εσδδα-νέος-κανονισμός-σπουδών-με-απόφ-102894
ΔΗΜΟΣΙΟ | 13.07.2016 | 13:03

ΕΣΔΔΑ: Νέος κανονισμός σπουδών με απόφαση του ΔΣ της σχολής

Στη θέσπιση νέου Κανονισμού Σπουδών στη Εθνική Σχολή Δημόσια Διοίκηση και Αυτοδιοίκηση (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), προχώρησε με απόφαση του, το Διοικητικού Συμβουλίου της σχολής, η οποία μπαίνει άμεσα σε εφαρμογή. Παράλληλα με την απόφαση ρυθμίζονται ζητήματα που έχουν προκύψει στην ΚΓ εκπαιδευτική σειρά.

Σύμφωνα με την νέο κανονισμό αποστολή της ΕΣΔΔΑ είναι η δημιουργία ενός σώματος εξειδικευμένων στελεχών, με άρτια επαγγελματική κατάρτιση και σύγχρονη διοικητική αντίληψη, που προορίζονται για τη στελέχωση των υπηρεσιών της κεντρικής διοίκησης, της κρατικής περιφερειακής διοίκησης και της αυτοδιοίκησης και έχουν ταχεία ανέλιξη στη διοικητική ιεραρχία.

Προκειμένου να αξιοποιήσει τη διεθνή τεχνογνωσία και καινοτομία και τις βέλτιστες διοικητικές πρακτικές, η ΕΣΔΔΑ αναπτύσσει ευρύ δίκτυο συνεργασιών με ομόλογους φορείς (Σχολές και Ινστιτούτα Δημόσιας Διοίκησης) άλλων κρατών.

Ιδιότητα εκπαιδευομένου

Η ιδιότητα του εκπαιδευομένου αποκτάται με την εγγραφή στην ΕΣΔΔΑ εντός της εκάστοτε τασσόμενης αποκλειστικής προθεσμίας και αποβάλλεται αυτοδικαίως με την ολοκλήρωση του Προγράμματος Σπουδών της ΕΣΔΔΑ ή την επιβολή της κύρωσης της οριστικής Πρόγραμμα Σπουδών Το Πρόγραμμα Σπουδών της ΕΣΔΔΑ σχεδιάζεται από τους Υπεύθυνους Σπουδών και Έρευνας σε συνεργασία με το Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ και εγκρίνεται με απόφαση του Δ.Σ. του ΕΚΔΔΑ, μετά από γνωμοδότηση του Επιστημονικού – Εκπαιδευτικού Συμβουλίου.

Στο πλαίσιο λειτουργίας της ΕΣΔΔΑ είναι δυνατό να συνιστώνται με απόφαση του/της Προέδρου του ΕΚΔΔΑ ομάδες εργασίας, στις οποίες συμμετέχουν και πρόσωπα εγνωσμένου επιστημονικού κύρους από την ακαδημαϊκή κοινότητα και τη Δημόσια Διοίκηση, με αντικείμενο τον προσδιορισμό των γενικών κατευθυντήριων αρχών, των συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων και κάθε άλλης λεπτομέρειας του Προγράμματος Σπουδών και την εκπόνηση και συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού, για τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το Πρόγραμμα Σπουδών περιέχει τους τίτλους, το περίγραμμα και το σύνολο των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων, σεμιναρίων και εργαστηρίων ανά φάση Σπουδών, όπως επίσης δύναται να προβλέπει και άλλου είδους εκπαιδευτικές δραστηριότητες (εργασίες, ατομικού ή συλλογικού χαρακτήρα, διαλέξεις, ημερίδες, εκπαιδευτικές επισκέψεις και πρακτική εκπαίδευση σε ελληνικούς φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό).

Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες κάθε είδους δύνανται να πραγματοποιούνται σε οποιοδήποτε στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κατά τη διάρκεια ή και με την ολοκλήρωση φάσεων σπουδών, όπως αυτές περιγράφονται κατωτέρω. Η συμμετοχή σε αυτές συνιστά τη βασική υποχρέωση των εκπαιδευομένων. Το Πρόγραμμα Σπουδών της ΕΣΔΔΑ αναρτάται στο δικτυακό τόπο του ΕΚΔΔΑ.

