δ-αθηναίων-τι-προβλέπει-ο-διαγωνισμός-233622
ΔΗΜΟΙ | 23.01.2014 | 18:11

Δ. Αθηναίων: Τι προβλέπει ο διαγωνισμός «Συντήρηση οχημάτων» για την καθαριότητα

Στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας συζητήθηκε ο διεθνή μειοδοτικόςδιαγωνισμός «Επισκευή και συντήρηση οχημάτων». Όπως είπε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, υπάρχουν σε εξέλιξη έργα μεγάλου βεληνεκούς που είναι ιδιαιτέρως σημαντικά για την πόλη και την περιβαλλοντική υποδομή της (Σταθμός Μεταφόρτωσης – Ανανέωση Κάδων προσωρινής αποθήκευσης – υπογειοποίηση Συμπιεστών και συστοιχιών κάδων), ενώ επεκτείναμε την ανακύκλωση στο σύνολο της πόλης αλλά και σε επιμέρους κατηγορίες υλικών (γυαλί, πλαστικό, κλπ) ύψους περίπου 40 εκατομμυρίων ευρώ.

Επιπλέον, πρόσθεσε πως γίνεται προσπάθεια να βαρεθεί λύση προκειμένου η υπηρεσία Καθαριότητας να αποκτήσει την κατάλληλη και νόμιμη εγκατάσταση για την λειτουργία της: “Όλοι γνωρίζουμε ότι σήμερα είμαστε εγκατεστημένοι σε χώρο κοινόχρηστου πρασίνου με αδυναμία αδειοδότησης κρίσιμων λειτουργιών (πλυντήρια, επισκευές, ανεφοδιασμός καυσίμων, στάθμευση, κλπ) και τριτοκοσμικές υποδομές για το προσωπικό”, είπε συγκεκριμένα και συμπλήρωσε:

“Προσπαθούμε να διατηρήσουμε τον χαρακτήρα της υπηρεσίας που αποψιλώνεται από προσωπικό λόγω μαζικών συνταξιοδοτήσεων και της κληρονομιάς των συμβασιούχων που βρίσκονται στο στόχαστρο.”

Ήδη, είπε ο κ. Καμίνης, από τα μέσα Δεκεμβρίου είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Δήμου για διαβούλευση, η οικονομική – θεσμική αξιολόγηση του υφιστάμενου συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων του δήμου με παράλληλη παρουσίαση πρακτικών και ενεργειών για περαιτέρω εξοικονόμηση οικονομικών, φυσικών και ανθρώπινων πόρων.

“Πιστεύουμε ότι, θα αποτελέσει τη βάση για έναν γόνιμο και αποτελεσματικό διάλογο που θα καταλήξει σε ένα πλήρη και ομόφωνα αποδεκτό Στρατηγικό Σχεδιασμό της πόλης μας στο θέμα των απορριμμάτων”, τόνισε ο κ. Καμίνης και πρόσθεσε: “Προφανώς αυτό ενοχλεί. Εμείς όμως δεν πρόκειται να επιτρέψουμε την κατάρρευση της καθαριότητας. Έχουμε πάρει εντολή από τον Αθηναϊκό λαό να υπερασπιζόμαστε τα συμφέροντα του με απόλυτη διαφάνεια και με το βλέμμα στραμμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις μιας ευρωπαϊκής πρωτεύουσας που θέλει να πρωταγωνιστήσει ξανά.”

Ο διαγωνισμός “Συντήρηση οχημάτων”

Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης κ. Ανδρέας Βαρελάς, γνωστοποίησε ότι ο συγκεκριμένος διεθνής μειοδοτικός διαγωνισμός είναι συνολικού προϋπολογισμού 23.688.347€ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ 23%), και αφορά στη συντήρηση και επισκευή τριακοσίων δέκα έξη (316) οχημάτων και μηχανημάτων (πλαισίου και υπερκατασκευής) για διάστημα τριάντα έξη (36) μηνών, χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και αναλύεται ως εξής:

·        Συντήρηση και επισκευή 178 απορριμματοφόρων διαφόρων τύπων και χωρητικοτήτων και (50) πενήντα containers  αντί του συνολικού ποσού των 16.407.375,90€.

