οιυε-κατάργηση-της-φορολόγησης-εργαζ-63224
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 01.02.2017 | 19:30

ΟΙΥΕ: Κατάργηση της φορολόγησης εργαζόμενων πωλητών με εταιρικά αυτοκίνητα

Το αίτημα της κατάργησης της φορολογικής επιβάρυνσης των εργαζόμενων πωλητών που χρησιμοποιούν εταιρικά αυτοκίνητα, διατυπώνει η ΟΙΥΕ.

Σύμφωνα με την ομοσπονδία ιδιωτικών υπαλλήλων Ελλάδας: «Είναι γνωστό ότι, η φορολογική πολιτική της Κυβέρνησης, ως αποτέλεσμα των Μνημονίων, έχει δημιουργήσει άδικα και δυσβάσταχτα βάρη στους εργαζόμενους και τα νοικοκυριά.

Στην προσπάθειά της να μαζέψει ολοένα και περισσότερα έσοδα από τη φορολογία, προκειμένου να πιάσει τους παράλογους στόχους που θέτουν οι δανειστές για τα πρωτογενή πλεονάσματα, δεν διστάζει να επιβάλει και η ίδια παράλογες φορολογικές επιβαρύνσεις και μάλιστα σε μια σημαντική κατηγορία εργαζομένων, όπως είναι οι εργαζόμενοι εξωτερικοί και περιοδεύοντες πωλητές.

Σε μια εποχή, όπου οι εργαζόμενοι αυτοί αγκομαχούν κυριολεκτικά να πιάσουν τους υπερβολικούς στόχους που βάζουν οι επιχειρήσεις στους πωλητές τους, η Κυβέρνηση έρχεται τώρα και αναγκάζει τους ίδιους τους εργαζόμενους να πληρώσουν φόρο για το εταιρικό αυτοκίνητο, που τους χορηγεί ο εργοδότης για τη δουλειά τους!».

Συνεχίζοντας η ΟΙΥΕ αναφέρει ότι: «Παρά την τροποποίηση των προηγούμενων νόμων (Ν. 4172/13, Ν. 4389/16) με τον πρόσφατο νόμο για το πτωχευτικό δίκαιο (Ν.4446/16), ο οποίος προβλέπει εξαίρεση των οχημάτων που παραχωρούνται με Λιανική Τιμή προ φόρων έως 12.000 ευρώ, αυτό δεν ωφελεί τους εργαζόμενους-πωλητές και τούτο διότι λόγω της συνεχούς χρήσης, τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι συνήθως μεγάλου κυβισμού.

Το ίδιο συμβαίνει και με τη χαμηλότερη φορολόγηση των παλαιότερων αυτοκινήτων, αφού σχεδόν όλα τα εταιρικά αυτοκίνητα με μακροχρόνια μίσθωση δεν μισθώνονται για πάνω από 3-5 χρόνια, οπότε οι μειώσεις λόγω παλαιότητας στην πράξη δεν πρόκειται να εφαρμοστούν.

Οι εργαζόμενοι εξωτερικοί και περιοδεύοντες πωλητές ΔΕΝ είναι ούτε διευθυντικά στελέχη, ούτε μεγαλοστελέχη. Είναι εξαρτημένοι εργαζόμενοι με τον χαμηλότατο βασικό μισθό των 586 Ευρώ, χωρίς ωράριο εργασίας και οι οποίοι συμπληρώνουν την αμοιβή τους ανάλογα με το ύψος των πωλήσεων που κάνουν για τις εταιρείες και συχνά με άπιαστους στόχους. Το δε εταιρικό αυτοκίνητο είναι εργαλείο δουλειάς και όχι προσωπικής χρήσης.

Καλούμε την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομίας να καταργήσει άμεσα την άδικη και παράλογη αυτή επιβάρυνση, εξαιρώντας τους μισθωτούς εργαζόμενους πωλητές».