Οργάνωση Εκπαιδευτικής Διαδικασίας

1. Η εκπαιδευτική διαδικασία υλοποιείται σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο περιέχει την εβδομαδιαία κατανομή των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων, εργαστηρίων και σεμιναρίων.

2. Η διδακτική ώρα ορίζεται σε πενήντα (50) λεπτά. Για λόγους συνέχειας του εκπαιδευτικού έργου, μπορεί η ώρα να παρατείνεται με ανάλογη αύξηση του συνολικού χρόνου διαλείμματος.

3. Η διδασκαλία των μαθημάτων, εργαστηρίων και σεμιναρίων δύναται να διεξάγεται σε κλιμάκια ή ανά Τμήμα Εξειδίκευσης, στα οποία κατανέμονται οι εκπαιδευόμενοι/ες, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

4. Η διάρθρωση του Προγράμματος Σπουδών της ΕΣΔΔΑ περιλαμβάνει τη σύσταση και λειτουργία Τμημάτων Εξειδίκευσης, κατά την Ειδική Φάση Σπουδών, όπως προσδιορίζεται στην εκάστοτε προκήρυξη του Εισαγωγικού Διαγωνισμού. Το Αρθρο 7 αντικαθίσταται ως εξής: Κοινή Φάση Σπουδών Η Κοινή Φάση Σπουδών, διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών, απευθύνεται στο σύνολο των εκπαιδευομένων, ανεξαρτήτως των επιστημονικών πεδίων από τα οποία προέρχονται και του Τμήματος Εξειδίκευσης στο οποίο έχουν εγγραφεί.

Η φάση αυτή αποσκοπεί στην απόκτηση ενός ενιαίου γνωστικού υπόβαθρου εκ των αντικειμένων που κρίνονται απαραίτητα για ένα διοικητικό στέλεχος, καθώς και στη δημιουργία μιας κοινής αντίληψης για τις σπουδές στη Σχολή και μιας κοινής γλώσσας επικοινωνίας. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στην Κοινή Φάση Σπουδών προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών.

Στο πλαίσιο των σχετικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι δυνατό να ανατίθεται στους εκπαιδευόμενους η εκπόνηση εργασιών και ασκήσεων. Ειδική Φάση Σπουδών Κατά τη διάρκεια της Ειδικής Φάσης Σπουδών οι εκπαιδευόμενοι/ες παρακολουθούν το Πρόγραμμα του Τμήματος Εξειδίκευσης, στο οποίο έχουν εισαχθεί κατόπιν δήλωσης τους, σύμφωνα με την επίδοση που πέτυχαν στον εισαγωγικό διαγωνισμό.

Η Ειδική Φάση Σπουδών διάρκειας δεκατριών (13) μηνών επιδιώκει την εφαρμοσμένη και εξειδικευμένη γνώση και αποσκοπεί στην ανάπτυξη των επιστημονικών δεξιοτήτων και την υψηλού επιπέδου επαγγελματική κατάρτιση των εκπαιδευομένων, εστιάζοντας στη θεματική περιοχή Εξειδίκευσης του κάθε Τμήματος. Παράλληλα όμως, εμπεριέχει μαθήματα κορμού και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες κοινά για όλους τους σπουδαστές/στριες, που διεξάγονται είτε ανά Τμήμα είτε διατμηματικά. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνονται στην Ειδική Φάση Σπουδών προσδιορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών.

Στο πλαίσιο των σχετικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι δυνατό να ανατίθεται στους εκπαιδευόμενους η εκπόνηση εργασιών και ασκήσεων.

Η Ειδική Φάση Σπουδών επιμερίζεται σε τέσσερις (4) κύκλους εκπαίδευσης:

• Πρώτος Κύκλος Μαθημάτων Εξειδίκευσης, διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών.

• Πρακτική Εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών.

• Δεύτερος Κύκλος Μαθημάτων Εξειδίκευσης, διάρκειας τριών (3) μηνών.

