφήστε μια απάντηση