πογεδυ-για-κινητικότητα-το-άρθρο-4-θα-77466
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 24.11.2016 | 15:12

ΠΟΓΕΔΥ για κινητικότητα: Το άρθρο 4 θα «τινάξει το σύστημα στον αέρα»

Τις θέσεις και τις προτάσεις της, αναφορικά με το σχέδιο νόμου για την κινητικότητα που κατατέθηκε στην Βουλή, κατέθεσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ)

Συγκεκριμέμα το μέλος του Δ.Σ. της ΠΟΓΕΔΥ, Δημήτρης Βάτσος κατέθεσε τις παρακάτω προτάσεις ώστε να συμπεριληφθούν στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο:

Το άρθρο 4, παρ. 1 κινδυνεύει να «τινάξει» όλο το σύστημα στον αέρα αφού, ειδικά οι ΟΤΑ, δεν πληρούν και δεν αναμένεται να συμμορφωθούν σύντομα με τις προβλέψεις του. Θα πρέπει να προβλεφθεί χρονοδιάγραμμα υποχρεωτικής συμμόρφωσης των ΟΤΑ με τις προβλέψεις, πέρα από το οποίο η κινητικότητα θα πραγματοποιείται χωρίς περιορισμούς κάλυψης ποσοστού οργανικών θέσεων του φορέα προέλευσης. Αν και υπάρχει γενική πρόβλεψη στο άρθρο 16, παρόλα αυτά δεν μπορεί να μην υπάρξει μεταβατική διάταξη για το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα

Στο άρθρο 4, παρ. 2β, στοιχείο (αα) θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι η προηγούμενη μετάταξη θα πρέπει να αφορά κινητικότητα μεταξύ υπηρεσιών και όχι μετάταξη που αφορά σε ανώτερο κλάδο (π.χ. από ΤΕ σε ΠΕ) μέσα στον ίδιο φορέα. Στην τελευταία αυτή περίπτωση αδικούνται συνάδελφοι οι οποίοι χρησιμοποίησαν την διαδικασία της μετάταξης για αντικείμενο όμως το οποίο δεν σχετίζεται με τις διατάξεις της κινητικότητας

Στο άρθρο 4, παρ. 4 η προϋπόθεση της γνώμης του αρμοδίου για τον διορισμό οργάνου στους ΟΤΑ Α’ βαθμού, στερεί ουσιαστικά την δυνατότητα κινητικότητας για τους συναδέλφους των Δήμων αφού δεν αίρει τα εμπόδια τα οποία ισχύουν με το σημερινό πλαίσιο

Στο άρθρο 5 η μη πρόβλεψη ισότιμης συμμετοχής συνδικαλιστικού εκπροσώπου στις επιτροπές κινητικότητας αποτελεί ουσιαστικό αποκλεισμό των αιρετών εκπροσώπων από την διαδικασία η οποία θα πρέπει να είναι θωρακισμένη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από απόψεως εκπροσώπησης και διαφάνειας

Η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων δεν περιλαμβάνει αντικειμενικά κριτήρια με αποτέλεσμα να είναι πολύ εύκολο να θεωρηθεί ότι δεν παρέχει εχέγγυα αντικειμενικότητας.

Η συμμετοχή εκπροσώπου των εργαζομένων στις τριμελείς επιτροπές του άρθρου 7 ή η γνωμοδότηση του υπηρεσιακού συμβουλίου είναι απαραίτητα προκειμένου η διαδικασία να μην παρουσιάζει υπηρεσιακά στεγανά. Η πρόβλεψη συνέντευξης εισάγει ένα εντελώς υποκειμενικό στοιχείο στην όλη διαδικασία, κάτι το οποίο μας βρίσκει αντίθετους, όπως αντίθετη άλλωστε ήταν και η νυν κυβερνώσα παράταξη στην τακτική αυτή

Πουθενά δεν διευκρινίζεται στο σχέδιο νόμου ότι η προκήρυξη των θέσεων θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά και μόνο κλάδο και σε καμία περίπτωση ειδικά προσόντα με τρόπο ώστε να «φωτογραφίζονται» συγκεκριμένοι υποψήφιοι

Στο άρθρο 18 «μεταβατικές διατάξεις» και με δεδομένο ότι στους ΟΤΑ δεν υπήρχε λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων για πάνω από ένα χρόνο, τα σχετικά αιτήματα συναδέλφων εξετάζονται αυτή την στιγμή αφού είχε συσσωρευτεί μεγάλος όγκος αιτημάτων. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει στην παράγραφο (1) να υπάρξει διατύπωση που δεν θα αποκλείει εν εξελίξει αιτήματα συναδέλφων τα οποία χρόνιζαν λόγω της ανυπαρξίας υπηρεσιακών συμβουλίων. Η παράγραφος 1 θα πρέπει να επαναδιατυπωθεί ως εξής: «Εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου μετατάξεις, για τις οποίες έχει ληφθεί η σύμφωνη γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων φορέων προέλευσης και υποδοχής έως 31/12/2016, δύναται να ολοκληρωθούν μέχρι τις 30.6.2017, σύμφωνα με τις ισχύουσες, μέχρι την έναρξη του παρόντος, διατάξεις»

Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι πρόκειται για μια τομή η οποία προκειμένου να πετύχει τον στόχο της θα πρέπει να τύχει και της ανάλογης κοινοβουλευτικής βαρύτητας όσον αφορά στην επεξεργασία της και όχι με τη μορφή του κατεπείγοντος.

Επισημαίνουμε ότι οι ανωτέρω προτάσεις μας έτυχαν ευρύτερης αποδοχής από τα κόμματα της Βουλής όπως προκύπτει και από τα πρακτικά της Επιτροπής.