·        Συντήρηση και επισκευή δέκα (10) ειδικών οχημάτων πλυστικών για κάδους αντί του συνολικού ποσού των 1.181.707,74€.

·        Συντήρηση και επισκευή είκοσι (20) μηχανοκίνητων σαρώθρων αντί του συνολικού ποσού των 2.422.101,24€.

·        Συντήρηση και επισκευή οκτώ (8) φορτηγών βυτίων (πυροσβεστικών) αντί του συνολικού ποσού των 811.280,94€.

·        Συντήρηση και επισκευή είκοσι (20) πλυστικών οχημάτων δρόμου  αντί του συνολικού ποσού των 786.490,29€.

·        Συντήρηση και επισκευή είκοσι έξη (26) φορτηγών  αντί του συνολικού ποσού των 1.475.574,42€.

·        Συντήρηση και επισκευή τεσσάρων  (4)  ανυψωτικών οχημάτων αντί του συνολικού ποσού των 603.816,84€.

Στο αντικείμενο των υποχρεώσεων και των προβλεπομένων εργασιών που θα παρέχει ο Ανάδοχος, περιλαμβάνονται:

·        Ο καθημερινός έλεγχος των οχημάτων.

·        Η περιοδική προληπτική συντήρηση των οχημάτων.

·        Ο εντοπισμός και η επισκευή βλαβών των οχημάτων.

·        Η αφαίρεση, η διόρθωση, η αγορά, η επανατοποθέτηση και ρύθμιση για σωστή και καλή λειτουργία οποιουδήποτε τμήματος, μέρους ή τεμαχίου του οχήματος (πλαίσιο ή υπερκατασκευή), παρουσιάζει βλάβη ή δυσλειτουργία.

·        Η υποχρεωτική αντικατάσταση των ελαστικών των οχημάτων ανά έτος ή με την συμπλήρωση του ορίου των 60.000 Km

·        Η υποχρεωτική αντικατάσταση των ηλεκτρικών συσσωρευτών (μπαταριών) των οχημάτων, με δύο αλλαγές στα τρία έτη.

·        Η εικοσιτετράωρη παροχή οδικής βοήθειας, η ανάσυρση και ρυμούλκηση με ειδικό όχημα

·        Η πλύση και ο καθαρισμός των οχημάτων

·        Η αντικατάσταση ελαίων και λιπαντικών βάση του εγχειριδίου του κατασκευαστή.

·        Η διενέργεια του υποχρεωτικού τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ και η λήψη των προβλεπομένων πιστοποιητικών με ευθύνη και έξοδα του αναδόχου.

·        Η επισκευή των οχημάτων μετά από  τυχαίο γεγονός (π.χ σύγκρουση) ή λόγω φθοράς από υπερβολική χρήση ή διάβρωση, κ.λπ.

·        Ο προκαθορισμένος αριθμός οχημάτων που θα είναι σε καθημερινή ετοιμότητα για εργασία, δεν επιτρέπεται να είναι χαμηλότερος του 90%.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, ο ανωτέρω εξοπλισμός δεν συντηρείται από την Υπηρεσία. Αντίθετα συντηρείται από ιδιωτικά συνεργεία με βάση της συμβάσεις που υπογράφηκαν από την ημερομηνία απόκτησης του. Το κόστος συντήρησης την προηγούμενη τριετία ανέρχεται σε 24.242.369,50€. και ανέρχεται στα 27.500.000,00€ περίπου, εάν στις υφιστάμενες αυτές συμβάσεις συμπεριλάβουμε και τις άλλες δαπάνες που πραγματοποιεί η Υπηρεσία (π.χ ελαστικά, ΚΤΕΟ, επισκευή ζημιών, ρυμουλκήσεις, κλπ), οι οποίες όμως αποτελούν στο σύνολό τους μέρος του νέου διαγωνισμού.