• Τελικές Εργασίες των εκπαιδευομένων, διάρκειας δύο (2) μηνών.

Κύκλοι Μαθημάτων Εξειδίκευσης

(α) Οι Κύκλοι Μαθημάτων Εξειδίκευσης δύναται να περιλαμβάνουν μαθήματα, σεμινάρια, εργαστήρια, ημερίδες, διαλέξεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις και άλλες δραστηριότητες, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών.

(β) Ο Πρώτος Κύκλος Μαθημάτων Εξειδίκευσης παρέχει στους εκπαιδευόμενους/-ες ένα διεπιστημονικό υπόβαθρο γνώσεων και αρχών. Μέσω της εφαρμογής καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων, οι εκπαιδευόμενοι/ες εξοικειώνονται με τις θεμελιώδεις αρχές άσκησης δημόσιας πολιτικής και αποκτούν σύγχρονη διοικητική αντίληψη.

(γ) Ο Δεύτερος Κύκλος Μαθημάτων Εξειδίκευσης περιλαμβάνει περαιτέρω εμβάθυνση στα ειδικά αντικείμενα του κάθε Τμήματος.

Πρακτική Εκπαίδευση

(α) Η Πρακτική Εκπαίδευση διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών πραγματοποιείται στο σύνολο της ή τμηματικά βάσει απόφασης του Διευθυντή κατά την Ειδική Φάση Σπουδών σε υπηρεσιακές μονάδες. Η Πρακτική Εκπαίδευση πραγματοποιείται σε ελληνικούς φορείς στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

(β) Με απόφαση του Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ και, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο Οργανισμός του ΕΚΔΔΑ, ορίζονται οι Επιστημονικά Υπεύθυνοι της Πρακτικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι αναλαμβάνουν το συντονισμό και τον σχεδιασμό του Προγράμματος Πρακτικής Εκπαίδευσης. Με την ίδια απόφαση ορίζονται και οι Οργανωτικά Υπεύθυνοι της Πρακτικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διοικητική και οργανωτική υποστήριξη του Προγράμματος Πρακτικής Εκπαίδευσης.

(γ) Οι Επιστημονικά Υπεύθυνοι Πρακτικής Εκπαίδευσης υποβάλλουν εισήγηση προς το Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ σχετικά με τις υπηρεσίες στις οποίες οι εκπαιδευόμενοι/ες διατίθενται για την Πρακτική τους Εκπαίδευση. Οι προτάσεις που διαμορφώνονται, διαβιβάζονται στις οικείες υπηρεσίες για την έκδοση της απόφασης τοποθέτησης των εκπαιδευομένων και ορισμού των Εκπαιδευτών τους και των αναπληρωτών Εκπαιδευτών τους.

(δ) Οι Επιστημονικά Υπεύθυνοι και ο Διευθυντής της ΕΣΔΔΑ, επικουρούν και αξιολογούν ενδιάμεσα την πρόοδο που πραγματοποιείται, επισημαίνουν και συνδράμουν στην αντιμετώπιση ενδεχόμενων δυσκολιών συνεργασίας με τον εκπαιδευτή και αναδεικνύουν δυνατότητες βελτίωσης της Πρακτικής Εκπαίδευσης του εκπαιδευομένου.

Παράλληλα, οι Οργανωτικά Υπεύθυνοι της Πρακτικής Εκπαίδευσης, αξιολογούν ενδιάμεσα τις συνθήκες και τους όρους με τους οποίους πραγματοποιείται η Πρακτική Εκπαίδευση, όπως η διαθέσιμη υλικοτεχνική υποδομή, η διοικητική ένταξη των εκπαιδευομένων, οι εργασιακές συνθήκες, η τήρηση του ωραρίου και η ενημέρωση του παρουσιολογίου, και αναδεικνύουν δυνατότητες βελτίωσης της Πρακτικής Εκπαίδευσης του εκπαιδευομένου. Οι εκπαιδευόμενοι/ες επικοινωνούν με τους Επιστημονικά Υπευθύνους και τους Οργανωτικά Υπευθύνους Πρακτικής Εκπαίδευσης για την επίλυση τυχόν ζητημάτων που αναφύονται κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Εκπαίδευσης.

