πρόβλημα-bmw-για-τη-μέρκελ-244338
ΚΟΣΜΟΣ | 16.10.2013 | 11:47

Πρόβλημα BMW για τη Μέρκελ

Οι Πράσινοι έκλεισαν την πόρτα στους Χριστιανοδημοκράτες της Α. Μέρκελ, που πλέον έχει μόνο μία δυνατότητα, τη συνεργασία με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα.

Δυκολίες της δημιουργούν οι καταγγελίες που δέχεται για τη χορηγία ύψους 690.000 ευρώ της οικογένειας Κβαντ/Κλάτεν, ιδιοκτήτριας του 46,7% της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW, προς το κόμμα της.Το “δώρο” δόθηκε λίγες εβδομάδες μετά τις εκλογές και λίγες ημέρες πριν το Βερολίνο μπλοκάρει απόφαση της ΕΕ, με την οποία περιορίζεται η εκπομπή καυσαερίων των αυτοκινήτων από το 2020.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του γερμανικού Κοινοβουλίου, η οικογένεια Κβαντ/Κλάτεν, η οποία ανήκει στους πλέον πιστούς χορηγούς της Χριστιανοδημοκρατικής Ένωσης (CDU), δώρισε τα χρήματα στο κόμμα της καγκελαρίου στις 9 Οκτωβρίου. Πέντε μέρες μετά, ο Γερμανός υπουργός Περιβάλλοντος Χανς – Πέτερ Αλτμάιερ, έπειτα από προσπάθειες μηνών, κατάφερε να επαναφέρει προς συζήτηση ειλημμένη απόφαση από τον Ιούνιο, η οποία προέβλεπε σημαντική μείωση της εκπομπής καυσαερίων των αυτοκινήτων από το 2020. Βασικό επιχείρημα της γερμανικής πλευράς ήταν ο κίνδυνος να χαθούν θέσεις εργασίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές BMW και Daimler, οι οποίοι παράγουν αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού και πολύ πιο ενεργοβόρα από ό,τι οι ιταλικές και οι γαλλικές εταιρίες, θα δυσκολεύονταν να περιορίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, όπως προέβλεπε η αρχική απόφαση.

«Η BMW έχει την Μέρκελ στο τσεπάκι της» δήλωσε για λογαριασμό του Κόμματος της Αριστεράς ο Κλάους Ερνστ και έκανε λόγο για την «πιο ωμή περίπτωση εξαγοράς πολιτικής» εδώ και καιρό. «Κανείς μέχρι τώρα δεν το έχει κάνει τόσο ανοιχτά» πρόσθεσε.

Η οργάνωση «Lobby Control» του Βερολίνου άσκησε δριμεία κριτική στην Άγκελα Μέρκελ, επισημαίνοντας ότι η μεγαλύτερη δωρεά για το 2013 έρχεται λίγο μετά τις εκλογές και θέτοντας το ερώτημα μήπως οι ιδιοκτήτες της BMW κράτησαν εσκεμμένα την χορηγία τους εκτός της προεκλογικής περιόδου. Περιβαλλοντικές οργανώσεις, από την πλευρά τους, υποστήριξαν ότι η Γερμανία πετάει την ευκαιρία να κάνει τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα πιο οικονομικά και να περιορίσει την εξάρτηση του κλάδου από το πετρέλαιο.

Από την πλευράς Κομισιόν, η ευρωπαία επίτροπος αρμόδια για το Περιβάλλον και την Δράση για το Κλίμα, Κόνι Χίδεργκαρντ, δήλωσε απογοητευμένη από την εξέλιξη. «Δεν είναι και καταπληκτικό το γεγονός ότι δεν μπορούσαμε να καταλήξουμε σε μια συμφωνία για τα αυτοκίνητα» τόνισε και πρόσθεσε ότι η γερμανική πρόταση για αναβολή της εφαρμογής των νέων ορίων για το 2024 δεν είναι αποδεκτή.