υπουργείο-υποδομών-δεν-θα-λαμβάνει-αμ-19722
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 09.08.2017 | 21:37

Υπουργείο Υποδομών: Δεν θα λαμβάνει αμοιβή ο Στέλιος Παππάς

Αιχμηρή απάντηση στη ΝΔ δίνει με ανακοινωσή του το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σχετικά με την τοποθέτηση του Στέλιου Παππά στη θέση του προέδρου του ΟΑΣΘ. Όπως τονιζει «δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και αυτό είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμα», ενω διευκρινίζει πως ο Στέλιος Παππάς θα ασκήσει τα καθήκοντά του στον οργανισμό χωρίς αμοιβή.

«Ας το καταλάβουν μια και καλή στη ΝΔ, που κόπτονται να διατηρήσουν τα προνόμια των χαιδεμένων παιδιών τους στον ΟΑΣΘ. Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και αυτό είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμα. Για αυτό και τοποθετήθηκε εκεί ένα ιστορικό στέλεχος του χώρου με μεγάλη εμπειρία στα οικονομικά» απαντά στη ΝΔ το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται: «ο Στέλιος Παππάς είναι οικονομολόγος με μακρά εμπειρία, πρώην πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, με συνεχείς αγώνες για την κοινωνία και τη Δημοκρατία στον τόπο, και σε αντίθεση με τους μέχρι τώρα μετόχους και επικεφαλής του μορφώματος του ΟΑΣΘ , θα ασκήσει τα καθήκοντά του στον οργανισμό χωρίς αμοιβή.

Οι χυδαίες επιθέσεις της ΝΔ και των συνοδοιπόρων της δεν θα ακυρώσουν σε καμία περίπτωση την απόφαση της κυβέρνησης , να καθαρίσει τη δυσωδία δεκαετιών ώστε να μάθει ο Ελληνικός λαός τι πλήρωνε και σε ποιους επί ολόκληρα χρόνια για να συντηρούνται οι κομματικοί στρατοί της ΝΔ και των εκλεκτών της.

Κατανοούμε απόλυτα την ανησυχία της ΝΔ για τις αποκαλύψεις που θα ακολουθήσουν και τότε θα έχει ενδιαφέρον η τοποθέτηση τους».

Νωρίτερα τα μέλη των νέων διοικήσεων των συγκοινωνιακών φορέων της Θεσσαλονίκης, όπως αυτοί προέκυψαν μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου από τη Βουλή, είχε ανακοινώσει σε συνέντευξη τύπου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Ακολουθούν  οι πλήρεις δηλώσεις  του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών:

«Σήμερα ξεκινάμε την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους φορείς της πόλης, την τοπική αυτοδιοίκηση, να οικοδομήσουμε μετά από δεκαετίες δημόσιες, κοινωνικές αστικές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του πολίτη και όχι στην υπηρεσία της υψηλής και εγγυημένης κερδοφορίας κάποιων.

Είναι γνωστό ότι η Θεσσαλονίκη και οι αστικές συγκοινωνίες δεν έχουν καλή σχέση. Δεν είχαν καλή σχέση μέχρι σήμερα. Είτε αυτό αφορούσε τα λεωφορεία και τον ΟΑΣΘ, είτε τα έργα του μετρό. Εμείς φιλοδοξούμε οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης να ανήκουν στην Θεσσαλονίκη. Το μετρό να ολοκληρωθεί και να ξεκινήσει την δοκιμαστική του λειτουργία το 2019. Τα λεωφορεία και ο ΟΑΣΘ, να γίνει μια προσπάθεια της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης, των φορέων της Θεσσαλονίκης,  επιτέλους να αποκτήσουν τον κοινωνικό, τον περιβαλλοντικό και τον αναπτυξιακό χαρακτήρα που πρέπει να έχουν. Πλέον τα λεωφορεία ανήκουν στον ελληνικό λαό και ο ΟΑΣΘ στους Θεσσαλονικείς και αυτό είναι και το πνεύμα των τοποθετήσεων που έγιναν.

Τα μέλη του ΔΣ του ΟΑΣΘ θα εκκαθαρίσουν τον οργανισμό, θα λειτουργήσουν δηλαδή ως εκκαθαριστές, θα λειτουργήσουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα και ως λειτουργοί και θα προετοιμάσουν την μετάβαση στο νέο φορέα.