(ε) Ο Εκπαιδευτής καταρτίζει το Πρόγραμμα Πρακτικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους εκπαιδευόμενους, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΣΔΔΑ. Ο εκπαιδευόμενος έχει την ευθύνη να αποστείλει στην ΕΣΔΔΑ το Πρόγραμμα Πρακτικής Εκπαίδευσης σε χρονικό διάστημα δέκα (10) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία τοποθέτησης στην υπηρεσία που πραγματοποιεί την Πρακτική του Εκπαίδευση.

(στ) Η Πρακτική Εκπαίδευση δύναται να αξιολογείται ενδιάμεσα από τους Επιστημονικά και τους Οργανωτικά Υπεύθυνους. Η ενδιάμεση αξιολόγηση της Πρακτικής Εκπαίδευσης αποτυπώνεται σε φόρμες που συμπληρώνονται ανά επίσκεψη και συγκεντρωτικές εκθέσεις ανά εκπαιδευόμενο που κατατίθενται στο Τμήμα Συντονισμού Διοικητικού και Εκπαιδευτικού Έργου.

(ζ) Οι εκπαιδευόμενοι/ες καταθέτουν στην ΕΣΔΔΑ ατομικές Εκθέσεις Πρακτικής Εκπαίδευσης και δύναται να συμμετέχουν σε συλλογική ερευνητική/ μελετητική εργασία γενικότερου ενδιαφέροντος και εκτεταμένου πεδίου εφαρμογής στο σύνολο της δημόσιας διοίκησης.

Οι εκπαιδευόμενοι/ες δύναται να συμμετέχουν σε προγράμματα διοικητικής μεταρρύθμισης ευρύτερου χαρακτήρα σύμφωνα με τις υφιστάμενες απαιτήσεις ή ανάγκες, όπως αυτές συνεκτιμώνται από τον αρμόδιο φορέα και τη Δ/νση της ΕΣΔΔΑ. (η) Μέσα σε χρονικό διάστημα πέντε (5) εργασίμων ημερών μετά τη λήξη της περιόδου Πρακτικής Εκπαίδευσης υποβάλλονται στην ΕΣΔΔΑ:

– Από τον Εκπαιδευτή: • Το Έντυπο Αξιολόγησης του εκπαιδευομένου.

– Από τον εκπαιδευόμενο: • Το Έντυπο Αξιολόγησης Πρακτικής Εκπαίδευσης, • την Έκθεση Πρακτικής Εκπαίδευσης και • την τυχόν πραγματοποιηθείσα Μελέτη Περίπτωσης, την οποία και παρουσιάζει ενώπιον των λοιπών εκπαιδευομένων του οικείου Τμήματος, μετά το τέλος της Πρακτικής Εκπαίδευσης του.

Τελικές Εργασίες.

(α) Οι Επιστημονικά Υπεύθυνοι κάθε Τμήματος Εξειδίκευσης αναλαμβάνουν το σχεδιασμό και συντονισμό της φάσης εκπόνησης και αξιολόγησης τελικών εργασιών. Με ευθύνη τους διαμορφώνεται κατάλογος με τις θεματικές ενότητες, τους τίτλους των Τελικών Εργασιών και τους επιβλέποντες αυτών. Η θεματολογία των Τελικών Εργασιών αντλείται από το σύνολο της διδακτέας ύλης του Προγράμματος Σπουδών της ΕΣΔΔΑ.

Ο ανωτέρω κατάλογος, μετά από την αρχική έγκριση του από τον Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ, υποβάλλεται στον Πρόεδρο του ΕΚΔΔΑ προς τελική έγκριση και έκδοση απόφασης ορισμού των επιβλεπόντων των Τελικών Εργασιών. Για κάθε εκπαιδευόμενο ορίζεται ένας Επιβλέπων, ο οποίος ανήκει υποχρεωτικά στο Μητρώο Κύριου Διδακτικού Προσωπικού του ΕΚΔΔΑ και κατά προτίμηση έχει παράσχει διδακτικό έργο στα πλαίσια της τρέχουσας εκπαιδευτικής σειράς.

