έρευνα-e-e-οι-αεροπορικές-εταιρείες-δε-σ-43508
ΚΟΣΜΟΣ | 05.05.2017 | 07:00

Έρευνα -E.E.: Οι αεροπορικές εταιρείες δε σέβονται αρκετά τα δικαιώματα των επιβατών

Έρευνα, που έγινε, σε 6 χώρες (Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία), από τις Ενώσεις Καταναλωτών των χωρών αυτών, δείχνει ότι οι επιβάτες, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σπάνια, λαμβάνουν τις φροντίδες, ή την αποζημίωση, που δικαιούνται, σε περίπτωση καθυστέρησης, ή ακύρωσης πτήσης. Το δικαίωμα των επιβατών, για αποζημίωση, σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης, για περισσότερο από 3 ώρες, ή σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης, γίνεται σεβαστό, μόνον στο 25% των περιπτώσεων. Το δικαίωμα να λάβουν οι επιβάτες δωρεάν φαγητό και ποτό, μετά από καθυστέρηση, μεγαλύτερη των 2 ωρών, ή γιατί η πτήση τους ακυρώθηκε, γίνεται σεβαστό μόνον στο 46% των περιπτώσεων.

«Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι ανησυχητικά, γιατί, παρόλους τους ευρωπαϊκούς κανόνες, που βρίσκονται σε ισχύ, οι αεροπορικές εταιρίες, συχνά, τους παραβλέπουν και οι Εθνικές Αρχές δεν κάνουν τα απαραίτητα βήματα, για την εφαρμογή τους» , σχολίασε η γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), Monique Goyens και συμπλήρωσε: «Τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών εταιριών πρέπει να γίνονται σεβαστά, σε όλες τις περιπτώσεις και όχι μόνον όταν υπάρχει κάποια καταγγελία. Ζητούμε, από τις αεροπορικές εταιρείες, να δίνουν αποζημίωση, όταν πρέπει και να φροντίζουν τους επιβάτες, σε περίπτωση καθυστέρησης. Οι Εθνικές Αρχές πρέπει να παρακολουθούν τον τομέα αυτό της αγοράς, σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και να αναλαμβάνουν δράση, εναντίον των εταιριών, που παρανομούν.»

11.273 καταναλωτές πήραν μέρος, στην έρευνα, που κάλυπτε επιβάτες, που είχαν ταξιδέψει τους προηγούμενους 12 μήνες.

Η έρευνα διεξήχθη, με γραπτά και διαδικτυακά ερωτηματολόγια.