το-40-των-ελλήνων-έχει-facebook-τι-κάνουν-στα-social-medi-48368
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 12.04.2017 | 10:33

Το 40% των Ελλήνων έχει Facebook – Τι κάνουν στα social media

Μπορεί οι Έλληνες να μη θεωρούνται επιδέξιοι χρήστες της τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), ωστόσο φαίνεται να δείχνουν μεγάλη έφεση στη συμμετοχή τους στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα. Καθημερινά, στα λεωφορεία, στους δρόμους, στους χώρους συνάθροισης, οι Ελληνες συζητούν με τους φίλους τους, ανταλλάσσουν φωτογραφίες και βίντεο, ενημερώνονται κ.ο.κ.

Σύμφωνα με τη Facebook, τον περασμένο Ιανουάριο, περίπου 4 εκατ. Ελληνες συνδέονταν καθημερινά στην εφαρμογή και μάλιστα η συντριπτική πλειονότητά τους (3,4 εκατ. χρήστες) μέσω του κινητού. Η εταιρεία αναφέρει ακόμη ότι ο συνολικός αριθμός των χρηστών Facebook στην Ελλάδα είναι περίπου 5 εκατομμύρια, δηλαδή περισσότερο από το 40% του πληθυσμού. Ακόμη μεγαλύτερος αριθμός είναι ο αριθμός των χρηστών της υπηρεσίας ΥouΤube. Το 2015 η εταιρεία είχε αναφέρει ότι ξεπερνούσε στη χώρα μας τα 6 εκατ. χρήστες, ήτοι περισσότερο από το 50% του πληθυσμού.

Ανω του μέσου όρου της Ε.Ε.

Η υψηλή χρήση των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης στο Διαδίκτυο εμφανίζεται και στους δείκτες DESI (Digital Economy and Society Index) που καταρτίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο τη μέτρηση της χρήσης και αξιοποίησης της ΤΠΕ στην Ε.Ε. Αν και η χώρα, με βάση τον δείκτη DESI για το 2017, εμφανίζεται συνολικά στην 26η θέση –βρίσκεται μπροστά μόνον από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία– η αξιοποίηση των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης από πολίτες και επιχειρήσεις βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο.

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, η χρήση των κοινωνικών δικτύων στην Ελλάδα είναι υψηλότερη του μέσου όρου στην Ενωμένη Ευρώπη. Μάλιστα αυτό ισχύει συστηματικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αφότου η Κομισιόν καταρτίζει τον δείκτη DESI. Το 2016 στην Ελλάδα το 65,7% των χρηστών Internet έκανε χρήση των κοινωνικών δικτύων έναντι 63,1% που ήταν ο μέσος όρος στην Ευρώπη. Η χρήση κοινωνικών δικτύων ορίζεται ως η δημιουργία ενός προφίλ χρήστη, η μετάδοση μηνύματος κ.λπ. σε υπηρεσίες όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram κ.ά. Η υψηλότερη χρήση κοινωνικών δικτύων γίνεται στην Ουγγαρία (82,8%) και η χαμηλότερη στη Γαλλία (46,5%).

«Ανέβασμα» περιεχομένου

Η ίδια εικόνα παρουσιάζεται και στη δημιουργία περιεχομένου στο Διαδίκτυο. Η Ελλάδα βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με το 34,9% των χρηστών Διαδικτύου να δηλώνει ότι «ανέβασε» δικό του περιεχόμενο σε κάποια υπηρεσία τούς τελευταίους τρεις μήνες. Ο μέσος όρος στην Ευρώπη ανέρχεται σε 34,4%, ενώ η χώρα με τη μεγαλύτερη επίδοση είναι η Κύπρος (60,3%) ενώ τελευταία βρίσκεται η Πολωνία (20,9%). Ακόμη μεγαλύτερες επιδόσεις εμφανίζει η χώρα σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών κοινωνιών δικτύων από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι μετρήσεις κατατάσσουν τη χώρα, με βάση το συγκεκριμένο δίκτυο, στην 11η θέση.

Εντυπωσιακά στοιχεία δείχνει και η έρευνα της Focus Bari για τη χρήση των Η/Υ και του κινητού. Σύμφωνα με αυτή, οι Ελληνες χρήστες (13 έως 74 ετών) περνούν πάνω από τρεις ώρες καθημερινά συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο. Η μεγαλύτερη χρήση γίνεται φυσικά από τους νέους, οι οποίοι σε ηλικία 18-24 ετών είναι κατά μέσον όρο συνδεδεμένοι 256 λεπτά κάθε ημέρα. Στις ηλικίες 65-74 ετών η μέση χρήση μειώνεται στα 139 λεπτά την ημέρα, δίνοντας ένα ημερήσιο μέσο όρο για όλες τις ηλικίες 191 λεπτά.

«Κατεβάζουν» εφαρμογές

Κορυφαία επιλογή, σύμφωνα με την έρευνα, είναι τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Καθημερινά ένας στους τρεις Ελληνες (ηλικίας 13-74 ετών) κάνει χρήση υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης, ενώ κορυφαία επιλογή σε ποσοστό 31,5% για το «κατέβασμα» εφαρμογών (apps) στο κινητό τους τηλέφωνο είναι οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. Η δεύτερη επιλογή (22,4%) είναι οι εφαρμογές γεωγραφικού προσδιορισμού (χάρτες & μετακινήσεις) και τρίτη επιλογή τα ηλεκτρονικά παιχνίδια (22,2%). Ακολουθούν οι εφαρμογές σχετικές με τη μουσική και το βίντεο (20,8%) και τέλος οι εφαρμογές που σχετίζονται με την ενημέρωση (18,7%).

Οι μηχανές αναζήτησης αναδεικνύονται σε καθολικό μέσο αναζήτησης, αφού 8 στους 10 δηλώνουν ότι επισκέπτονται συχνά τα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων, που δικαιολογεί την έμφαση που δίνουν οι επιχειρήσεις σε τεχνικές SEO. Επίσης Το e-mail φαίνεται να έχει σημαντική θέση στα εργαλεία της ολοκληρωμένης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας 3 στους 10 internet users δηλώνει ότι δίνει το e-mail του συχνά προκειμένου να παραλαμβάνει newsletters.