Ο κατάλογος των Τελικών Εργασιών περιέχει αριθμό εργασιών προσαυξημένο τουλάχιστον κατά δέκα τοις εκατό (10%) του συνολικού αριθμού των εκπαιδευομένων και ανακοινώνεται στους εκπαιδευόμενους. Η επιλογή Τελικής Εργασίας από τον ανωτέρω κατάλογο είναι δεσμευτική για τους εκπαιδευόμενους/-ες. Σε περίπτωση που για την ίδια εργασία εκδηλώνουν ενδιαφέρον περισσότεροι του ενός εκπαιδευόμενοι/ες, τότε προτεραιότητα δίνεται στον εκπαιδευόμενο που προηγείται στη βαθμολογική κατάταξη, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι τότε.

(β) Με απόφαση του Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ ανατίθενται στους εκπαιδευόμενους οι Τελικές Εργασίες (έκτασης 15.000 έως 20.000 λέξεων).

(γ) Οι εκπαιδευόμενοι/ες συμμετέχουν σε προγραμματισμένες συναντήσεις, συνολικής διάρκειας μέχρι έξι (6) ώρες, με τον επιβλέποντα την εργασία τους, στο πλαίσιο των οποίων συζητούν την πρόοδο των εργασιών και επιλύουν τυχόν ζητήματα που ανακύπτουν.

Η χρονική διαδοχή των κύκλων εκπαίδευσης προσδιορίζεται από το Πρόγραμμα Σπουδών της ΕΣΔΔΑ και δύναται να τροποποιείται σε εξαιρετικές περιπτώσεις με απόφαση του Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ. Φάση Προετοιμασίας Διορισμού Η φάση προετοιμασίας για τις θέσεις προορισμού των εκπαιδευομένων διάρκειας ενός (1) μήνα, αποσκοπεί στην προετοιμασία της μετάβασης από την ιδιότητα του σπουδαστή σε εκείνη του αποφοίτου και στελέχους της διοίκησης, αλλά και την προετοιμασία των φορέων υποδοχής.

Στη διάρκεια της φάσης αυτής διεξάγονται εξειδικευμένα εργαστήρια καθώς και εργαστήρια με τους φορείς υποδοχής των σπουδαστών/-στριων, άμεσα συνυφασμένα με τον εργασιακό χώρο, τόσο διατμηματικά, όσο και ανά τμήμα εξειδίκευσης.

Μαθήματα Ξένων Γλωσσών Εκπαιδευόμενοι/ες που έχουν εισαχθεί στην ΕΣΔΔΑ με μία (1) ξένη γλώσσα

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας της ΕΣΔΔΑ, οι εκπαιδευόμενοι/ες παρακολουθούν υποχρεωτικά τη γλώσσα που δήλωσαν κατά την εισαγωγή τους και κατ’ επιλογήν τους μία εκ των διδασκομένων γλωσσών στην ΕΣΔΔΑ ως δεύτερη γλώσσα.

Εκπαιδευόμενοι/ες που έχουν εισαχθεί στην ΕΣΔΔΑ με δύο (2) ξένες γλώσσες

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας της ΕΣΔΔΑ, οι εκπαιδευόμενοι/ες παρακολουθούν υποχρεωτικά και τις δύο γλώσσες με τις οποίες εισάχθηκαν στην ΕΣΔΔΑ, όπως προβλέπεται από την εκάστοτε Προκήρυξη του Εισαγωγικού Διαγωνισμού. Αξιολόγηση εκπαιδευομένων – Αποφοίτηση Κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας της Σχολής, οι εκπαιδευόμενοι/ες αξιολογούνται και βαθμο-λογούνται για την επίδοση τους στα μαθήματα, σεμινάρια, εργαστήρια, τις ατομικές ή/και ομαδικές εργασίες, καθώς και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, όπως αυτές ορίζονται από το Πρόγραμμα Σπουδών.

