χ-σπίρτζης-αυτή-είναι-η-νέα-πραγματικό-48602
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 11.04.2017 | 11:00

Χ. Σπίρτζης: Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας

Τη νέα πραγματικότητα που θα συναντήσουν οι εκδρομείς του Πάσχα στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της ελληνικής επικράτειας, σημείωσε σε συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Όπως τόνισε για ακόμη μία φορά, στόχος του υπουργείου είναι η εγκατάσταση ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.

Ο υπουργός ανέλυσε τα νέα δεδομένα στους παρακάτω αυτοκινητόδρομους:

Από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα συναντήσει έναν σύγχρονο μεγάλο αυτοκινητόδρομο που δεν έχει κανένα σημείο -επιτέλους, μετά από πάρα πολλές δεκαετίες- για να εμποδίζει τον πολίτη να κινείται ασφαλώς.

Από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα θα βρει τρία σημεία που, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες του σιδηροδρόμου (πρέπει να προηγηθούν του αυτοκινητόδρομου), συνολικού μήκους 7.5 χλμ. περίπου, από 2-3 χλμ. κάθε σημείο.

Από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου μέχρι τα Ιωάννινα το χρονοδιάγραμμα έλεγε ότι οι σήραγγες της Κλόκοβας θα παραδοθούν τον Αύγουστο, αλλά με την υπερπροσπάθεια που έχει γίνει οι σήραγγες είναι έτοιμες (δεν είναι το ενδιάμεσο κομμάτι). Γίνεται προσπάθεια μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα -εκτός από τα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου- να δοθεί (σ.τ.σ. στην κυκλοφορία) και η μεγάλη σήραγγα της Κλόκοβας, όπως είπε ο υπουργός.

Υπογράμμισε ότι σε κάθε περίπτωση, το σύνολο του δρόμου από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα δεν αποτελεί πλέον την ταλαιπωρία που ήταν στο παρελθόν, ενώ θα έχει τελειώσει το Καλοκαίρι. «Είμαστε μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που έχουμε συμφωνήσει με την Κομισιόν, ειδικά στην Ιόνια με τις σήραγγες όπου δεν περίμενε το κανείς, καθώς ξεκίνησαν αφού αναλάβαμε τη διακυβέρνηση», όπως είπε.

Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε και στο θέμα των διοδίων υπογραμμίζοντας πως στις «συμβάσεις των πέντε αυτοκινητόδρομων προβλεπόταν ότι στη διάρκεια της κατασκευής τα διόδια είναι μέρος της χρηματοδότησης που όφειλε το κράτος να δώσει. Και αυτό έφερε το παράδοξο, να μετακινούνται οι πολίτες από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα σε μισή ως μια λωρίδα και να πληρώνουν διόδια σα να ήταν σχεδόν έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος.

Αυτό αλλά και ο τρόπος, το μοντέλο που έχει προβλεφθεί στις συμβάσεις αυτές κατά τη γνώμη μου είναι ένα μοντέλο αντικοινωνικό και αντιαναπτυξιακό. Για μας τα έργα θα ολοκληρωθούν όταν αλλάξουμε αυτό το μοντέλο, να διασφαλίσουμε δηλαδή ότι και τα έργα θα είναι βιώσιμα αλλά και ο πολίτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί τους αυτοκινητόδρομους.

Ο στόχος μας, το χρονοδιάγραμμα είναι μέσα στο ’17 να είναι έτοιμες οι μελέτες για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα και μέσα στο ’18 να εγκατασταθεί σε όλους τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα, να τελειώνουμε με τους μετωπικούς και του πλευρικούς σταθμούς διοδίων, να πάμε σ’ ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σύστημα που θα μας δώσει πολλά οφέλη και αυτό θα είναι και το απαραίτητο εργαλείο για να μπορέσουμε στη συνέχεια να μειώσουμε τις τιμές των διοδίων και να έχουμε αρκετές ιδέες για να μπορέσουμε να το πετύχουμε αυτό. Τότε θα έχουμε πετύχει» ανέφερε ο υπουργός.