Το υφιστάμενο λοιπόν κόστος συντήρησης είναι υψηλότερο κατά 14,00% ή 3.811.653,10€ από την προϋπολογιζόμενη ανώτατη τιμή του διαγωνισμού, στην οποία αναμένεται επίσης και ένα εύλογο ποσοστό έκπτωσης.

Επιπρόσθετα, το ποσό των 23.688.347€ κατανέμεται σε 12.062.610€ που αφορά σε εργασίες που αντιστοιχούν 280.200 ώρες εργασίας, και σε 11.625.737€που αφορά στην αγορά ανταλλακτικών. Από τα ανωτέρω στοιχεία προκύπτει ότι: Το προϋπολογιζόμενο και με ενσωματωμένο ΦΠΑ 23%  κόστος εργασίας, ανέρχεται σε 34,44€/όχημα/ημέρα (295 Ώρες/Όχημα/έτος). Αντίστοιχα το κόστος που αφορά στα ανταλλακτικά αντιστοιχεί σε 33,59€/όχημα/ημέρα.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι, το ποσό των 23.688.347€ αναφέρεται στο μέγιστο ποσόν που μπορεί πιθανόν να απαιτηθεί. Η απορρόφηση του ποσού, θα γίνεται βάση των εργασιών που πραγματικά είναι αναγκαίες να εκτελεστούν και των ανταλλακτικών που θα τοποθετηθούν βάσει των βλαβών που θα δηλώνονται και των δελτίων τεχνικής επιθεώρησης που θα εκδίδει η Υπηρεσία / Συνεργείο και θα εγκρίνει η επιτροπή της ΥΑ3373/390/1975.

Τέλος, η υποδοχή για συντήρηση από το συνεργείο της υπηρεσίας των 316 επιπλέον οχημάτων, είναι σήμερα αδύνατη τόσο για λόγους έλλειψης προσωπικού και μάλιστα εξειδικευμένου και πιστοποιημένου όπως χρειάζεται, όσο και λόγω έλλειψης των κατάλληλων υποδομών (πλυντήρια, λιπαντήρια, κλπ) και εξοπλισμού (διαγνωστικοί  εγκέφαλοι ή ΟΒD κ.α.) που απαιτούνται.

Το μεγαλύτερο όφελος, όπως επισημαίνει ο κ. Βαρελάς, προκύπτει διότι εξασφαλίζεται η συνεχής και απρόσκοπτη λειτουργία του εξοπλισμού που αποτελεί την αιχμή του έργου της καθαριότητας, καθώς:

·        Ο εξοπλισμός πέραν της συντήρησης θα υπόκειται και σε επισκευή των βλαβών που προκύπτουν από τυχαία γεγονότα, όπως τρακαρίσματα ή αστοχία υλικού ή υπερβολική φθορά λόγω χρήσης.

·        Εξασφαλίζεται η διαδικασία της έγκαιρης και χωρίς καθυστέρηση αλλαγής κρίσιμων ανταλλακτικών και αναλωσίμων όπως ελαστικά και μπαταρίες.

·        Εξασφαλίζεται η οδική βοήθεια σε οχήματα που θα παρουσιάσουν βλάβη ή θα τρακάρουν επίσης προβλέπεται η ανάσυρση και η μεταφορά του οχήματος που θα υποστεί βλάβη ή εκτροπή στο συνεργείο επισκευής σε εικοσιτετράωρη βάση.

·        Εξασφαλίζεται η ομαλή περιοδική είσοδος του οχήματος για έλεγχο ΚΤΕΟ όπως προβλέπεται από την νομοθεσία».