Στην περίπτωση που εκπαιδευόμενος βαθμολογηθεί με βαθμό κάτω από πέντε (5) σε ποσοστό άνω του 30% των μαθημάτων που σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών υπολογίζονται για τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των εκπαιδευομένων, θεωρείται «μη επιτυχώς αποφοιτήσας» από τη Σχολή.

Για ορισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες (π.χ. μαθήματα, σεμινάρια, εργασίες), όπως αυτές ρητά ορίζονται στο Πρόγραμμα Σπουδών, παρέχεται «επάρκεια» για βαθμολογία ίση ή μεγαλύτερη του πέντε (5) και δεν υπολογίζονται στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας των εκπαιδευομένων, με εξαίρεση την επάρκεια της πρακτικής εκπαίδευσης.

Στην περίπτωση που εκπαιδευόμενος δεν αποκτήσει «επάρκεια» σε ποσοστό άνω του 50% των μαθημάτων για τα οποία χορηγείται επάρκεια, θεωρείται «μη επιτυχώς αποφοιτήσας» από τη Σχολή. Στην εν λόγω ποσόστωση δεν περιλαμβάνονται τα Μαθήματα του Προγράμματος Υποδοχής και Προσανατολισμού.

Η αξιολόγηση της Πρακτικής Εκπαίδευσης σε φορείς του εσωτερικού πραγματοποιείται ενώπιον Διμελών Επιτροπών Αξιολόγησης που συγκροτούνται με απόφαση του Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ. Ως μέλη των εν λόγω Επιτροπών ορίζονται στελέχη από το επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό της ΕΣΔΔΑ που είναι ενταγμένα στο Μητρώο Κύριου Διδακτικού Προσωπικού του ΕΚΔΔΑ.

Η αξιολόγηση της Πρακτικής Εκπαίδευσης περιλαμβάνει:

(α) την αξιολόγηση από τη διμελή επιτροπή Πρακτικής Εκπαίδευσης, της Έκθεσης και της ενδεχόμενης μελέτης περίπτωσης που έχει ανατεθεί στους εκπαιδευόμενους/ ες.

(β) την αξιολόγηση κάθε εκπαιδευομένου από τον Εκπαιδευτή του. Με απόφαση του Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ προσδιορίζεται το ποσοστό συμμετοχής των ανωτέρω στη βαθμολόγηση της Πρακτικής Εκπαίδευσης. Η πρακτική σε ελληνικούς φορείς στο εξωτερικό γίνεται σύμφωνα με τους όρους του σχετικού ειδικού προγράμματος.

Η αξιολόγηση της Τελικής Εργασίας κάθε εκπαιδευομένου πραγματοποιείται ενώπιον τριμελούς επιτροπής αξιολόγησης, τα μέλη της οποίας ορίζονται με απόφαση του Προέδρου του ΕΚΔΔΑ, κατόπιν εισήγησης των Επιστημονικά Υπεύθυνων του Κύκλου εκπόνησης και αξιολόγησης των Τελικών Εργασιών.

Στην εν λόγω επιτροπή συμμετέχουν: (α) ο Επιβλέπων την Τελική Εργασία και (β) δύο (2) αξιολογητές, οι οποίοι προέρχονται από το Μητρώο Κύριου Διδακτικού Προσωπικού του ΕΚΔΔΑ Η κλίμακα βαθμολογίας ορίζεται από το ένα (1) έως το δέκα (10).

Ο βαθμός για κάθε μάθημα, εργαστήριο, σεμινάριο ή εργασία μπορεί να είναι ακέραιος ή/και να ορίζεται με ακρίβεια μέχρι δύο (2) δεκαδικά ψηφία. Ο τελικός βαθμός αποφοίτησης σχηματίζεται σε τόσα δεκαδικά ψηφία όσα είναι απαραίτητα ώστε να προκύπτει με ευκρίνεια η σειρά αποφοίτησης των εκπαιδευομένων.

Αναβαθμολόγηση μαθημάτων, σεμιναρίων, εργαστηρίων και εργασιών δεν επιτρέπεται. Διόρθωση βαθμού επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση που έχει εμφιλοχωρήσει προφανής παραδρομή ή αθροιστικό σφάλμα και ύστερα από σχετικό έγγραφο του αρμόδιου διδάσκοντος και απόφαση του Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ.

