front-desk-κέντρα-προώθησης-απασχόλησης-ο-62992
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 02.02.2017 | 19:18

Front-desk & «Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης» ΟΑΕΔ –Τι νέο έρχεται

Την «αναδιοργάνωση δομών και υπηρεσιών» που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών έχει βάσει στόχο η Κυβέρνηση. Το σχέδιο έχει αρχίσει να ξεδιπλώνεται από την προηγούμενη κιόλας εβδομάδα, καθώς το ΚΥΣΚΟΙΠ (Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής) «ενεργοποιήθηκε» με θέμα συζήτησης τις «τοπικές και περιφερειακές δομές πρώτης υποδοχής και εξυπηρέτησης πολιτών»

Το μεγαλύτερο βάρος αναμένεται να σηκώσει το υπουργείο Εργασίας επιδιώκοντας να πετύχει καλύτερη «σύνδεση» ανάμεσα στις υπηρεσίες πρόνοιας, στις παροχές για ειδικές κατηγορίες πολιτών και στους ίδιους τους εργαζόμενους – ασφαλισμένους και ανέργους. Σημαντικός βεβαίως και ο ρόλος του ΟΑΕΔ.

Στο πλαίσιο λοιπόν των αλλαγών, ανακοινώθηκαν μια σειρά από νέες δομές και υπηρεσίες με ταυτόχρονη αναβάθμιση υφιστάμενων δομών. ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗ ΛΙΣΤΑ

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν δυο προτάσεις για τα ανανεωμένα «Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης» αλλά και το «Front-desk των Υπουργείου Εργασίας και Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.)»

«Ανανεωμένα» Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης

Προσλήψεις εργασιακών συμβούλων – Μέτρηση επιδόσεων

Σύμφωνα με πληροφορίες, αλλά και δηλώσεις της Διοικήτριας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), Μαρίας Καραμεσίνη, η διαδικασία αναβάθμισης των υπηρεσιών του Οργανισμού περιλαμβάνει 118 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης με 2.021 εργαζόμενους. Τα Κέντρα αναδιοργανώνονται με επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και αλλαγή διοικητικού μοντέλου που βασίζεται σε συγκεκριμένους στόχους και μέτρηση επιδόσεων. Έμφαση θα δοθεί στην άμεση εξυπηρέτηση των συναλλασσόμενων και στην παροχή ποιοτικότερων και εξατομικευμένων υπηρεσιών τόσο προς τους ανέργους όσο και στις επιχειρήσεις. Η παροχή αυτών των υπηρεσιών στηρίζεται στους εργασιακούς συμβούλους ανέργων και εργοδοτών, των οποίων ο αριθμός θα αυξηθεί κατά 360 το 2017-8 με προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.

Front-desk: Οι πολίτες θα ενημερώνονται ΑΜΕΣΑ για τα εργασιακά δικαιώματά τους

Το Front-desk αποτελεί προσωπικό «στοίχημα» της υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφης Αχτσιόγλου, η οποία στοχεύει στην αναβάθμιση των σημείων «πρώτης επαφής» τόσο του Υπουργείου όσο και του Σ.Ε.Π.Ε. Όταν στελεχωθεί θα είναι ανοικτό για να εξυπηρετεί τους πολίτες. Εκεί θα υπάρχει καταρτισμένο προσωπικό, που θα παρέχει ενημέρωση για ζητήματα εργασιακά, ασφάλισης, κοινωνικής πρόνοιας και απασχόλησης. Παράλληλα, όπως τονίζεται, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης του Σ.ΕΠ.Ε., που αποτελεί ζήτημα προτεραιότητας στην κατεύθυνση της αποκάλυψης και πάταξης της αδήλωτης εργασίας, οργανωμένα front-desks θα αναπτυχθούν στα κατά τόπους Γραφεία του Σώματος και θα στελεχωθούν με 70 εξειδικευμένους επιστήμονες. Η στελέχωση θα αφορά σε πανελλαδική κάλυψη και θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στα front-desks θα μπορούν να απευθύνονται οι εργαζόμενοι για να ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους και να πληροφορούνται για τις ενέργειες στις οποίες είναι σε θέση να προβούν σε περίπτωση που αυτά παραβιάζονται.