Τα μέλη του ΔΣ του ΟΑΣΘ, που θα προχωρήσουν στις παραπάνω ενέργειες είναι:

Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ο κ.  Στέλιος Παππάς και αυτό έχει την δική του σημειολογία. Δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και είναι κεντρική επιλογή και κεντρικό μήνυμαΓια αυτό και μπαίνει ένα ιστορικό στέλεχος του χώρου με μεγάλη εμπειρία στα οικονομικά.

Διευθύνων σύμβουλος είναι ο  Σάββας Παναγιωτίδης πολιτικός μηχανικός.

Μέλη του ΔΣ είναι: ο Ακρίτας Καϊδατζής, νομικός – πανεπιστημιακός, ο Μανώλης Λαμτζίδης, πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, με γνωστούς αγώνες για αυτά που ζούσαν οι Θεσσαλονικείς από τον ΟΑΣΘ, η Όλγα Γιάννη, δημοσιογράφος, η Καλυψώ Γούλα, δικηγόρος, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο Γαβριήλ Αβραμίδης Περιφερειακός Σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο Φώτης Μπίμπασης και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, που θα τον υποδείξουν οι ίδιοι. Πρέπει να τον εκλέξουν σύμφωνα με τον νόμο.

Τα μέλη του ΔΣ του εποπτεύοντα φορέα, του σχεδιασμού, του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Αμπατζάς δικηγόρος, νέος άνθρωπος είναι, διευθύνων σύμβουλος ο συνάδελφος μηχανικός Ιωάννης Τσιωνάς, από το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης και μέλη του ΔΣ ο οικονομολόγος Δρόσος Δρόσος, ο τραπεζικός Αντώνιος Ελευθεριάδης, ο δικηγόρος Αλέξανδρος Κιτικίδης, ο Ευστάθιος Αβραμίδης περιφερειακός σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας, ο Θανάσης Παππάς αντιδήμαρχος του δήμου Θεσσαλονίκης και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, που δεν έχει κάνει μέχρι στιγμής την τιμή να μας στείλει εκπροσώπους.

Καταλαβαίνετε όλοι ότι ακόμη και σε αυτή την στάση μάλλον δικαιώνεται η Κυβέρνηση. Όταν το στείλει θα συμπληρωθεί.

Να σας πω επίσης, για να μην αρχίσουμε πάλι , κάποιοι μάλλον γιατί δεν είναι για όλους, ότι ψάχνουμε τον υπουργό και χάθηκε και δεν τον βρίσκουμε, κάτι τέτοια διαβάζω παράξενα τις τελευταίες μέρες, τα μέλη του ΔΣ της ΑΣΥΘ, τα οποία όμως θα ανακοινωθούν και θα αποφασιστούν μετά την δημοσίευση του ΦΕΚ, του υπερκείμενου φορέα, γιατί αυτός ο φορέας ανήκει στον υπερκείμενο, τον ΟΣΕΘ.

Μέλη του ΔΣ είναι η κ. Κική (Κυριακή)  Αραβίδου, μηχανικός, την ξέρετε από το ΤΕΕ,  ο Ιάκωβος Σαρηγιάννης επίσης μηχανικός από το χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο Βαγγέλης Ζαρκάδης, οικονομολόγος, από τον ευρύτερο προοδευτικό χώρο, επειδή ακούγαμε κιόλας ότι θα είναι μονοκομματικές οι διοικήσεις,  ο Γιώργος Τοζίδης, κι αυτόν τον ξέρετε Οικονομολόγος, με αγώνες για τον ΟΑΣΘ και για τα κοινά της πόλης, ο Φίλιππος Γκανούλης μηχανικός με αρκετούς αγώνες στο περιβάλλον και ο Δημήτρης Αργυρόπουλος, γνωστός φωτορεπόρτερ και φωτογράφος και της πόλης και της χώρας. Αν θυμάμαι καλά έχει καλύψει και το δικαστήριο της υπόθεσης Λαμπράκη, ως σημειολογία και δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ.

Θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες μια επιτροπή ατόμων με ειδικά προβλήματα και ειδικών για άτομα με ειδικά προβλήματα, που θα παίξει συμβουλευτικό ρόλο στους δύο φορείς και όταν συγκροτηθεί και ο τρίτος, στον τρίτο.