Τα γραπτά βαθμολογούνται και παραδίδονται υπογεγραμμένα στους Υπευθύνους Σπουδών και Έρευνας της ΕΣΔΔΑ από τους διδάσκοντες – βαθμολογητές εντός προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών από την παραλαβή τους.

Οι Υπεύθυνοι Σπουδών και Έρευνας, μετά την αποσφράγιση των ατομικών στοιχείων των εκπαιδευομένων από τα γραπτά δοκίμια ή/και την παράδοση των βαθμολογιών των εργασιών, καταρτίζουν και υπογράφουν κατάλογο με τον τελικό βαθμό κάθε εκπαιδευομένου ανά μάθημα / εργασία, ο οποίος διαβιβάζεται στον Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ και στη συνέχεια παραδίδεται στο Τμήμα Διοικητικής και Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.

Οι εκπαιδευόμενοι/ες λαμβάνουν γνώση με επίδειξη των διορθωμένων γραπτών δοκιμίων τους ή/και των εργασιών τους κατόπιν σχετικής αιτήσεως που υποβάλλουν προς την ΕΣΔΔΑ εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) εργασίμων ημερών από την ανακοίνωση της βαθμολογίας. Συναντήσεις των εκπαιδευομένων με τους διδάσκοντες-βαθμολογητές λαμβάνουν χώρα, κατόπιν σχετικής αιτήσεως των ενδιαφερομένων προς την ΕΣΔΔΑ, είτε κατά την επίδειξη των διορθωμένων γραπτών δοκιμίων τους ή/και των εργασιών τους, είτε και σε οποιοδήποτε άλλο χρονικό σημείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, λαμβανομένης πάντοτε υπόψη της διαθεσιμότητας των διδασκόντων-βαθμολογητών.

Τα γραπτά φυλάσσονται υποχρεωτικά για διάστημα δώδεκα (12) μηνών μετά την αποφοίτηση κάθε εκπαιδευτικής σειράς. Μετά την πάροδο του χρόνου αυτού είναι δυνατή η καταστροφή των γραπτών, με ευθύνη της αρμόδιας Επιτροπής Εκκαθάρισης Αρχείων, εκτός αν εκκρεμεί σχετική ποινική, πειθαρχική ή οποιαδήποτε άλλη διοικητική διαδικασία. Η βαθμολογία των μαθημάτων, σεμιναρίων, εργαστηρίων και εργασιών κάθε εκπαιδευτικής φάσης, όπως και της Τελικής Εργασίας καταχωρίζεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΚΔΔΑ και τον ατομικό υπηρεσιακό φάκελο κάθε εκπαιδευομένου, ανακοινώνεται με απόφαση του Διευθυντή της ΕΣΔΔΑ και αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων της Σχολής.

Η ενημέρωση των εκπαιδευομένων σχετικά με τη βαθμολογία δύναται να παρέχεται και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Η σειρά αποφοίτησης καθορίζεται από τον τελικό βαθμό αποφοίτησης, ο οποίος συντίθεται από:

(i) To βαθμό (μέσο όρο) των μαθημάτων, σεμιναρίων και εργαστηρίων της Κοινής Φάσης Σπουδών υπολογιζόμενο με συντελεστή βαρύτητας 30%.

(ii) To βαθμό (μέσο όρο) των μαθημάτων, σεμιναρίων και εργαστηρίων της Ειδικής Φάσης Σπουδών υπολογιζόμενο με συντελεστή βαρύτητας 45%.

(iii) To βαθμό της Τελικής Εργασίας υπολογιζόμενο με συντελεστή βαρύτητας 20%.

