Πώς θα ελέγχεται η γνησιότητα των εγγράφων στο Δημόσιο – Τι προβλέπει νέα εγκύκλιος

Στην εφαρμογή της διαδικασίας ελέγχου της γνησιότητας εγγράφων στο δημόσιο, σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία ζητεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Η σχετική διαδικασία κρίνεται αναγκαία  μετά την κατάργηση υποβολής των επικυρωμένων αντιγράφων.

Με εγκύκλιο του ζητεί ο γενικός γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Τσουκαλάς από τις αρμόδιες υπηρεσίες οι φορείς του δημοσίου να υλοποιήσουν τα όσα προβλέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Η εγκύκλιο εκδόθηκε μετά τη διαπίστωση ότι οι περισσότεροι φορείς δεν καταχώρησαν τα αποτελέσματα των ελέγχων τους στο ειδικό πληροφορικό σύστημα, που υπάρχει προκειμένου να εξετάζεται η ορθή εφαρμογή του νόμου.

Σύμφωνα με το νόμο οι φορείς, που υποχρεούνται να αποδέχονται τα αντίγραφα των πρωτοτύπων εγγράφων ή των ακριβών αντιγράφων, έχουν υποχρέωση να διενεργούν δειγματοληπτικό έλεγχο ανά τρίμηνο, σε ποσοστό τουλάχιστον 5% επί των φωτοαντιγράφων που υποβάλλονται σε αυτές (άρθρο 1 του Ν. 4250/2014), προκειμένου να διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον.

Όπως σημειώνεται στην εγκύκλιο, εάν διαπιστωθεί κατά τον υποχρεωτικό ή άλλο έλεγχο ότι υποβλήθηκαν αλλοιωμένα φωτοαντίγραφα, εκτός από τις κυρώσεις που προβλέπονται στην παρ. 6 του άρθρου 22 του ν. 1599/86, όπως ισχύει, και που επιβάλλονται στον ενδιαφερόμενο, εφόσον η πράξη δεν τιμωρείται αυστηρότερα από άλλη ποινική διάταξη, η διοικητική ή άλλη πράξη, για την έκδοση της οποίας υποβλήθηκαν τα φωτοαντίγραφα αυτά, ανακαλείται αμέσως. Επιπροσθέτως, η Υπηρεσία οφείλει να διαβιβάζει άμεσα την υπόθεση στην Εισαγγελία του τόπου που αυτή εδρεύει.

Στην εγκύκλιο  ο ζητείται η άμεση ανταπόκριση όλων των υπόχρεων φορέων με την εισαγωγή των στοιχείων παρελθόντων τριμήνων και την εφαρμογή της ισχύουσας νομικής διαδικασίας.