Επίσης με απόφαση μου, οι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα συγκροτηθούν σε  μια επιτροπή  ώστε να υπάρχουν κοινές διαδικασίες, κοινή κοινωνική πολιτική. Δεν μπορεί και η Θεσσαλονίκη να μην μετακινεί με αξιοπρέπεια και δωρεάν τους ανέργους, να μην δίνουν τα λεωφορεία τους και τα μηχανήματα ρέστα, να μην υπάρχει ενιαίος σχεδιασμός, να μην υπάρχουν όλα τα υπόλοιπα. Πολύ σύντομα επιτέλους η κοινωνία της Θεσσαλονίκης θα τα ζήσει.

Για να μην υπάρχει καμία απορία τα δεδουλευμένα των εργαζομένων θα δοθούν. Έχει γίνει αίτημα ήδη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Άρα είναι θέμα λίγων ημερών για να τακτοποιηθεί και αυτό το ζήτημα.

 Να σας ενημερώσω ότι αύριο οι νέες διοικήσεις, μαζί με εμένα, θα πάνε στους φορείς και θα ξεκινήσουν την προσπάθεια μαζί με τους Θεσσαλονικείς, τους εργαζόμενους και τον εξοπλισμό που έχει απομείνει και θα παραλάβουν, να αρχίσουν να οικοδομούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που ανήκουν στον ελληνικό λαό.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

 

Ακολουθούν οι απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών σε ερωτήσεις των εκπροσώπων των ΜΜΕ:

 

  • Για την διαδικασία παράδοσης παραλαβής και παράδοσης αρχείων

Θα πάμε καταρχάς στον παλιό ΣΑΣΘ, θα εγκατασταθεί η νέα διοίκηση και στη συνέχεια στον παλιό ΟΑΣΘ, που είναι πλέον δημόσιος, για να εγκατασταθεί η νέα διοίκηση. Θα γίνουν συναντήσεις με τους εργαζομένους, γιατί πιστεύουμε ότι η συνεργασία με τους εργαζόμενους και στους δύο φορείς είναι κρίσιμη και θα αρχίσει η δουλειά…

…Έτσι είθισται, αλλά μερικές διοικήσεις σε διάφορα επίπεδα, όπως θυμάστε δεν παραδίδουν, άλλες παραδίδουν, για να θυμηθούμε και το πρόσφατο παρελθόν προ διετίας.

Γίνεται επικοινωνία με πολλούς συντελεστές. Θα επικοινωνήσουμε με τον κ. Στεφανίδη. Φαντάζομαι ότι θα είναι εκεί. Παρά τις διαφωνίες είχε μια αστική ευγένεια πάντα.

  • Για την μισθοδοσία των εργαζομένων

Βεβαίως γιατί να μην είναι διασφαλισμένη η μισθοδοσία των εργαζομένων;

Δεν υπάρχει δημόσιος φορέας, που δεν έχει διασφαλισμένη την μισθοδοσία του, όπως γνωρίζετε.

  • Σχετικά με την ένταξη των εργαζομένων στο ενιαίο μισθολόγιο

Αυτά είναι θέματα που θα δει η νέα διοίκηση σε συνεργασία με τους εργαζόμενους. Το ότι θα μπουν στο ίδιο σύστημα με τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας είναι νόμος του κράτους. Είναι προφανές και πιστεύω ότι σε αυτό συμφωνούν και οι εργαζόμενοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία, αλλά δεν είναι θέμα του υπουργείου αυτό. Είναι θέμα των νέων διοικήσεων με τους εργαζόμενους, που θα έχουν μια πολύ στενή συνεργασία, ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό.

  • Σχετικά με  ενδεχόμενες κινητοποιήσεις  

Δεν νομίζω. Έχω την εντύπωση ότι η νέα διοίκηση δεν θα έχει μέλημα την κερδοφορία των μετόχων, που είναι το ελληνικό δημόσιο, αλλά το να είναι ο ΟΑΣΘ σε εκκαθάριση τυπικά εντάξει στις υποχρεώσεις του και η πρώτη υποχρέωση που έχει είναι τα δεδουλευμένα.