(ϊν) Την απόκτηση «επάρκειας» κατά την πρακτική εκπαίδευση σε ποσοστό 5%. Εκπαιδευόμενοι/ες που έχουν εισαχθεί στην ΕΣ-ΔΔΑ με μία (1) ξένη γλώσσα: Η επίδοση επί της γλώσσας εισαγωγής λαμβάνεται υπόψη για τη διαμόρφωση του βαθμού σε κάθε εκπαιδευτική φάση. Η επίδοση επί της δεύτερης ξένης γλώσσας που παρακολουθούν οι εκπαιδευόμενοι/ες δεν λαμβάνεται υπόψη στη βαθμολογία, συμπεριλαμβάνεται ωστόσο στον ατομικό υπηρεσιακό τους φάκελο, όπου αναφέρεται το επίπεδο της γλωσσομάθειας.

Εκπαιδευόμενοι/ες που έχουν εισαχθεί στην ΕΣΔΔΑ με δύο (2) ξένες γλώσσες: Η επίδοση και στις δύο γλώσσες εισαγωγής, όπως προβλέπεται από την εκάστοτε Προκήρυξη του Εισαγωγικού Διαγωνισμού ως πρόσθετη προϋπόθεση για την εισαγωγή σε Τμήματα της ΕΣΔΔΑ λαμβάνεται υπόψη για τη διαμόρφωση του βαθμού σε κάθε εκπαιδευτική φάση. Εκπαιδευόμενος που ολοκλήρωσε το πλήρες Πρόγραμμα Σπουδών της ΕΣΔΔΑ, κατατάσσεται με βάση τον τελικό βαθμό αποφοίτησης σε μία από τις παρακάτω βαθμίδες:

Πρώτη βαθμίδα: • Αριστούχος αποφοιτήσας (βαθμός μεγαλύτερος ή ίσος του 8,5) Δεύτερη βαθμίδα: • Επιτυχώς αποφοιτήσας (βαθμός μεγαλύτερος ή ίσος του 5 και μικρότερος του 8,5) Τρίτη βαθμίδα: • Φοιτήσας: – Ο εκπαιδευόμενος/η που δεν απέκτησε επάρκεια σε ποσοστό άνω του 50% των μαθημάτων για τα οποία χορηγείται επάρκεια. – Ο εκπαιδευόμενος/η που έλαβε τελικό βαθμό μικρότερο του 5 – Ο εκπαιδευόμενος/η που βαθμολογήθηκε με βαθμό μικρότερο του 5 σε ποσοστό άνω του 30% των μαθημάτων για τα οποία ορίζεται ρητά ότι προσμετρούνται στην τελική βαθμολογία.

Εκπαιδευόμενη της ΚΓ’ Εκπαιδευτικής Σειράς της Ε.Σ.Δ.Δ.Α., στο πλαίσιο της οποίας λειτουργούσε μόνο το Τμήμα Διοίκησης και Οικονομικής Διαχείρισης και που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος Κανονισμού Σπουδών είχε διακόψει την εκπαίδευση της εντάσσεται στην ΚΔ’ Εκπαιδευτική Σειρά της Ε.Σ.Δ.Δ.Α..

Στην ανωτέρω δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει με αίτηση της να ενταχθεί σε οποιοδήποτε από τα Τμήματα Εξειδίκευσης της ΚΔ’ Εκπαιδευτικής Σειράς της Ε.Σ.Δ.Δ. Α., για την εισαγωγή στο οποίο τίθεται ως προϋπόθεση η άριστη γνώση μίας ξένης γλώσσας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την Προκήρυξη του ΚΔ’ Εισαγωγικού Διαγωνισμού της Ε.Σ.Δ.Δ.Α.. Στην περίπτωση αυτή η εκπαιδευόμενη συνεχίζει να απασχολείται στην Ε.Σ.Δ.Δ.Α. υπό την εποπτεία του Διευθυντή μέχρι την έναρξη της Ειδικής Φάσης Σπουδών της ΚΔ’ Εκπαιδευτικής Σειράς και διατηρεί τη συνολική βαθμολογία (μέσο όρο) των μαθημάτων, σεμιναρίων και εργαστηρίων της Κοινής Φάσης Σπουδών της ΚΓ’ Εκπαιδευτικής Σειράς, την οποία έχει ολοκληρώσει και στα οποία έχει αξιολογηθεί, λαμβανομένων υπόψη των συντελεστών βαθμολόγησης της ΚΔ’ Εκπαιδευτικής Σειράς.